Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

QE65Q9FNALXXN 2018 QLED ondertitels veranderden van intensiteit

(Onderwerp aangemaakt op: 03-01-2019 11:57 PM)
4674 Weergaven
Harry80
Pathfinder
Opties

Sinds een paar dagen heb ik een QE65Q9FNALXXN 2108. (De andere drie toestellen zijn retour ivm het tikken)

Voorzien van FW:1153

Tijdens het TV kijken stoort het mij dat de ondertitels in de ‘zwarte balk’ steeds van intensiteit veranderden. 

De ondertitel begint donker en wordt dan lichter.

Dinsdag 1 januari 2019 op Net5 (HD)met de film “Deepwater Horizon” is het goed te zien en is het vervelend kijken. 

Bijvoorbeeld na ca 7 min de tekst “ik heb net zo ***** gedroomd”

Zelfs als het beeld van een andere film een donkere scène weergeeft en het kraagje van de acteur wit is, zijn de ondertitels onder het kraagje veel witter dan de overige ondertitels. Heel irritant. 

Ik heb dimmen al op laag gezet (en hoog) hielp niet.

Vervolgens;

- beeldmodus: film 

- clean digital view: uit

- auto Notion plus-instellingen: uit

- lokaal dimmen: laag

- contrastverbetering: uit

- HDR+-modus: uit

helpt ook niet. Wat moet ik nog meer aanpassen ?

Via mijn mediaplayer was dit ook het geval, ik dacht dat het aan het content lag, maar gezien dit ook met HD tv kijken is lijkt dit niet alleen vanuit de mediaplayer te komen. 

Beide apparaten zitten rechtstreeks via HDMI op de OCB. 

0 Likes
Spring naar oplossing
33 Antwoorden
Harry80
Pathfinder
Opties

Is helaas niet zo goed te zien, lijkt dat jouw telefoon ook reageert op de in beeld komende subs. Of het is wel de intensiteit die veranderd, maar dan juist andersom. 

Ik zal een vandaag of morgen proberen een filmpje te maken. Moet dan een camera hebben die zich niet aanpast aan het de licht intensiteit. 

0 Likes
Michaelvdl
Pioneer
Opties

Ik heb sinds een kleine week ook de QE65Q9 en had vandaag eens tijd om wat 4K blurays te kijken. Ik heb precies hetzelfde euvel. Ik dacht eerst dat ik een instelling met automatisch dimmen ergens had aangezet ofzo. Dat een sensor werd getriggerd bij een lange witte regel onderaan. Het kijkt zeer vervelend inderdaad van donker naar lichte tekst gaan telkens. Helemaal als het een film is met twee regels tekst, waarvan 1 regel in de film zit en de andere regel in donkere balk, dan is het nog vervelender kijken. Ik heb zelf geen hoop op een software oplossing, aangezien dit blijkbaar al heel lang speelt. Ook de Amerikaanse fora bekeken waar het al zo lang wordt besproken. Laat me graag verrassen natuurlijk :winking-face:

0 Likes
Michaelvdl
Pioneer
Opties

Net Star Trek 4K blu-ray bekeken. Daar ziet alles er perfect uit (kijk alles op HDR+). Ondertiteling is helemaal normaal nu (zit niet in zwarte balk overigens) en vertoont geen donker naar licht verschijnselen. Beeld verandert ook niet. 

Netflix is veel gevoeliger, met name reguliere HD content, want 4k content is consistenter. Bijvoorbeeld Daredevil aflevering 1, daar zie ik geen gekkigheid. Alles springt van het beeld en is heel uniform (ik kijk in pikkedonker).

Wellicht opschalen naar 4k wat o.a. voor meer gevoeligheid zorgt?

0 Likes
Harry80
Pathfinder
Opties

Gemaakte foto waarop te zien is dat de ondertitel links en rechts meer gedimd wordt. Afhankelijk van intensiteit (licht) van de film.
DA74BD9B-18A5-4CB9-9AC0-FF9DF6128091.jpeg

Hieronder twee foto’s waar te zien is dat de ondertitels meer gedimd beginnen en daarna feller worden met dezelfde intensiteit (licht) van de film. 

Eerste seconde van de subsEerste seconde van de subs

Ca een seconde laterCa een seconde later

Filmpje gemaakt, maar kan hem hier niet uploaden. Heb ook nog geen YouTube aacount. 

0 Likes
Michaelvdl
Pioneer
Opties

Met witte ondertiiteteksten in zwarte balk heb ik precies hetzelfde en veel meer gebruikers blijkbaar (kijkend naar buitenlandse fora). 

0 Likes
Harry80
Pathfinder
Opties

Is dus een Samsung ding. 

4K kan ik helaas niet kijken met de setup-box van KPN. En groene of gele subs vind ik niet zo lekker wegkijken. 

Ik wacht nog even de reactie van Samsung af en anders toch maar, na 4 Samsung TV’s geprobeerd te hebben, een OLED. 

Al ben ik best tevreden met de OCB en het beeld is super strak en helder als ik

kijk middels de YouTube app met 4K (UHD) beeld. Dat zijn dan wel geen films met subs, maar demo’s. 

0 Likes
Michaelvdl
Pioneer
Opties
Je zou 4K abonnement van Netflix kunnen proberen als je nog geen Netflix hebt eerste maand gratis. Kun je beter vergelijken tussen HD en 4K content. Ik blijf plakken bij LED, omdat er veel wordt gegamed hier en een OLED vertrouw ik niet qua inbranden. Ik ben tevreden over de tv en ik denk dat het heel erg met de bron te maken heeft waar de content vandaan komt. Ik praat het niet goed, want ik zie verbetermogelijkheden met de ondertiteling in zwarte balk (dat zorgt voor gekke helderheids problemen), maar verder eigenlijk zeer tevreden.
0 Likes
Harry80
Pathfinder
Opties
Ik las juist dat Netflix vervelende kijkervaringen veroorzaakt. Wat precies de oorzaak is heb ik zelf niet getest.
In dit draadje wordt het uitgelegd en besproken.
https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/55qled-beeld-word-licht-en-donker-bij-verschijnen-van/t...
0 Likes
Harry80
Pathfinder
Opties

@JoeriS of iemand van Samsung die de juiste instellingen kan geven. Anders weet ik het ook niet meer. De Q9F 2018  is toch het (top) model. 

Ik zou nog even het telefoontje afwachten van Samsung. Helaas ben ik gisteren niet teruggebeld wat wel afgesproken was. Net zelf maar even gebeld. Ook aan de telefoon had men geen oplossing, ja beeld en daarna een tv reset. Maar dat gaf, wat ik helaas ook verwachte, geen oplossing. 

Moet ik nu echt een OLED van LG kopen, is dat nu wat overblijft?

0 Likes
BonesNL
Navigator
Opties

Terugbellen doen ze idd nooit. Joeri komt steeds met het zelfde riedeltje. Volgens mij denken ze dat het probleem vanzelf verdwijnt.

0 Likes