Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Reclame in menu TV

(Onderwerp aangemaakt op: 28-08-2019 08:42 PM)
25901 Weergaven
sandermm
Journeyman
Opties

In mijn tv verschijnen sinds kort reclames in het menu.. En nee winkelmodus staat niet aan(zoals men bij de telefonische klantenservice dacht). Ook bij bekenden komt dit ineens in de menu's naar voren. Geen feature updates wel reclame.. Siert Samsung niet echt.

IMG_1631.jpeg IMG_1632.jpeg IMG_1633.jpeg

74 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @sandermm , Sander,

Dit heeft inderdaad niets te maken met de Winkelmodus.

Samsung is niet de enige, want Philips doet ook mee en er zullen meerdere merken volgen..

Lees onderstaand artikel:

https://www.dutchcowboys.nl/advertising/reclame-in-het-menu-van-je-smart-tv-is-de-toekomst

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
sandermm
Journeyman
Opties

Ik kende het artikel, alleen jammer dat niemand van de klantenservice bij Samsung dit dus durft te erkennen.. Ik heb al een deel van de voorwaarden niet geaccepteerd, maar het blijft vreemd dat dit na 2 jaar ineens uitgerold is.. Terwijl mijn TV voor bijvoorbeeld AirPlay te oud zou zijn. 

Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Dat is wel een punt om over na te denken bij de aanschaf van een nieuwe tv. Gaat dit op alle Samsung tv's komen? Mijn huidige tv is momenteel 7 jaar oud (werkt nu nog steeds perfect) en zal ooit aan vervanging toe zijn.

Verder ook een opmerkelijke opmerking op Dutch Cowboys:

"Daarnaast wordt je kijkgedrag ook gemonitord, al is die optie niet bij elke fabrikant standaard. LG en Philips hebben de optie standaard uitgevinkt, Samsung probeert je op zijn internets te neppen door de 'ik accepteer'-knop groter te maken dan de 'laat maar'-knop en Sony en Panasonic geven je helaas helemaal niet de mogelijkheid om dit uit te zetten. Wil je dus dat je kijkgedrag niet gemonitord wordt, moet je bij die merken wegblijven. "

https://www.dutchcowboys.nl/technology/kijkt-jouw-smart-tv-ook-naar-jou-hangt-af-van-welk-merk-het-i...

0 Likes
sandermm
Journeyman
Opties

Tja dit is natuurlijk een goede manier van geld verdienen.. wel jammer dat het bij verkoop niet gemeld is en nieuwe features uitblijven(kan me niet voorstellen dat de cpu etc meer belast zou worden door AirPlay dan deze reclames..) Ondertussen lukt het totaal niet om goed contact met Samsung te krijgen, afspraak lijkt niet ingepland te kunnen worden en de reactietijd is belachelijk.. 

Vaya_Con_Dios
Pioneer
Opties

@sandermm Heb exact dezelfde ervaring met mijn Samsung tv uit 2019 (UE43RU7400); ook dezelfde reclame.

Heb het vinkje bij Kijkinformatieservices weggehaald - nee, nooit aangezet, zal wel standaard aangevinkt staan.

Ga vanaf nu dus gepersonaliseerde advertenties missen :thumbs-up-sign-emoji-modifier-fitzpatrick-type:

Deze reclame was mij wel op het lijf geschreven: ben gepensioneerd, dus een (kinder)tekenfilm op het Disney Channel is zeer welkom. Wellicht pak ik er een lolly bij.

BonesNL
Navigator
Opties

Waar kan je dat uitzetten? Heb ook ineens reclame onder in de balk. Bizar dit.

0 Likes
sandermm
Journeyman
Opties

Nergens! Ik heb contact gehad met een expert(volgens samsung), vond het raar dat ik met hem een afspraak was omdat dit toch geen bug(?!) was.. Ging het uitzoeken (want ik weet ook niet precies wat er in iedere software update gebeurd) en dat duurt nu al bijna 3 weken zonder terugkoppeling. Hij vond het niet raar dat dit ineens toegevoegd is en snapte mijn irritatie ook niet.. 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @sandermm , @BonesNL ,

Goed lezen in dit topic 👓. Al eerder door mij gepost. Niet alleen Samsung. Ook Philips doet mee.

Andere merken zullen ook wel volgen..

https://www.dutchcowboys.nl/advertising/reclame-in-het-menu-van-je-smart-tv-is-de-toekomst

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
sandermm
Journeyman
Opties

Beste Dick,

Zeker wel gelezen maar het is maar 1 artikel hé, verder is er weinig te vinden. En als de klantenservice en "experts" van Samsung er ook niet vanaf weten.. 

0 Likes