Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Receiver aansluiten met de QE55Q85R

(Onderwerp aangemaakt op: 21-04-2020 11:01 AM)
674 Weergaven
WippertNL
Apprentice
Opties

Hallo mede-Samsung-gebruikers,

Ik heb een receiver en wil deze aansluiten op mijn Samsung QE55Q85R.

Ik heb het geluid via een optische kabel aangesloten maar krijg nu geen oplichtend lampje dat er bijvoorbeeld 5.1 doorkomt. Het lijkt er nu dus ook op dat er alleen maar stereo wordt doorgegegen.

Hou kan ik het geluid via een HDMI-kabel laten lopen met mijn tv en receiver. Heeft iemand een suggestie... ps. ons KPN-kastje voor ontvangst tv loopt ook via de One Connect net als de Xbox One S en de PS4

achterkant receiver.PNG

0 Likes
9 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @WippertNL ,

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q85RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1356.2? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Het is een prachtige foto van de achterkant van een receiver, maar over welk merk/type gaat het?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
WippertNL
Apprentice
Opties

Ja het gaat om de QE55Q85RALXXN met als laatste update 1356.2

Als receiver hebben we een Sony STR-DA3400ES.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @WippertNL ,

Aansluiten via HDMI lijkt me geen optie. Soms wordt er gebruik gemaakt van HDMI ARC (Audio Return Channel).

De Sony heeft echter geen HDMI (ARC) poort. Om ARC te gebruiken, moeten beide devices zo'n poort hebben.

Ook heb je dan een HDMI (ARC) kabel nodig. Ik zou niks veranderen aan de huidige optische setup.

Het lampje moet alleen gaan branden als er daadwerkelijk Dolby Digital 5.1 doorkomt, bv. van Netflix of van de PS4 Pro (als deze tenminste zo ingesteld staat).

Ik zou ook even kijken op de tv bij Instellingen->Geluid->Expertinstellingen->Digitaal formaat voor geluidsuitvoer.

Waarschijnlijk al gedaan. Deze staat standaard op PCM. Er is daar een mogelijkheid om die op Dolby Digital te zetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
WippertNL
Apprentice
Opties

Zou deze receiver van Denon, de AVR-X2600H DAB+, https://www.denon.com/nl-nl/shop/avreceiver/avrx2600hdab een goede optie zijn..?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @WippertNL ,

Dat is inderdaad een mooie Receiver en beschikt over HDMI (ARC).

Om hier nou een andere Receiver voor aan te schaffen, lijkt me een beetje overdreven.

Heb je nog naar mijn eerdere vraag gekeken? Staat deze op Instellingen->Geluid->Expertinstellingen->Digitaal formaat voor geluidsuitvoer? Of op PCM?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
WippertNL
Apprentice
Opties
nee nog niet gedaan... later vanavond eens proberen
0 Likes
WippertNL
Apprentice
Opties
Staat standaard op PCM, is niet te veranderen naar Dolby digital of Dolby digital+
0 Likes
WippertNL
Apprentice
Opties

Staat dus op PCM en is niet te veranderen in DOLBY DIGITAL of DOLBY DIGITAL+; ze blijven 'niet selecteerbaar'. Niet mogelijk met de PS4 en ook niet met de XBOX ONE S blu-ray speler met verschillende 5.1 concerten

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goeiemorgen @WippertNL ,

Vervelend dat het nog niet werkt. Waarschijnlijk is de receiver er te oud voor.

Het introductiejaar van de Sony STR-DA3400ES23 is namelijk 2010.

Misschien is het toch verstandig om voor de AVR-X2600H DAB te gaan.

Erg mooi ding trouwens! Suc6 met je overweging!

Fijne dag!

Groet, Dick