op 03-03-2019 10:33 AM
Onze Samsung 4K televisie (model UE65KS9002) toont sinds donderdag namiddag een verticale groene streep op het beeld. Dit aan de linkerkant op zo'n 2 cm van de rand. Ben even online gaan kijken en heb vervolgens enkele testen uitgevoerd: getest op andere HDMI/bron en beeld-test via instellingen uitgevoerd. Helaas bleef de verticale lijn tijdens deze testen gewoon zichtbaar.
Opvallend is dat de lijn enkel getoond wordt wanneer de TV pas aan staat. Na een zo'n 5 à 10 minuten verdwijnt deze van het beeld. Betekent dit dat het een beginfase van een blijvend probleem is? =(
De TV is besteld op 3 februari 2017 en geleverd op 4 februari 2017, hij valt dus net buiten de garantie periode. Hebben voor deze TV 2.499 EUR betaald en hadden wel de verwachting dat hij niet al na 2 jaar dit soort probleem zou vertonen. Hebben in het verleden altijd Samsung TV's (goedkopere modellen) gehad, waarmee we nooit problemen mee hebben gehad.
Wat doe ik nu best? Neem ik zo snel mogelijk contact op met Samsung support in de hoop dat ze dit toch nog kunnen nakijken/maken zonder extra kosten?
Bedankt alvast voor jullie tips!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 03-03-2019 12:23 PM
Hoi @SCoeSie ,
Dat gaat zeker een probleem worden. Dit is een gemodificeerd buitlands model. Hongaars.
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs en deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken. Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen. Garantie bij de leverancier is voorbij.
Problemen:
Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, zal Samsung Benelux niet snel genegen zijn een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd, onder fabrieksgarantie te herstellen.
Je zou het kunnen proberen. Lees eerst dit even:
op 03-03-2019 11:10 AM
Goedemorgen @SCoeSie ,
Dat klinkt niet best. Heb je voor mij allereerst de volledige Model Code?
Staat achterop de sticker van de tv en moet eindigen op XXN.
Ik kan niets over deze Code terugvinden en heb het vermoeden dat het geen Benelux model is..
op 03-03-2019 11:57 AM
Bedankt voor je antwoord @dkoster!
@DickKoster schreef:Dat klinkt niet best. Heb je voor mij allereerst de volledige Model Code?
Staat achterop de sticker van de tv en moet eindigen op XXN.
Heb even gekeken achteraan de TV en er staat UE65KS9002TXXH, eindigt niet op N.
Vormt dat een probleem?
@DickKoster schreef:Ik kan niets over deze Code terugvinden en heb het vermoeden dat het geen Benelux model is..
Meen me te herinneren dat we deze TV bij een Nederlandse online winkel hebben gekocht.
op 03-03-2019 12:23 PM
Hoi @SCoeSie ,
Dat gaat zeker een probleem worden. Dit is een gemodificeerd buitlands model. Hongaars.
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs en deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken. Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen. Garantie bij de leverancier is voorbij.
Problemen:
Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, zal Samsung Benelux niet snel genegen zijn een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd, onder fabrieksgarantie te herstellen.
Je zou het kunnen proberen. Lees eerst dit even:
op 03-03-2019 12:46 PM
Bedankt voor alle informatie, dat klinkt alles behalve positief.
Als ik je goed begrijp, ziet het er dus naar uit dat we een TV hebben ontvangen waarmee "gesjoemeld" is?
De URL die je me stuurde, linkt af naar een Nederlandse website.
Is wat erin staat ook ook van toepassing in België (waar ik woon)?
03-03-2019 12:51 PM - bewerkt 04-03-2019 06:51 AM
Hoi @SCoeSie ,
Geen dank! Er is inderdaad mee "gesjoemeld".
De link is inderdaad naar een Nederlands site.
Aangezien België onder de Benelux valt, moet dit geen probleem zijn.
XXN is een Benelux model..
op 13-07-2022 05:02 PM
Hallo, helaas lijdt ik ook met het zelfde probleem. Maar ik heb een Samsung MODEL:
UE70RU7020WXXN (TV)
Hoe heb je dit uiteindelijk geregeld? Zijn er extra kosten op gerekend? Zo ja, zou u mij willen informeren met de kostprijs voor reparatie, en wat de oorzaak was?
Bij mij valt de tv ook na 2 jaar net buiten de garantie periode. Ook met de verwachting dat hij niet al na 2 jaar dit soort probleem zou vertonen.
mvg,
Nosayr
op 13-07-2022 05:08 PM
Goedemiddag @Nosayr ,
Dat klinkt niet goed! Zou je een beeldtest willen doen?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Beeldtest starten.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen:
https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices.
Daarna graag, ter beoordeling, de foto’s hiervan posten
Zou je, om uit te sluiten, alvast het volgende willen doen?:
Daarna kan ik je uitleggen hoe het met de garantie gaat..
op 15-07-2022 08:48 AM