op 13-11-2023 06:06 PM
Goedemiddag allen,
Ik het een Samsung 65Q70T uit 2020. Ik ben er echt super blij mee, mooi helder beeld en met de Playstation 5 zijn games spelen ook erg gaaf. Helaas vanochtend toen ik de tv aan zetten was de linker helft van het scherm een stuk donkerder dan de rechter kant. Gelijk gebeld met support van Samsung en de tv gereset en naar fabrieksinstellingen terug gezet. Dit had helaas geen effect. De support medewerker heeft een repair ticket aangemaakt bij CE Repair. Maar nu vraag ik mij af hoe het zit met de reparatie kosten.. In eerdere berichten van deze community las ik dat als de fabrieksgarantie is verstreken je een beroep kan doen op de wettelijke garantie omdat de fabrieksgarantie van 2 jaar voorbij zijn. Ik heb de tv gekocht via Samsung op 28-10-2020. Na wat onderzoek op de site van rijksoverheid las ik dat er een tabel is waarin richtlijnen staan van de verwachte levensduur van bepaalde apparaten. In deze tabel staat dat een tv van boven de €1000,- een levensduur van 6 jaar verwacht mag worden. Hierover heb ik telefonisch contact op genomen met support van samsung, echter kon de dame geen toezeggingen doen, de tv moet eerst bekeken worden
(€70,- voorrijkosten en €42,50 analyse kosten) Daarna moet ik wederom contact opnemen met Samsung en dit overleggen wat hieraan gedaan kan worden. Heeft iemand van Samsung hier een duidelijk antwoord op?
op 14-11-2023 01:29 PM
Hi @Wally82, goedemiddag.
Het is natuurlijk niet fijn wanneer je TV het niet meer goed doet. Standaard heb je 2 jaarfabrieksgarantie en binnen deze termijn worden technische defecten ook kosteloos hersteld. Ook na deze periode kunnen we je TV uiteraard ook herstellen, echter komen hier dan wel kosten bij kijken. Wanneer je de TV hebt aangemeld voor een reparatie krijg je van het service centrum bericht om een afspraak te maken. Wij houden hierbij natuurlijk wel rekening met de leeftijd van je TV. Hoe jonger de TV is, hoe hoger de korting op de reparatie uitvalt.
Groeten,
Martijn
op 14-11-2023 03:39 PM
op 14-11-2023 03:46 PM
Ik denk dat je hier bij de verkeerde sub divisie bent 😉 Onze TV's hebben geen Google Android, deze zijn uitgerust met Tizen. Je kan op de Community een nieuw topic aanmaken bij de juiste sub categorie.
Groeten,
Martijn
op 14-11-2023 05:02 PM
Beste Martijn, ik vind het heel erg dat ik er niet vanuit kan gaan dat een tv van meer dan €1000,- maar 3 jaar mee gaat. De reparatie kosten zijn wat mij betreft erg hoog voor zo'n korte tijd van gebruik. Als Samsung minimaal 75% van de totale reparatie kosten vergoed vind ik dat een nette en passende oplossing.. Ik zou het op prijs stellen dat Samsung dit bespreekt met Cerepair om de reparatie kosten te verlagen.
op 15-11-2023 01:59 PM
Dat is helaas niet mogelijk, het servicecentrum houdt bij het opmaken van de prijsopgave wel rekening met de leeftijd van je TV. Hoe jonger de TV is, hoe hoger de korting is op de reparatie kosten. Op de prijsopgave zie je ook staan welk bedrag wij voor onze rekening nemen. Wij hebben verder ook geen andere opties hierin.
Groeten,
Martijn
op 15-11-2023 02:43 PM
Beste Martijn, helder antwoord. Ik merken dat Samsung echt maar tot het minimale wil gaan om de klant tevreden te stellen of tegemoet te komen... Ook het geluid werkt nog steeds niet naar behoren wat ik in de garantie periode had aangegeven, wachten op een update heeft geen zin gehad.. Het geluid valt nog steeds soms een paar seconden weg en er kan geen bluetooth koptelefoon op aangesloten worden omdat hij simpelweg op geen enkel merk (Apple Airpods pro, DrBeats of Bose) een connectie kan maken en nu is het beeldscherm al defect.. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik hier enorm van baal na zo'n dure aankoop. Ik vind dit echt niet kunnen en baal hier enorm van!
Ik wil ook wel een tip voor de klantenservice medewerker meegeven; zeg niet dat ik pech heb met dit model dat ik een slechte versie heb gekregen omdat dat wel eens kan gebeuren, dit betekent dat ik een ondeugdelijk product heb ontvangen wat betekent dat ik wettelijk gezien recht heb op volledige vergoeding van de reparatie kosten of zelfs een nieuw product.
op 15-11-2023 02:50 PM
Dat zal ik ook intern doorzetten, hetgeen wat mijn collega zou hebben gezegd is ook iets wat niet meer kan. Dit zou namelijk inhouden dat een hele serie niet goed is, al onze producten worden getest en voldoen aan onze kwaliteitseisen.
Mochten we je nog ergens anders mee kunnen helpen dan horen we het ook graag van je!
Groeten,
Martijn
op 15-11-2023 04:26 PM
Als laatste wil ik je het volgende vragen, als ik de reparatie laat uitvoeren geeft dit dan een garantie voor een levensduur verlengende werking van de tv? Dus met andere woorden, als ik het scherm laat vervangen dan zou de tv weer minimaal 6 jaar mee moeten gaan?
op 15-11-2023 04:35 PM
Hi @Wally82, goedemiddag.
Je krijgt op uitgevoerde reparatie 90 dagen garantie. Het is niet zo dat de verwachte gebruiksduur dan opnieuw zal starten.
Wil je niet meer over gaan tot een reparatie en kijk je dan liever voor een nieuwe TV, stuur mij dan een privé berichtje(https://bit.ly/3BoC5B0)
Groeten,
Martijn