Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Q9f cec raar probleem

(Onderwerp aangemaakt op: 21-04-2019 06:45 PM)
578 Weergaven
Ewerkman1
First Poster
Opties

Sinds een week hebben we een 65" q9f. Blij mee maar had een aantal problemen met cec en hdr doorgifte waarvan er nog 1 niet opgelost is. Ik heb een onkyo receiver via de hdmi 4 arc aansluiting op de one connect. Op de receiver zit de ps4 pro en een sony x800 4k bluray. Cec staat aan anders krijg ik geen geluid via de receiver. Maar steeds als ik op de tv hdmi receiver selecteer(hij kent raar genoeg het merk onkyo niet) dan gaat hij steeds EERST naar de bluray en zet die automatisch aan. Ik moet dan soms wel 2x weer via de receiver naar de ps4 terug schakelen. Heel irritant. Ik heb alles nagelopen maar kan niks vinden. Wat mis ik?

0 Likes
7 Antwoorden
TV-MAN
Navigator
Opties

bedoel je dat je PS4 pro vanzelf aan gaat zonder dat jij dat wilt. Zo ja dan komt mij dat een beetje bekend voor zou je mij wat meer info hier over willen geven. BVD

0 Likes
Ewerkman1
First Poster
Opties

Nee als ik mijn ps4 pro aan doe en op de receiver op game zet (dat is de hdmi poort op de receiver waar de ps4 pro op is aangesloten) en de tv aan dan gaat hij TOCH eerst de blurayspeler aan doen en schakelt daar vanzelf naar over. Ik moet dan weer zelf die uitdoen en de receiver terug naar game zetten.  Het lijkt een poort prioriteit probleem maar dat is nergens in te stellen.

De cec lijkt niet goed te werken ondanks premium kabels en goed ingestelde apparatuur. Als ik de tv uit zet gaat de receiver wel uit (en andersom) maar als ik de ps4 aan doe gaat de tv niet automatisch aan. Als ik de anynet en cec schakeling uit zet kan ik geen geluid meer over de receiver krijgen.

Hij ziet mijn receiver wel maar niet als een onkyo terwijl het wel een vrij recent model is. Er staat gewoon hdmi receiver. 

0 Likes
TV-MAN
Navigator
Opties

Bij mij is het zo dat mijn PS4 pro soms vanzelf aan gaat als ik mijn tv aan zet. Tewijl mijn PS4 pro gewoon op mijn QLED9 serie is aangesloten op mijn one connect box.

Ik heb een tijdje terug ook een topic aangemaakt over dit probleem. helaas heb ik nog geen oplossing gevonden voor dit probleem. Maar het zou kunnen dat er een overeenkomst is tussen onze problemen. verder dank ik dat het inderdaat wel eens aan het cec protocol zou kunnen ligen dat daar ergens iets niet helemaal leker werkt. Maar in mijn geval zou het probleem ook bij de PS4 kunnen ligen aangezien mijn tv alleen daar problemen mee heeft. Met mijn xbox one heb ik deze problemen niet.

https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/sluimerstand-probleem-met-mijn-samsung-QE55Q9FNALXXN-i...

0 Likes
Necroslave84
Navigator
Opties

CEC afzetten op je ps4 zou het probleem moet oplossen 🙂

0 Likes
TV-MAN
Navigator
Opties
CEC afzetten mag het probleem dan wel oplossen. Maar het probleem is wel dat mijn tv en PS4 niet voor niets beschikken over HDMI met CEC. Die hebben dat zodat aangesloten randapparatuur automatisch word herkend. Wat jij zegt is totaal geen oplossing te noemen. Aangezien de CEC van een van de twee blijkbaar niet goed werkt waar ik dus een oplossing voor wil vinden zodat het wel goed werkt. Aangezien ik dit wil gebruiken maar dan moet het wel goed werken. Verder vraag ik mij af of dit probleem ook bij andere mensen speelt in combinatie met deze tv de QE55Q9FNALXXN en de PS4 PRO 1TB
0 Likes
Ewerkman1
First Poster
Opties

Ik heb het nu zover werkend dat ik alleen nog met de blurayspeler moet prutsen maar cec werkt niet helemaal lekker soms.

0 Likes
TV-MAN
Navigator
Opties

Ik begin te vermoeden dat mijn probleem CEC probleem aan mijn ps4 pro licht.  Aangezien jij aangeeft dat jij problemen ondervind  met CEC met je sony x800 4k bluray speler. Persoonlijk vind ik het wel heel erg toevalig dat twee Sony produkten die eigelijk allebij Blurays speler zijn problemenmet met CEC hebben. Misschien gebuikt sony een CEC protocol waar somige Tv niet goed mee overweg kunnen verder zou ik het ook niet weten.

0 Likes