Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung 2018 Q9FN firmware 1103 Nederland?

(Onderwerp aangemaakt op: 10-07-2018 06:50 PM)
712 Weergaven
Jeffreyp
Journeyman
Opties

Hallo,

 

Ik heb een origineel nederlandse 2018 versie Q9FN aangeschaft enige tijd geleden. Helaas zitten er hier en daar nog wat kleine bugs in de software (versie 1021). Ik zit daarom met smart te wachten op de 1103 firmware, ook vanwege de FreeSync functie natuurlijk. 

 

Een paar vragen omtrend bovenstaande:

 

Wanneer kunnen 2018 Q9FN eigenaren de update verwachten;

 

Kan je de firmware vanaf de internationale site ook zonder problemen via USB installeren;

 

Worden de instellingen bewaard bij het updaten van firmware via USB;

 

Is er een changelog beschikbaar van de firmware updates?

 

Dank voor de antwoorden

0 Likes
59 Antwoorden
Gaaiz
Explorer
Opties

Uiteraard is er een bericht gepost door JoeriS, maar ik neem aan dat het ook voor Samsung prettig kan zijn als ze meer input hebben m.b.t. de wensen van hun klanten. Als niemand klaagt, dan zal er ook weinig veranderen. Het is toch ook eigenlijk van de zotte dat de Nederlandse tak van Samsung vrijwel geen input krijgt over de firmware van hun eigen producten?

 

Freesync zal in mijn geval werken in combinatie met de Xbox One X. Wat meer info:

https://tweakers.net/nieuws/139415/samsung-brengt-firmware-update-uit-voor-freesync-op-nieuwste-qled...

https://tweakers.net/nieuws/123443/xbox-scorpio-krijgt-hdmi-21-aansluiting-en-ondersteuning-voor-fre...

JoeriS
Mastermind
Opties

Hee @Gaaiz, ik weet niet of collega's van andere regio's wel van tevoren op de hoogte worden gebracht van aankomende updates (heb nog geen internationale collega dag mee mogen maken) maar wij worden dit helaas niet tot nauwelijks. Ik snap dankzij jouw links en Google inderdaad waarom je uit kijkt naar deze update, het lijkt me ook heel sterk dat wij hierin overgeslagen zullen worden, ik weet alleen niet wanneer precies we de Freesync update krijgen. 

Nu is de update voor andere regio's beschikbaar, ik durf alleen niet te garanderen dat het installeren van deze op een Benelux model volledig vlekkeloos zal gaan aangezien hij voor een andere regio/taal is ontwikkeld. Mocht je dit toch willen proberen is dit op eigen risico. 

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
Jeffreyp
Journeyman
Opties
Dit topic ben ik nu toch al "een maand geleden" begonnen en er zijn ondertussen behoorlijk wat mensen op de update aan het wachten. Ik kan mij voorstellen dat jullie niet op de hoogte worden gebracht van alle updates uiteraard. Maar aangezien dit een officieel Samsung forum betreft, hebben jullie zelf geen contact mogelijkheden met Samsung? Wellicht dat iemand daar inzage kan geven in

1) De release van versie 1103 in NL.
2) De mogelijkheid om de internationale versie te installeren voor mensen die echt niet kunnen wachten. En eventueel waarom dit wel/niet slim is.

Als ik terug lees zijn er eigenlijk tot op heden nog geen antwoorden voorbij gekomen. Alleen vragen naar versie nummers van TV's en dat jullie geen heads-up krijgen van Samsung.

Zo weet niemand (inclusief jullie als moderators en superusers) over een jaar nog niks nieuws.
Ik neem aan dat dat voor jullie ook niet gewenst is. De volgende software release met interessante functionaliteiten gaat weer precies zo'n zelfde vraag komen natuurlijk.

Dit forum staat toch echt vermeld op de samsung.nl support pagina. No offence naar een ieder die hier post hoor, maar er is in dit topic nog niet echt sprake van support.



0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

@Jeffreyp Dat we op 1 vraag geen antwoord kunnen geven maakt deze community nog niet minder officieel van Samsung, ik werk zelf voor Samsung, ik heb deze vraag ook al eerder doorgezet naar boven en dit is wat ik terugkreeg:

 

"Deze komt er nog niet voor de Benelux, we hebben een paar dingen in de 1103 firmware gevonden die voor problemen konden zorgen. Het zal uiteindelijk een hogere versie worden.

Vreemd dat Tweakers zo’n uitspraak met datum vermeldt en dat dit niet door ons is bevestigd. Waarschijnlijk een kopie van de Engelse (US) tekst."

 

De update is nog in ontwikkeling, aangezien we niet naast de ontwikkelaars zitten kunnen we niet direct inzien hoe ver ze ermee zijn, vandaar dat we ook niet aan kunnen geven wanneer de update uitkomt. 

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
Rik83
Explorer
Opties
Hoi. Hoe kan het dan dat ik wel op de 1103 zit op de 49q6 nederlands model en uit 2018.

Grtn
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Hee @Rik83! De update is wel even uit geweest, maar is uit eindelijk weer ingetrokken. Althans, dat is hoe ik het heb begrepen (zie ook m'n antwoord op Jeffreyp) er zijn er meer die wel naar 1103 zijn geupdate hoorde ik. Puur voor de zekerheid, als je achterop je TV op de sticker kijkt, staat er dan "XXN" achter de modelcode?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
Jeffreyp
Journeyman
Opties

Hallo @JoeriS

 

Dat is in ieder geval een concreet antwoord. Wel tegenstrijdig maar begrijp dat jij hier ook niks aan kan doen. 

 

Wel gek dus dat enkele toestellen met de firmware zijn uitgeleverd of zijn geupdate naar...

Terwijl er hier wordt aangegeven dat de update nog in ontwikkeling is. Vraag mij af wat er dan aan problemen in zitten specifiek op de modelcode die in Nederland gebruikt wordt. heb op avforums eigenlijk (vooral niet nederlandse toestellen) niks gelezen over problemen die er voor zorgen dat firmware wordt ingetrikken en terug de ontwikkelstraat in gaat.

0 Likes
Rik83
Explorer
Opties

Klopt xxn

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

@Rik83 Ok, dan zit het wat regio betreft in ieder geval goed :smiling-face: wilde ik even zeker weten. 

 

@Jeffreyp een verdere specificatie van het aangetroffen probleem heb ik niet ontvangen, maar heb inderdaad ook nog niet gehoord van gevallen waar de 1103 update een probleem bleek te veroorzaken. Ik ga er vanuit dat de correcte update spoedig zal volgen, met een hoger versie nummer maar inclusief de functies die in de 1103 update zouden zitten.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Gaaiz
Explorer
Opties
Goed nieuws! Ik keek zojuist toevallig op de support pagina van de NU8000, en daar is de 1133 update toegevoegd (dus inderdaad een hogere versie). Op mijn televisie is deze echter nog niet te vinden. Kan dit even duren tot deze op de server toegevoegd wordt? Ik update namelijk liever "automatisch" via de TV, dan dat ik dit via een USB stick doe.
0 Likes