op 27-05-2020 09:11 AM
Goedendag allemaal,
Gisteren de Samsung 65Q70R mogen ontvangen.
Deze meteen geïnstalleerd en aan mijn NVIDIA Shield gekoppeld om het beeld te kunnen testen.
Nu blijkt dat ik op HDMI 1 geen 4K HDR kan kijken. Het beeld blijft om de paar sec op zwart springen en dan weer terugkomen. Het geluid valt hierbij ook weg. Zet ik de NIVIDIA Shield op 1080P dan is er niets aan de hand en houdt ik netjes beeld zonder wegval.
Wanneer ik de Shield aansluit op de 2e HDMI poort, dan kan ik gewoon zonder problemen 4K HDR content bekijken zonder wegval van beeld of geluid.
Is de eerste poort dan gewoon defect of zit er nog iets in de instellingen van de Samsung wat ik niet kan vinden?
CEC moét aanblijven want dit wordt gebruikt en energiebeheer staat al volledig uitgeschakeld.
Firmware is gisteren ook naar de nieuwste versie bijgewerkt.
Groeten,
Joel
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 28-05-2020 10:05 AM
Goedemorgen @j0b3 , Joel,
Is de volledige Model Code van de tv QE65Q70RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1356.2? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Er kan sowieso niet 1 poort defect raken. Dit is als 1 blok aangesloten op het moederbord.
Heb je ook de poorten HDMI 3 en HDMI 4 geprobeerd? Misschien op HDMI 1 even met een andere kabel testen?
Zou je, als bovenstaande niet werkt, de tv kunnen resetten? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Je moet dan wel weer het nodige instellen. Eventueel de tv een flinke poos spanningsloos zetten.
Graag hoor ik van je..
op 28-05-2020 10:05 AM
Goedemorgen @j0b3 , Joel,
Is de volledige Model Code van de tv QE65Q70RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1356.2? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Er kan sowieso niet 1 poort defect raken. Dit is als 1 blok aangesloten op het moederbord.
Heb je ook de poorten HDMI 3 en HDMI 4 geprobeerd? Misschien op HDMI 1 even met een andere kabel testen?
Zou je, als bovenstaande niet werkt, de tv kunnen resetten? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Je moet dan wel weer het nodige instellen. Eventueel de tv een flinke poos spanningsloos zetten.
Graag hoor ik van je..
op 28-05-2020 10:59 AM
Goedemorgen @dkoster, Dick,
Klopt dat is inderdaad het volledige model nummer.
De Firmware is ook volledig up to date en poort 3 en 4 doen het ook zoals het moet.
De reset heb ik ook uitgevoerd en een nachtje zonder spanning gehouden.
Vanmorgen wilde ik de boel weer aanzetten maar toen belde net de postbode aan met hoge kwaliteit HDMI kabels.
Nadat ik alles weer aangesloten had en aangezet was het probleem weg. Dus of het nu de spanning was of de HDMI kabel dat weet ik niet (zou denk ik spanning moeten zijn omdat die HDMI waar het niet mee werkte in poort 2,3,4 wel gewoon werkte).
Gekke is alleen dat hij letterlijk nieuw uit doos kwam en al een tijd zonder spanning had gezeten. Vandaar die optie niet als eerste geprobeerd.
Ik ga het nog wel even aankijken maar het lijkt er voor nu op dat ik mijn NVIDIA Shield op elke poort kan gebruiken.
Heel erg bedankt voor tijd en hulp Dick!
Groeten,
Joel
op 28-05-2020 11:01 AM
Hoi @j0b3 , Joel,
Geen dank! Jij bedankt voor je terugkoppeling! Mooi dat het weer werkt!
Fijne dag ☀️😎!