06-05-2022 04:18 PM - bewerkt 06-05-2022 04:57 PM
Ik heb een Q95T. Bij gebruik van de Netflix app maakt mij TV een zoemend geluid.
Ik heb gezocht en zag dat veel Q series gebruikers hier last van hebben. Zie video https://youtu.be/qMJBX03C9Wg
Bij LED clear Motion ingeschakeld wordt het geluid minder.
Is dit probleem bekend en komt er een update? Of is er een fix?
ps. Ik heb de laatste update geïnstalleerd en ook al een Reset uitgevoerd.
op 09-05-2022 10:33 AM
Hi @GB-007, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Maak je gebruik van een sound bar voor het geluid van je TV? En hoe is je TV verbonden met het stroom?
Ervaar je dit ook bij andere apps?
Groeten,
Martijn
op 09-05-2022 10:49 AM
Hoi MartijnK,
dit heb ik vastgesteld door alle ‘randapparatuur’ af te koppelen en het geluid op de tv uit te zetten. De tv krijgt zijn voeding via een one connect box.
Dit zoemen doet zich alleen voor bij de Netflix app. Het lijkt dat de software van de app iets vreemds doet met de hardware van de tv.
op 09-05-2022 10:58 AM
Omdat je dit alleen ervaart met Netflix is het ook belangrijk om dit te melden bij de app ontwikkelaar zelf. Zo kunnen ook zij nagaan of dit met een app-update te verhelpen is.
Het is wel belangrijk om de One Connect Box direct op een stopcontact aan te sluiten, een stekkerdoos kan voor bepaalde storingen zorgen.
Groeten,
Martijn
op 09-05-2022 11:24 AM
Heb dit al gemeld bij Netflix. Echter ondernemen zij geen directe actie. De one connect box zit verder direct in een stopcontact. Het zoemen deed zich ook voor in ambient mode. Echter na een update lijkt dit te zijn opgelost.
Ik vraag mij af of eea kan leiden tot schade aan de hardware van de tv.
op 09-05-2022 11:30 AM
Dat kan ik zo niet op afstand beoordelen, om dat uit te sluiten zou je een afspraak kunnen maken voor hulp-op-afstand of een serviceverzoek. Kijk op onze website voor meer informatie over:
• Hulp op Afstand | Samsung Nederland
• Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn