op 09-12-2018 03:54 PM
Als ik via het "internet-icon" internet bekijk dan zien alle afbeeldingen er erg verzadigd en opgeblazen uit. Hoe kan ik die instellingen wijzigen?
Ter info: voor de youtubekanalen lukt dat wel gelukkig wel , die kunnen los van de "live tv" kanalen ingesteld worden. Dat geldt alleen voor het afspelen van de video's , niet voor het youtube-menu zelf. Niet echt een ramp maar je ziet op de startpagina van die opgeblazen beelden die ik ook op internet zie.
09-12-2018 05:11 PM - bewerkt 09-12-2018 05:16 PM
Hi @Freeck,
Is de volledige Model Code QE55Q9FNALXXN? Even checken op de sticker achterop de tv.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Of bij Menu->Ondersteuning->Contact opnemen met Samsung. Zou Versie 1153.3 moeten zijn.
Zou je misschien een beeldschermtest willen doen bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
Zie je het hier ook op terug?
https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
op 09-12-2018 05:29 PM
Model: QE55Q9FNALXXN
Serienummer:
Software versie: 1153.3
zelftest nog niet uitgevoerd (tv is bezet :)), het beeld is perfect bij alle andere kanalen, alleen het internetbeeld is opgeblazen en oververzadigd...
09-12-2018 05:33 PM - bewerkt 09-12-2018 05:34 PM
PS: de youtube videobeelden kan ik wel apart instellen met het Beeld-menu , alleen de menubeelden die youtube laat zien worden daarmee niet beinvloed. Blijkbaar wordt alleen video-decoder ingesteld.
Maw alleen internetcontent zelf wijkt af...
op 09-12-2018 05:40 PM
Hi @Freeck,
Bedankt voor je snelle reply. Info klopt.
Misschien is het mogelijk om de tv, als de beeldtest niks oplevert, de tv een poosje spanningsloos te laten staan.
Anders de tv resetten bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten..
09-12-2018 05:44 PM - bewerkt 09-12-2018 05:44 PM
Prima, zal ik hem vannacht uitzetten. Maar wat is de technische reden waarom u denkt dat dit helpt?
op 09-12-2018 05:47 PM
Hi @Freeck,
Spanningsloos zetten is eigenlijk ook een soort reset.
Meestal helpt dit. Hoeft niet de hele nacht, hoor. Uurtje is voldoende.
Maar ik hoorde dat de tv bezet was dus ws. wordt het toch de hele nacht 😉...
09-12-2018 08:14 PM - bewerkt 09-12-2018 09:48 PM
ik heb de zelftest uitgevoerd en kwam geen afwijkingen tegen, grijstinten allemaal zichtbaar, wel is naar mijn smaak de kleurverzadiging aan de hoge kant.
maar waar worden de instellingen van dit testbeeld, de beeldinstellingen van internet-images en de menu's bepaald? Er is vast een "geheim menu" waarmee dit ingesteld kan worden (net als de calibratieinstellingen voor de kleuren)....
hoe nu verder?
10-12-2018 06:28 AM - bewerkt 10-12-2018 08:27 AM
Hoi @Freeck,
Dit hangt af van de instellingen van het beeld.
Bij Instellingen->Beeld->Expertinstellingen.
Uiteraard is hier geen. ‘geheim menu’ voor, want die is er ook niet.
Ik begrijp, uit een eerder antwoord, deze zin niet: ‘Blijkbaar wordt alleen video-decoder ingesteld.’
Als er bv. 1 app uit de pas loopt, in jouw geval internet, dan ligt dit aan de app zelf.
Ik had gevraagd om de tv een poosje spanningsloos te laten staan of de tv t resetten.
Is dit inmiddels gebeurd? En zo ja, heeft dit verbetering opgeleverd?
10-12-2018 11:14 AM - bewerkt 10-12-2018 11:19 AM
Helaas heeft het uitzetten van connectbox niets opgeleverd.
Ik begrijp, uit een eerder antwoord, deze zin niet: ‘Blijkbaar wordt alleen video-decoder ingesteld.’
Was inderdaad een beetje vaag geformuleerd: wat ik bedoel is dat de content van internet en blijkbaar ook de youtube-app (beide standaard op de smarthub geinstalleerd) los van de expertinstellingen is ingesteld , maw als ik de expert-instellingen op zwart-wit instel, veranderen de kleuren van de internetcontent niet van kleur.
Als de app blijkbaar die instelling bepaalt, waar kan ik die instellen?
dat het er echt niet uitziet mag blijken aan de bijlage. In werkelijkheid zijn de kleuren nog vetter , maar mijn ipad compenseert dat blijkbaar.