Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

QE55Q90T en dolby atmos werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 07-12-2020 09:00 PM)
1341 Weergaven
stef8
Apprentice
Opties

Goedenavond, 

ik heb een nieuwe QE55Q90T tv met een K850 soundbar van Samsung. Mijn vorige LED tv ondersteunde geen Dolby Atmos, de 90T wel (daarom heb ik deze aangeschaft). Echter, bij de geluid setup (via eArc) wordt de soundbar netjes herkend en geluid wordt ook via de soundbar afgespeeld. Hij herkent hem direct, dat is wel prettig. Alleen als ik via geluid --> expertinstellingen --> compatibiliteit met Dolby Atmos wil aanzetten krijg ik de melding "deze functie is niet beschikbaar"

de kabel die ik gebruik is een 4K @ 60 Hz met HDR of 4:4:4 met ARC en CEC.
De volledige 18 Gbps van HDMI 2.0b

Ik denk dat hiermee zelf mijn vraag beantwoord en mijn probleem oplos. Ik denk dat ik namelijk een HDMI 2.1 kabel moet hebben die geschikt is voor eArc. Maar voordat ik weer een dure kabel koop voor niets hoop ik dat iemand mijn casus kan bekijken. 
Dank voor de reactie(s)
Stef

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @stef8,

Hier komt een update voor in het voorjaar van 2021. Deze update maakt eARC mogelijk en daarom dus ook Dolby Atmos. Het televisie forum staat er haas vol mee 😉

Tot die tijd is het nog even geduld hebben helaas.

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

@Anonymous User ,

Sorry, maar hoe kun je iemand nou 'adviseren' om een optische (Toslink) kabel te gebruiken!

Optisch biedt geen ondersteuning voor HD-audioformaten als Dolby TrueHD,  DTS-HD Master Audio en Dolby Atmos.

Dit is vanwege de beperkte bandbreedte van een optische kabel..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @stef8 , Stef,

Hier zijn meerdere topics over verschenen. Misschien even zoeken in het forum..

Groet, Dick
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Anonymous User  

Als je het antwoord niet weet ga dan alsjeblieft niet gokken, dit brengt andere gebruikers in de war. 

Als je mensen wilt helpen prima! Dat is alleen maar goed👍 Maar doe dat bij een onderwerp waar je verstand van hebt.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
stef8
Apprentice
Opties

Goedenavond Dick,

Ik zoek waarschijnlijk met mijn neus want ik kon niets vinden 😉 Ik ga zo nog even specifiek zoeken op Dolby Atmons denk ik? 

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @stef8 , Stef,

Ik neem aan van wel 😉. Misschien een combi. Dolby Atmos en eArc of zo..

Groet, Dick
0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @stef8,

Hier komt een update voor in het voorjaar van 2021. Deze update maakt eARC mogelijk en daarom dus ook Dolby Atmos. Het televisie forum staat er haas vol mee 😉

Tot die tijd is het nog even geduld hebben helaas.

rsz-846676
stef8
Apprentice
Opties

Dank Bruce, dat maakt het e.e.a. helder. Bij mijn HW-K850 komt idd de optie nog niet naar voren, ook niet bij gebruik van een HDMI 2.1 kabel. Ik heb gisteren een Sonos ARC aangesloten met een 2.1 kabel en dan werkt de functie wel. Maar ik wacht dan geduldig op de update!