Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

QE75Q70r 2 licht witte strepen

(Onderwerp aangemaakt op: 13-02-2020 12:41 PM)
1915 Weergaven
trolhunter
Explorer
Opties

Sinds twee weken nu een mooie nieuwe tv QE75Q70r. Echter valt mij op dat er twee licht witte strepen zichtbaar zijn op lichte ondergrond. De zelfdiagnose laat een foto zien waarop deze strepen niet zichtbaar zijn. Volgens de automatische antwoorden via de Whatsapp hulp, zou dan een randapparaat hier verantoordelijk voor zijn. Alles afgekoppled en ook de tv geheel opnieuw geinstalleerd.  Tijdens het tv kijken zelf , zie je deze vaag bij vooral lichte scene s en vooral wanneer het beld snel van links naar rechts verplaatst of anders om. Je zou haast denken dat  de Localdimmingte sterk staat afgesteld in deze reeks. De  twee banen zijn op gelijke afstand van de Linker en Rechterkant te zien. Op zich valt er mee te leven maar nu de aandacht er op is gevestigd blijf ik het zien. Blijf het vreemd vinden dat ik een dergelijke conssie moet doen bij een dergelijk duur product. Helaas was onze vorie 65 Inch UHD van ruim 3100 euro ook  al voorzien van een eigenaardigheid waarmee geleefd moest worden nl Vertical Bending.  Overigens heb ik naast de gehele nieuwe installatie van de tv OOK de laatste fimware geinstalleerd. Suggesties?1a.jpgWhatsApp Image 2020-02-13 at 12.37.23.jpegWhatsApp Image 2020-02-13 at 12.36.58.jpeg2a.jpg

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
trolhunter
Explorer
Opties

Update: wbt de witte strepen.

Her Koster, ik heb w advies ter harte genomen en gisteren is de tv omgeruild voor een geheel nieuwe. Uw motivatie na beoordeling van de foto's hadden mij over de "streep"getrokken.  De nieuwe doet het fantastisch en het zou verbeelding kunnen zijn maar de kleuren zijn ook veel scherper.  Nogmaals HEEL Hartelijk dank voor uw inzet.

Tevens verdient ook Coolbleu een groot complimet want de wijze waarop dit is opgelost werkelijk Top.  Na het lezen van mijn relaas werd er zonder enig morren het voorstel gedaan hem om te ruilen voor een nieuwe.

Heer Koster nogmaals dank en wellicht treffen wij elkaar nog eens op dit forum.

Groet,

Mart

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hallo @trolhunter ,

Vervelend dat je met deze tv ook een probleem hebt! Even wat vragen:

• Is de volledige Model Code van de tv QE75Q70RALXXN? Zie de sticker op de achertzijde van de tv
  • Is de huidige softwareversie van de tv de 1351.3? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv

Vreemd dat dit niet te zien is met de beeldtest. Heb je alleen de strandfoto bekeken?

Zo ja, dan ook de grayscales bekijken en uploaden. Je krijgt de grayscales in beeld door na het bekijken van de strandfoto  'Ziet u het probleem nog steeds in de testfoto?'  voor 'Ja' te kiezen.

Dit lijkt me geen probleem met randapparatuur gezien de opgestuurde foto's.

Suggesties:

• Het beeld resetten. Bij Instellingen->Beeld->Expertinstellingen en helemaal onderaan 'Beeld resetten' kiezen
  • Eventueel de tv een poosje spanningsloos zetten

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
trolhunter
Explorer
Opties

Dick,

Dank voor de response. De TV heeft iid de XXN code en ook de laatste firmware. ( zie bijgevoegde foto's).

Op de Test ( Strand) foto is het niet te zien en zo ook niet op de Grayscalefoto's

Heb nogmaals de Beeldinstellingen gereset en de TV een half uurtje spanningloos gehad. 

Lijkt ( kan verbeelding zijn) wel iets minder.  Op de site van Coolbleu ( waar ik overigens deze tv heb gekocht)

trof ik een afbeelding die bij de uitleg LocalDimming staat. Ik heb met WIT omcircelt de positie aangegeven waar de strepen/banen op de tv zichtbaar zijn. Moet gezegd: je ziet het in de Lichte en egale afbeeldingen het best. Tijdens het tv kijken zelf alleen bij vooral lichte ondergrond en soms bij snelle beweging. Op gevaar af dat ik mijzelf in de "vingers" snijd,zou het inherent aan deze tv kunnen zijn. In dat geval zal ik er mee moeten leren leven maar wellicht dat er een softwarematige oplossing is. Laat duidelijk zijn dat er aan deze 2 ,5 week jonge tv Geen Fysieke reparatiehandelingen verricht gaan worden . Mocht het een defect zijn, is omruil de enige optie voor mij. Groet, Mart1.jpeg1a.jpeg2.jpeg2a.jpeg3.jpeg3a.jpeg4.jpeg5.jpeg5a.jpeg5aa.jpg5ab.jpg9.jpg9a.jpg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @trolhunter , Mart,

Bedankt voor de foto's en je uitgebreide verhaal!

Ik denk dat je gelijk heb en ik moet zeggen dat je het ook een beetje terugziet op de strandfoto.

Ook op de grayscales zie je een vreemde blauwe waas (rechts).

Het is , denk ik, verstandig om hem om te ruilen bij CB, want zo blijf je je ergeren.

CB zal niet moeilijk doen. Ik koop daar altijd al mijn spullen.

Je hebt 30 dagen de tijd om je tv te retourneren.

Suc6 en houdt me even op de hoogte. Fijne avond!

Groet, Dick
gmbras
First Poster
Opties
Ga uw advies opvolgen en zal u later informeren
Oplossing
trolhunter
Explorer
Opties

Update: wbt de witte strepen.

Her Koster, ik heb w advies ter harte genomen en gisteren is de tv omgeruild voor een geheel nieuwe. Uw motivatie na beoordeling van de foto's hadden mij over de "streep"getrokken.  De nieuwe doet het fantastisch en het zou verbeelding kunnen zijn maar de kleuren zijn ook veel scherper.  Nogmaals HEEL Hartelijk dank voor uw inzet.

Tevens verdient ook Coolbleu een groot complimet want de wijze waarop dit is opgelost werkelijk Top.  Na het lezen van mijn relaas werd er zonder enig morren het voorstel gedaan hem om te ruilen voor een nieuwe.

Heer Koster nogmaals dank en wellicht treffen wij elkaar nog eens op dit forum.

Groet,

Mart

DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @trolhunter ,

Geen dank natuurlijk! Mooi dat het is opgelost.

Veel kijkplezier met je nieuwe tv!

Fijne dag!

Groet, Dick
0 Likes