Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

QE55Q90R wisselt traag van kanaal

(Onderwerp aangemaakt op: 11-09-2019 09:47 AM)
1933 Weergaven
JayRoen
Apprentice
Opties

Hallo allemaal, sinds gisteren ben ik in het bezit van de QE55Q90R welke echte een plaatje is in de huiskamer.

Door de One Connect Box te gebruiken heb ik de Ziggo mediabox Next kunnen uitsluiten.

Wat mij nu opvalt is dat het schakelen tussen kanalen ongeveer 5 seconden duurt, terwijl dit met de mediabox van Ziggo slechts 1 a 2 seconden duurde. Is er een manier dat ik de snelheid van schakelen kan instellen op de televisie?

Zo niet, is het dan mogelijk om de ziggo mediabox te koppelen aan de One Connect Box?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Jeroen

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JayRoen
Apprentice
Opties

Hi Dick,

Upgraden is gelukt, nu versie 1318.0. 

Ik kijk even aan of ik aan de zapp snelheid kan wennen, zoniet dan plug ik de mediabox in een HDMI poort.

Bedankt tot zover.

Gr.

Jeroen

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @JayRoen , Jeroen,

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q90RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1318.0? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Dit is een nogal onduidelijk melding. Wat bedoel je met "heb ik de Ziggo mediabox Next kunnen uitsluiten".

Tussen welke kanalen schakel je nu dat er geen Next meer tussen zit 🤷‍♂️?

Waar zat de Next eerst op aangeloten toen het wel sneller ging 🤷‍♂️?

Er is geen manier om deze snelheid in te stellen, want de Next moet gewoon aangesloten worden op 1 van de vrije HDMI poorten op de OCB.

Graag wat meer duidelijkheid in deze..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
JayRoen
Apprentice
Opties

Hi Dick,

Bedankt voor je reactie.

De huidige software is 1315.0 en geeft de tv aan dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn.

Met de "Ziggo mediabox uitsluiten" bedoel ik dat ik deze momenteel niet heb aangesloten op de One Connect Box, ik maak er dus geen gebruik meer van. Echter toen deze mediabox nog op mijn oude tv (Plasma Panasonic) aangesloten was, gingen het zappen tussen alle kanalen veel sneller, dit kwam echt door de vernieuwde mediabox Next van Ziggo.

Zoals u aangeeft zou ik de mediabox dus ook kunnen aansluiten op de OCB, dan ga ik dat eens proberen.

Groeten,

Jeroen

DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @JayRoen , Jeroen,

De tv geeft nog wel een een verkeerde versie aan. De laatste versie is de 1318.0.

Graag updaten via USB. Is hier te vinden bij Downloads en pak de All OS:

https://www.samsung.com/nl/support/model/QE55Q90RALXXN/

Volg onderstaande procedure:

https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-ik-de-firmware-of-software-van-mijn-tv-...

Zorg wel dat van de uitgepakte T-MSMDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-MSMDEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Vergeet eventueel bij Deel 2, Punt 3 Ga naar Menu/Home >
Dus bij Instellingen->Algemeen->Software-update->Nu bijwerken. Kiezen voor USB. 

Suc6!

Groet, Dick
Oplossing
JayRoen
Apprentice
Opties

Hi Dick,

Upgraden is gelukt, nu versie 1318.0. 

Ik kijk even aan of ik aan de zapp snelheid kan wennen, zoniet dan plug ik de mediabox in een HDMI poort.

Bedankt tot zover.

Gr.

Jeroen

DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @JayRoen , Jeroen,

Dat is prima, maar de Mediabox Next hoort sowieso thuis in 1 van de poorten van de OCB.

Groet, Dick