Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

QE43Q60RATXXH Ondersteunt geen SRT files

(Onderwerp aangemaakt op: 02-05-2020 12:51 PM)
670 Weergaven
SRHoutstra
Journeyman
Opties

Hai, mijn nieuwe Samsung QE43Q60RATXXH ondersteunt geen ondertitel files van een PC map, terwijl het juist staat aangegeven in de Ehelp dat dit wel moet kunnen.

Ik heb de PC aangesloten via mijn  ONKYO TXSR313 (ARC HDMI) en alles werkt perfect, behalve wanneer ik vanuit [BRON]-[PC]-[de video map] een .MKV met .SRT bestand selecteer, werkt de ondertiteling niet.

Bestandsnaam en .SRT file hebben dezelfde naam...

Ik voeg de ondertiteling en film nu samen met MKVTOOLNIX maar dat moet toch niet de bedoeling zijn, lijkt mij, als de TV onderstaande ondersteuning biedt.....ondertitels.jpg

ondertitels_1.jpg

Graag zou ik willen weten waarom dit is..

0 Likes
11 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @SRHoutstra ,

Je nieuwe tv is een mooie, maar alleen de Model Code niet. Even los van je probleem.

Dit is een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars). De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.

https://tweakers.net/pricewatch/1331798/samsung-qled-43q60r-zwart-buitenlands-model/specificaties/

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.
Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden. Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen.

Deze tv's kunnen problemen opleveren. Waar is deze tv aangeschaft?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
SRHoutstra
Journeyman
Opties

Hai Dick,

Bedankt voor deze uitleg, ik wist dit niet.

Deze tv is destijds aangeschaft via TV-Online via BOL.com.

Ik zal dus contact op moeten nemen met TV-Online omtrent dit probleem???

0 Likes
SRHoutstra
Journeyman
Opties

Hai  @DickKoster 

Zat net even te kijken op Tweakers etc, maar nergens wordt er gerept over een model code....

Je wordt dus beflikkerd waar je bij staat.......?????

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goeiemorgen @SRHoutstra ,

Uiteraard kan ik me heel goed voorstellen dat je je opgelicht voelt.

Dat is misschien ook het juiste woord. Je bent helaas niet de enige in deze.

Hier wordt dus moedwillig gebruik gemaakt van de onwetendheid van de klant.

Je moet maar net weten dat de volledige Model Code moet eindigen op XXN.

Leveranciers gebruiken deze bijna nooit op hun site. Meestal het type (Modelcode).

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Daar staat Modelcode. Soms verwarrend.

De enige mogelijkheid om de volledige Model Code (los van elkaar) te achterhalen, is op de sticker achterop de tv.

Deze Model Code is soms ook niet terug te vinden op het aankoopbewijs.

Nog even wat dieper ingaan op de gevolgen van zo'n tv. Het belangrijkste is eigenlijk de garantie.

1. Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland. Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar bv. uit Duitsland wel. Dit is omdat er andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier.
  2. Het eventuele gebruik van een CI+ module. Deze is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht. Er is een kans dat een CI+ module werkt op een tv uit het buitenland, maar de kans is groter dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN
  3.  De apps op de Smart Hub. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.

Al met al een hoop ellende. Wat te doen. Hier is sprake van een verkeerde levering.

Ik weet niet wanneer je de televisie hebt gekocht, want je zou van onderstaande gebruik kunnen maken.

Er is wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt.

Zonder opgaaf van reden en dus geld retour. Als dit niet van toepassing is, het volgende. Contact opnemen met TV-Online. Eventueel ook met bol.com.

Doe dit altijd via de mail en nooit telefonisch. Je hebt dan iets zwart op wit staan.

De directeur van bol.com is een poosje geleden bij Radar geweest en werd daar stevig aan de tand gevoeld over hun partners.

Hij beloofde beterschap. Is dus niet gebeurd. Bol.com spant de kroon met haar duistere partners. Hierbij:

bol.com->partner: Deli Lifestyle
bol.com->partner: Beste Electro Deals=TVreus
bol.com->partner: bol.com->partner: TV-Plaza
bol.com->partner: TV-Online
bol.com->partner: El-Living

bol.com->partner: El-Vidas

TV-Plaza, TV-Online, El-Living en El-Vidas hebben hetzelfde retouradres:
Skagerrak 20, 9723 JR Groningen. Dit is gewoon dezelfde toko!

Je moet dus zo spoedig mogelijk van deze tv af zien te komen. Extra info om je te helpen:

https://www.nporadio1.nl/consument/6032-internetaankoop-retour-naar-webshop-wie-betaalt-de-verzendko...

Vaak wordt er gezeurd over het ontbreken van de doos en wordt er een schamele coulance voorgesteld.

Laat je dus niet op je kop zitten. Desnoods, als de leverancier moeilijk gaat doen, contact opnemen met je rechtbijstandsverzekering of het Juridisch Loket.

Hopelijk heb je zo voldoende informatie. Houd me graag even op de hoogte over de voortgang..

Groet, Dick
0 Likes
SRHoutstra
Journeyman
Opties

Beste Dick,

Bedankt voor je zeer uitgebreide uitleg omtrent deze TV.

Maar waarom zou ik dan zo snel mogelijk van deze tv afmoeten? Mogen deze niet verkocht worden hier in Nederland?

En kan Samsung mij hier in ondersteunen?

De TV werkt verder prima, kan het daar dus niet op gooien....

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @SRHoutstra ,

Geen dank! Bedankt voor je snelle terugkoppeling. Snel retour was eigenlijk bedoeld als je gebruik kon maken van de 14 dagen bedenktijd.

Deze tv's mogen helaas wel in Nederland verkocht worden. Nog maar een beetje meer informatie ter verduidelijking.

Omdat de Nederlandse importeur (Samsung) buitenspel is gezet, ben je voor garantie afhankelijk van de verkoper.

Het kan zomaar zijn dat Samsung Benelux niet snel genegen zal zijn een toestel dat zij niet hebben geïmporteerd onder fabrieksgarantie te herstellen.

Samsung kan je hierin voorlopig niet ondersteunen. Hiervoor moet je, nogmaals, bij de leverancier zijn..

Groet, Dick
0 Likes
SRHoutstra
Journeyman
Opties

Beste Dick,

Ik heb deze TV sept vorig jaar gekocht, dus is er geen sprake meer van de 14 / 30 dagen retour regeling.

Ook heb ik gegoogled op het modelnummer, maar kon daar niet zoveel info op vinden...

Wel ondersteuning op de Samsung site in de vorm van firmware update's etc maar verder niets over XXN of XXH code.

Zoals ik al zei, de TV doet het verder prima, alleen dit probleempje doet zich voor....

Kan der wel mee leven, maar hoopte op een oplossing hiervoor via dit forum.

Kan ook gewoon de film via VLC afspelen op de TV.

Op https://www.samsung.com/nl/support/model/QE43Q60RATXXH/ staan een aantal firmware upgrades...Kan ik daar wat mee??

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @SRHoutstra ,

Op deze site staan idd 2 update files. Zoals je ziet, zijn de versies indentiek (1356.2).

Het enige verschil is, dat de ene een .exe file is en de andere een .zip file.

Als je kunt leven met deze tv, dan is dit natuurlijk jouw keuze.

Houd er wel rekening mee dat je in de toekomst waarschijnlijk problemen kunt krijgen.

Lees nog een keer goed door wat de nadelen van de garantie kunnen zijn ivm onderdelen.

Bij een eventuele reparatie kan dit je gaan opbreken. Nogmaals: It's your choice..

Groet, Dick
0 Likes
SRHoutstra
Journeyman
Opties

Hi Dick,

Dat pad kruisen we wel weer wanneer het aan de orde is...

In het slechtste geval koop ik wel weer een nieuwe als de reparatie te duur wordt, maar dan let ik wel op de model code.

Net gechecked op de TV, nieuwste firmware staat er op ....1356.2

Ik zal de PC direct op de TV aansluiten, kijken of het aan de ONKYO ligt.

Had stiekum gehoopt dat het ergens aan een vinkje lag of niet.....

Heb wat gevonden hierover....

https://www.totaaltv.nl/nieuws/grijze-import-zorgt-voor-valkuilen-aanschaf-nieuwe-televisie/

Ik maak dus geen gebruik van CI+ maar decoder, vandaar geen problemen dus.....

Overigens is dit het enige verschil, zo lees ik.....

Gr Siem

0 Likes