op 26-11-2020 02:19 PM
Gisteren mijn nieuwe 90T (2020, NL model) TV in gebruik genomen.
Stilstaande en langzaam bewegende beelden zijn fantastisch. Maar... Snel bewegende beelden zijn slecht. Veel blur rondom de beweging.
Getest met sport en actiefilms in zowel 4K als 1080p. YouTube 4K motion test en een ghost test geven erg slecht resultaat. Ik gebruik trouwens de YouTube, Netflix en KPN app op de tv. Verschillende instellingen van diverse fora gebruikt. De fabrieksinstellingen lijken nog het beste te werken.
Wie weet er een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 30-11-2020 12:06 PM
Hey naamgenoot,
Het probleem was bij alle apps (KPN iTV, YouTube, Netflix, Amazon Prima), draadloos en bekabeld. Ook als ik KPN met een HDMI 2.1 aansloot op de TV ontvanger. Het moest dus wel de TV zijn.
Na wat Google en YouTube werk blijkt de oplossing bijzonder simpel te zijn.
Instellingen- Beeld- Expertinstellingen- Beeldscherpte instellingen - UIT(!)
Deze standaard setting (AUTO) van Samsung gooit behoorlijk roet in het bewegende beeld.
op 26-11-2020 04:57 PM
Mss heeft Member Wim een idee wat betreft de instellingen!😀
op 30-11-2020 11:31 AM
Goedemorgen Martijn, welkom op de Samsung Community.
Allereerst gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst. Je geeft aan al het één en ander te hebben geprobeerd om het te verbeteren, echter zonder het gewenste resultaat.
Maakt het nog verschil uit of je via de app kijkt of via de ontvanger? Is de TV verder helemaal up-2-date?
Via het menu van he TV kun je een aantal instellingen wijzigen waaronder Auto-Motion, maakt dit verschil? Heb je ook zenders via de kabel geïnstalleerd?
Groeten,
Martijn
op 30-11-2020 12:06 PM
Hey naamgenoot,
Het probleem was bij alle apps (KPN iTV, YouTube, Netflix, Amazon Prima), draadloos en bekabeld. Ook als ik KPN met een HDMI 2.1 aansloot op de TV ontvanger. Het moest dus wel de TV zijn.
Na wat Google en YouTube werk blijkt de oplossing bijzonder simpel te zijn.
Instellingen- Beeld- Expertinstellingen- Beeldscherpte instellingen - UIT(!)
Deze standaard setting (AUTO) van Samsung gooit behoorlijk roet in het bewegende beeld.
op 30-11-2020 02:13 PM
Hallo,
Mijn ervaring met Samsung TV’s (6 modellen in 10 jaar) : zet alle extra opties in de instellingen UIT.
Speel met de beeldinstellingen , Helderheid , contrast kleur etc.
Teveel scherpte met teveel contrast geeft een beeld alsof er met een CAM camera is gefilmd. Funest voor speelfilms. Lijkt dan net of alles in een studio is gefilmd met een green screen....
Mss heb je hier iets aan!