Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung 4K televisie toont plots een groene verticale lijn in beeld?

(Onderwerp aangemaakt op: 03-03-2019 10:33 AM)
2662 Weergaven
SCoeSie
Apprentice
Opties

Onze Samsung 4K televisie (model UE65KS9002) toont sinds donderdag namiddag een verticale groene streep op het beeld. Dit aan de linkerkant op zo'n 2 cm van de rand. Ben even online gaan kijken en heb vervolgens enkele testen uitgevoerd: getest op andere HDMI/bron en beeld-test via instellingen uitgevoerd. Helaas bleef de verticale lijn tijdens deze testen gewoon zichtbaar. 

IMG_2445.JPG

Opvallend is dat de lijn enkel getoond wordt wanneer de TV pas aan staat. Na een zo'n 5 à 10 minuten verdwijnt deze van het beeld. Betekent dit dat het een beginfase van een blijvend probleem is? =(

De TV is besteld op 3 februari 2017 en geleverd op 4 februari 2017, hij valt dus net buiten de garantie periode. Hebben voor deze TV 2.499 EUR betaald en hadden wel de verwachting dat hij niet al na 2 jaar dit soort probleem zou vertonen. Hebben in het verleden altijd Samsung TV's (goedkopere modellen) gehad, waarmee we nooit problemen mee hebben gehad.  

Wat doe ik nu best? Neem ik zo snel mogelijk contact op met Samsung support in de hoop dat ze dit toch nog kunnen nakijken/maken zonder extra kosten?

Bedankt alvast voor jullie tips! 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @SCoeSie ,

Dat gaat zeker een probleem worden. Dit is een gemodificeerd buitlands model. Hongaars.

De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs en deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken. Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen. Garantie bij de leverancier is voorbij.

Problemen:

• Ten eerste een CI+ Module. Deze is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht. Er is een kans dat CI+ werkt op een tv uit het buitenland, maar de kans is groter dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN.
  • Er worden andere onderdelen gebruikt in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. Reparatie wordt dus een probleem.
  • Dan heb je ook de apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de TV staat, en op Model Code.

Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, zal Samsung Benelux niet snel genegen zijn een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd, onder fabrieksgarantie te herstellen.

Je zou het kunnen proberen. Lees eerst dit even:

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/tv-kapot-en-fabrieksgarantie-verlopen-moet-ik-repara...

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @SCoeSie ,

Dat klinkt niet best. Heb je voor mij allereerst de volledige Model Code?

Staat achterop de sticker van de tv en moet eindigen op XXN.

Ik kan niets over deze Code terugvinden en heb het vermoeden dat het geen Benelux model is..

Groet, Dick
SCoeSie
Apprentice
Opties

Bedankt voor je antwoord @dkoster!

@DickKoster  schreef:

Dat klinkt niet best. Heb je voor mij allereerst de volledige Model Code?

Staat achterop de sticker van de tv en moet eindigen op XXN.

Heb even gekeken achteraan de TV en er staat UE65KS9002TXXH, eindigt niet op N.
Vormt dat een probleem? 

@DickKoster  schreef:

Ik kan niets over deze Code terugvinden en heb het vermoeden dat het geen Benelux model is..

Meen me te herinneren dat we deze TV bij een Nederlandse online winkel hebben gekocht. 

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @SCoeSie ,

Dat gaat zeker een probleem worden. Dit is een gemodificeerd buitlands model. Hongaars.

De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs en deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken. Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen. Garantie bij de leverancier is voorbij.

Problemen:

• Ten eerste een CI+ Module. Deze is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht. Er is een kans dat CI+ werkt op een tv uit het buitenland, maar de kans is groter dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN.
  • Er worden andere onderdelen gebruikt in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. Reparatie wordt dus een probleem.
  • Dan heb je ook de apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de TV staat, en op Model Code.

Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, zal Samsung Benelux niet snel genegen zijn een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd, onder fabrieksgarantie te herstellen.

Je zou het kunnen proberen. Lees eerst dit even:

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/tv-kapot-en-fabrieksgarantie-verlopen-moet-ik-repara...

Groet, Dick
SCoeSie
Apprentice
Opties

Bedankt voor alle informatie, dat klinkt alles behalve positief. 

Als ik je goed begrijp, ziet het er dus naar uit dat we een TV hebben ontvangen waarmee "gesjoemeld" is? 

De URL die je me stuurde, linkt af naar een Nederlandse website.

Is wat erin staat ook ook van toepassing in België (waar ik woon)? 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @SCoeSie ,

Geen dank! Er is inderdaad mee "gesjoemeld".

De link is inderdaad naar een Nederlands site.

Aangezien België onder de Benelux valt, moet dit geen probleem zijn.

XXN is een Benelux model..

Groet, Dick
Nosayr
First Poster
Opties

Hallo,  helaas lijdt ik ook met het zelfde probleem. Maar ik heb een Samsung MODEL:

UE70RU7020WXXN  (TV)

Hoe heb je dit uiteindelijk geregeld? Zijn er extra kosten op gerekend? Zo ja, zou u mij willen informeren met de kostprijs voor reparatie, en wat de oorzaak was?

Bij mij valt de tv ook na 2 jaar net buiten de garantie periode. Ook met de verwachting dat hij niet al na 2 jaar dit soort probleem zou vertonen. 

mvg, 

Nosayr

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Nosayr ,

Dat klinkt niet goed! Zou je een beeldtest willen doen?
Ga naar InstellingenOndersteuningZelfdiagnoseBeeldtest starten.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen:

https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices.
Daarna graag, ter beoordeling, de foto’s hiervan posten

Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen?:

1. De tv resetten. Ga naar Instellingen→AlgemeenResetten
  2. Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten

Daarna kan ik je uitleggen hoe het met de garantie gaat..

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Nosayr ,

Gaat het nog lukken om een beeldtest te doen?

signatureee
Groet, Dick