Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

QE55Q85R televisie herkent mijn externe apparaten niet meer

(Onderwerp aangemaakt op: 08-07-2020 05:47 PM)
981 Weergaven
Sebastiankuik
First Poster
Opties

Beste,

Sinds gisteren ben ik trots eigenaar van de QE55Q85R televisie van Samsung. Vanochtend werkte de tv naar behoren. Zowel mijn Ziggo-kastje als mijn Playstation 4 en mijn Blue-Ray speler werkte goed op de TV.

Vanmiddag had ik de TV op een radiozender staan terwijl ik aan het werk was. Ineens hield de TV op met spelen. Ik dacht dat de TV in eerste instantie (door de instellingen) uit ging omdat hij lange tijd aanstond. Echter bleek dit niet het geval te zijn. De TV werkte namelijk wel, alleen hij kon de bronnen (Ziggo etc.) niet meer vinden.

Op deze community heb ik gezocht naar antwoorden, maar ik kwam er vooral achter dat meerdere mensen hier last van hebben (gehad). Ik heb alle oplossingen die hier zijn gegeven volgens mij gedaan, namelijk:

- Gecontroleerd op updates;

- HDMI verbinding getest (optie op TV), deze waren allemaal in orde;

- TV aan en uit gezet;

- One Connect Box een tijdje van het stroom afgehaald, met de HDMI kabels eruit. Vervolgens alleen de OCB van stroom voorzien en één HDMI kabel erin gedaan. Ook dit werkte niet;

- Geprobeerd de externe apparaten handmatig in te stellen;

- Alle kabels gecontroleerd op mogelijke breukjes;

Zoals het nu lijkt, heeft dit denk ik te maken met de OCB. Maar ik heb totaal geen idee wat dit zou moeten zijn.

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

Met vriendelijke groet,

Sebastian

0 Likes
1 Antwoord
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Sebastiankuik , Sebastiaan,

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q85RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1356.2? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Vervelend om zo te beginnen met een nieuwe tv! Ik mis nog 1 ding in je rijtje om te proberen.

Kun je misschien de tv resetten? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

De HDMI test op de tv is goed doorlopen. Zou je dan 1 van de externe devices rechtstreeks op de tv kunnen aansluiten?

De tv heeft er 4. Zo kun je uitsluiten of het aan de OCB zou kunnen liggen.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.