op 05-08-2022 01:58 PM - laatst bewerkt op 08-08-2022 12:00 PM door MartijnK
Beste Samsung,
Ik heb afgelopen week een Samsung The Frame 55LS03A televisie aangeschaft. Als provider heb ik al sinds jaar en dag KPN, nu met 50 MBit/s en ook als extra optie 4k TV. Sinds een jaar of 2-3 heb ik van hun het kastje Arris VIP5202 gekregen, welke 4K ondersteund. Bij mij in de wijk is er glasvezel aangelegd dus dat zit ook allemaal goed. Echter nadat ik dit kastje met een HDMI kabel heb aangesloten op de One Connect Box (HDMI3), krijg ik een onscherp beeld. Voornamelijk als je letters te zien krijgt zijn deze niet scherp, en met voetbal kijken is het verschrikkelijk om de bal te volgen, dat is een wazige bol geworden. Met mijn voorgaande televisie van Philips had ik nooit problemen met onscherp beeld, dit was ook een 4k televisie. Qua instellingen op het KPN-kastje heb ik niets veranderd ten opzichte van de instellingen die ik gebruikte bij de Philips televisie.
Ik heb de instellingen van de televisie zoveel mogelijk op automatisch staan, de beeldscherminstellingen van het kastje van de provider heb ik als volgt ingesteld staan:
Type aansluiting: HDMI
Beeldresolutie: Automatisch
Beste mogelijke kwaliteit: UHD
HDR Mode: Uit
Als ik bijvoorbeeld Netflix kijk via de televisie is het beeld heel erg scherp, net als wanneer ik de televisie in de Kunstmodus zet. Het zit dus wat mij betreft echt in het doorgeven van 4k beeld van het KPN-kastje naar de televisie.
Zouden jullie kunnen aangeven wat ik precies moet doen om het beeld scherp te krijgen? KPN geeft namelijk aan dat de toevoer naar het KPN-kastje goed is en gewoon 4k scherpte bevat.
Mocht het relevant zijn, het model is QE55LS03AAU en de modelcode is QE55LS03AAUXXN.
Ik hoor graag van jullie,
Groet, Jens
op 05-08-2022 02:25 PM
Goedemiddag @Jens vk , Jens,
Bedankt voor je uitgebreide melding! Als Netflix er goed uitziet, dan ligt het niet aan de tv maar aan de VIP5202:
https://tweakers.net/nieuws/163858/kpn-update-voor-interactieve-tv-ontvanger-forceert-hdr-modus-op-t...
Een Philips tv en een Samsung tv zijn ook niet met elkaar te vergelijken. Niet elke UHD tv kan hier tegen.
Zou je een willekeurige 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken? Zie je het daar ook op terug?
Je zou 3 dingen kunnen doen.
op 08-08-2022 09:08 AM
Goedemorgen @Jens vk , Jens,
Is je probleem inmiddels opgelost? Er staan nog vragen van mij open..
op 08-08-2022 09:09 PM
Hallo Dick,
Helaas lossen jouw oplossingen het probleem niet op..
Ik heb intussen ook een nieuwe Samsung soundbar gekocht, een Samsung HW-Q800A. Ik had de hoop dat, als ik het signaal via deze soundbar zou laten verlopen het beeld beter zou worden, alleen is dat niet zo.
Ik heb een nieuwe HDMI kabel gekocht, deze heb ik tussen het KPN-kastje en de One Box (HDMI poort 1) gezet en ik heb nu de soundbar via een optische kabel aangesloten op de One box en nog steeds blijft het probleem. Ook als ik zowel het beeld als geluid via de soundbar laat lopen is het beeld onscherp (met het geluid overigens geen problemen, de soundbar werkt top!).
Ik heb nog steeds het gevoel dat het niet aan het KPN-kastje ligt omdat ik met mijn vorige TV nooit geen problemen ondervonden heb qua scherpte.
Graag hoor ik of jij, of iemand anders, een oplossing voor mij heeft.
Groet,
Jens
08-08-2022 09:18 PM - bewerkt 08-08-2022 09:24 PM
Hoi @Jens vk , Jens,
Eerder schreef je:
"Als ik bijvoorbeeld Netflix kijk via de televisie is het beeld heel erg scherp, net als wanneer ik de televisie in de Kunstmodus zet."
Voor mij is het duidelijk dat het niet aan de tv ligt. De soundbar lost het niet op, een andere HDMI kabel en een optische kabel ook niet.
Heb je nog een willekeurige 4K UHD democlip op YouTube bekeken?
Zie je het daar ook op terug? Als het niet op te lossen valt, dan moet je het onder de garantie laten vallen.
Je moet dit dan melden bij de leverancier. Daar loopt namelijk je garantie..
op 08-08-2022 09:44 PM
Hallo Dick,
ik heb net dit filmpje bekeken en dat is echt super scherp: https://youtu.be/LXb3EKWsInQ
ik heb de tv gekocht bij Coolblue, ik moet dit dan dus bij hun melden?
Dank voor het helpen.
Groet, Jens
op 08-08-2022 09:47 PM
Hi @Jens vk , Jens,
Geen dank! Inderdaad bij CB een melding doen.
Daar heb je een koopovereenkomst mee en daar loopt je garantie
Hun moeten dan een monteur aan huis regelen.
Houd je ons op de hoogte?
Fijne avond nog!
op 11-08-2022 08:03 AM