Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

QLED: Q6FAM (2017) ondertitels en local dimming

(Onderwerp aangemaakt op: 24-06-2018 12:19 PM)
8706 Weergaven
RafL
Pioneer
Opties

Probleem:

Recent een Q6F aangeschaft en in sommige series / films wordt het scherm steeds opgelicht bij de ondertitels. 

Dit is echt storend zeker voor een nieuwe tv waar je toch een goede kijkervaring van verwacht...

 

Het gekke is dat het lijkt af te hangen van "soort" ondertitel dat men gebruikt heeft bij de serie/film. Voorbeeld bij een star wars: return of the jedi heb je ook een donkere scene maar daar heb ik het niet voor...

 

Is dit iets wat in latere firmware update aangepakt kan/gaat worden zodat ondertitels beter herkend kunnen worden waarop local dimming niet reageert, is er een andere oplossing of is het een probleem wat je er maar moet bijnemen?

Lijkt me softwarematig op te lossen; als samsung menu's oproept met zwarte achtergrond op het scherm blijven zwart zonder te verkleuren;zowel onderaan (app bar), midden (instellingen) als bovenaan(connector balk) het scherm.

 

Dingen geprobeerd:

Heb bij ECO alles uitstaan; local dimming heb ik al op alle standen geprobeerd; contrast verbeteraar; helderheid; achtergrond verlichting; gamma; alles al geprobeerd maar blijft oplichten.

 

Voorbeelden (van iemand anders op youtube):

https://www.youtube.com/watch?v=j2ZwyLcnqdY

https://www.youtube.com/watch?v=hHNXX7D7zUw

https://www.youtube.com/watch?v=Ufx5CgBiFEc

0 Likes
191 Antwoorden
Necroslave84
Navigator
Opties

Hallo iedereen hier net zelfde probleem met mijn Qled QE55Q7FNALXXN (2018) vrijdag 29 juni komt er bij mij een technieker langs van vandenborre ben eens benieuwt 

RafL
Pioneer
Opties

Wat was het resultaat van de technieker?

Via samsung online support nog een aantal dingen geprobeerd maar ook dit verhelpt het oplichten niet.

0 Likes
Necroslave84
Navigator
Opties

Goeiemiddag ze hebben gebeld van Vandenborre en hij kan vandaag niet komen wegens te veel werk heb nu afspraak gemaakt voor morgen ik hou je op de hoogte mvg Benedict 🙂

0 Likes
Necroslave84
Navigator
Opties
Hallo hier ben ik weer pff deze ochtend zat ik te wachten op de technieker van vandenborre plots telefoon de technieker is ziek gevallen en zal vandaag niet komen pff das al de 2de keer volgende week zaterdag nieuwe afspraak ik kom deprie van die qled altijd problemen mee worden die toestellen eindelijk wel getest in de fabriek?
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Is dit een monteur van VanderBorre of Samsung? Wat een vreemd verhaal dat het 2x fout gaat .. 


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Necroslave84
Navigator
Opties

het is een monteur van Vandenborre. ja klopt vind het ook maar vreemd maar goed nu zaterdag 3de keer goede keer zeker als het dan weer mis ga dan klopt er iets niet 😕

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Ik hoor 't wel in dit geval. Laat maar weten!


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Necroslave84
Navigator
Opties

hallo vandenborre heefd gebeld en die persoon zegd dat dit een gekent probleem is en dat het software probleem zou zijn en dat het zou opgelost zijn met een update maar ja nog steeds firmware 1023.7 vraag me af waar de volgende update blijfd duur al meer dan 2 maanden. en als idd de volgende firmware dit problee oplost dan moet er geen technieker meer komen maar ja aangezien er geen update zal die technieker toch moeten komen zaterdag hmmm 😕

0 Likes
Necroslave84
Navigator
Opties

Hallo iedereen de technieker van vandenborre is net langs geweest en die zegd ook dat dit probleem niet normaal is en heefd van alles geprobeerd in de instellingen en niks kunnen vinden om dit probleem op te lossen maar hij heefd het gefilmd en ze gaan het onderzoeken bij vandeborre en ze gaan mij dan iets laten weten als ze meer nieuws en een oplossing hebben vanaf ik nieuws heb laat ik jullie het weten 😉

0 Likes