op 13-09-2020 01:08 PM
Dag allemaal!
Na aankoop van een QLED 8K 65 inch QE65Q800T zou ik heel graag nog jullie tips ontvangen om geluid en vooral beeld goed en mooi af te stellen.
Bij Fox eredivisie voetbal zie ik bijvoorbeeld, als het beeld snel gaan, heel lichtjes mee verschuivende balken in beeld in een egale ondergrond (lees: groene gras voetbalveld).
Ik ben heel benieuwd hoe andere gebruikers dit toestel hebben ingesteld.
Hoor graag 👋🏻 Bedankt!
op 13-09-2020 02:08 PM
Ruil hem maar in voor een LG, problemen worden niet opgelost bij Samsung.
op 13-09-2020 02:46 PM
Nee joh, het is prachtige TV. Zou graag wat tips van andere gebruikers/Samsung ontvangen. Komt vast goed!
Dank voor je reactie!
op 13-09-2020 11:30 PM
Hoop het voor je, als ik google op dit type,
-Soms haperend beeld
-Zo nu en dan een hapering in beeld
-Af en toe een kleine hapering in het beeld
op 15-09-2020 11:26 AM
Hey @Dick31, goedemorgen.
Allereerst nog gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst, wat een gave TV!
Via het het menu: Instellingen > Beeld kun je het één en ander aanpassen naar eigen wens en voorkeur.
Kijk je Fox via een app of via een ontvanger?
Als je in het menu kiest voor Beeld Expertinstellingen, zie je de optie staan voor Auto Motion Plus-instellingen.
Dit is speciaal voor het optimaliseren van snel bewegende beelden.
Groeten,
Martijn
op 15-09-2020 12:12 PM
Dag Martijn,
Dank je wel voor de reactie!
Ik kijk Fox Sports eredivisie via de Ziggo Box Next, 4K
Het is trouwens ook bij andere uitzendingen zag ik gisteren: als er een bepaalde kleur in "volvlak" op TV is en het beeld beweegt met in de achtergrond de bepaalde kleur zie je heel licht een soort van banen. Net of het beeld vies is.
Op internet lees je er over bij review sites, ze noemen het "Uniformity Issues". Wat kan er aan instellingen gedaan worden om dit te verhelpen. Ik mag toch verwachten dat zo een kostbare TV niet deze problemen geeft?
Kun je aangeven wat de beste instelling is bij de genoemde Auto Motion Instellingen. Dat zou deze oneffenheden doen verhelpen?
Hoor graag!
gr. Dick
op 15-09-2020 12:27 PM
Of je via de Auto motion instellingen dit verbeterd of verminderd durf ik je niet te zeggen. Wij hebben hier ook geen ideale instelling voor.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe het signaal binnenkomt.
Installeer je op de Ziggo Box dan een app van Fox? Ervaar je dit ook met Ziggo Sport?
Jouw TV 8K TV zet het binnenkomende signaal om naar een zo hoog mogelijke resolutie door middel van AI Upscaling.
Omdat de TV's tegenwoordig steeds groter worden, is het van belang dat de resolutie hoger is.
Met de AI Upscaling wordt het binnenkomende signaal omgezet naar een zo hoog mogelijke resolutie.
Groeten,
Martijn
15-09-2020 12:41 PM - bewerkt 15-09-2020 12:47 PM
Ik kijk via de Ziggo mediabox Next op kanaal 421 naar Fox Sport Eredivisie HD.
Maar gisteren keek ik op NPO 2 naar een documentaire en toen was er een geschilde muur in het paars/groen en binnen de ruimte werd er telkens tussen 2 personen met de camera bewogen met de betreffende muur op de achtergrond en dan kwamen die uniformity vlakken ook in beeld: het ziet er ongeveer uit als op de foto die ik op jullie US forum heb gevonden.
Wat is de oplossing?
https://us.community.samsung.com/t5/Qled-and-Frame/Q90T-Screen-Uniformity/td-p/1238842
15-09-2020 12:42 PM - bewerkt 15-09-2020 12:48 PM
op 15-09-2020 12:57 PM
de 800T wordt ook genoemd in de link.....
Hoop dat jullie tips/oplossingen bieden hiervoor...
Hoor graag van je, dank je wel 🙂