Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen nieuwe QLED TV QE55Q7F Model 2018

(Onderwerp aangemaakt op: 09-05-2018 08:34 PM)
7501 Weergaven
Robo01
Journeyman
Opties

Beste Samsung,

 

Sinds twee dagen ben ik in het bezit van een nieuwe QLED TV type: QE55Q7F model 2018. Op zich dik tevreden & prima beeld. Echter toch constateer ik na een paar dagen al een aantal probleempjes bij deze nieuwe QLED SmartTV., nl:

 

(1) De one connect box (nieuwe 2018 model) wordt redelijk warm als er meerdere externe apparaten (bijvoorbeeld Ziggo Horizon box etc.) zijn aangesloten middels HDMI. Ik heb hierover op internet meerdere vergelijkbare opmerkingen voorbij zien komen. Overigens staat mijn one connect box - nu nog - geheel vrij op een tafel vwb luchtstroom (en nog niet in een afgelsoten kast).

 

(2) Als je langere tijd in het Smarthub menu zit functioneren na verloop van tijd (soms) bepaalde knoppen niet meer op de afstandsbediening. Is nu al een paar keer voorgekomen (en door meerdere mensen geconstateerd). Enige wat helpt is TV uit- en aan zetten (incl. stekker er uit van de One Connect box). Lijkt op een software probleem.

 

(3) Op de QE55Q7F (2018) staan diverse voorgeinstaleerde Apps. Echter er zijn totaal geen NLD (smart)apps terug te vinden zoals: RTLXL, NPO, KIJKTV, Funda, Pathe thuis, TVGIDS etc. En/of Buienradar zoals aangegeven op de samsung website als voorbeeld. Ook niet via de zoekfunctie. Alleen NETFLIX en Videoland (& de rest buitenlandse apps). Dat je een paar NLD apps niet kan terug vinden begrijp ik (afh. geschiktheid voor de nieuwe Tizen OS- versie) maar helemaal niets is vreemd. Ben terug geweest naar de Winkel. Ook daar kon de verkoper geen NLD smart apps op de nieuwe 2018-modellen terug vinden. Dit terwijl op 2017-modellen die er naast staan wel al deze apps aanwezig zijn zoals RTLXL, NPO, KIJKTV etc. Eea lijkt op een generiek (SW) probleem met de nieuwe QLED 2018-modellen.

 

Bovenstaande problemen geconstateerd op de volgende TV;

- QE55Q7F model 2018 (Benelux model)

- SW versie: 1021

- Smart hub verbindingstest ok.

 

Beste Sasmsung, zijn jullie bekend met bovenstaande problemen ? Gaarne oplossen.

Mvrg Robo01

0 Likes
28 Antwoorden
izri
First Poster
Opties

Ondersteunt de tv de ac3 audio formaat of niet?

Zou raar zijn als dat niet het geval zou zijn. Ik ben namelijk geinteresseerd in het kopen van de tv.

Had liever een OLED gehad in verband met de superieure kijkhoeken ten opzichte van de QLED.

Maar ik durf de koop niet aan vanwege het vele klagen over inbranding van de schermen.

 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Beste @izri, zoals ddaenen1 al aangeeft ondersteunt de TV geen AC3, wel AAC. Je kunt eventueel vanaf pagina 154 zelf kijken welke codecs er ondersteund worden: http://bit.ly/2pWV0iU

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
nees
First Poster
Opties

Ik ben erg blij met mijn Qledtv, echter ervaar ik een vervelend probleem dat alle aparaten waarmee ik draadloos contact kan maken, de tv niet herkend of niet kan vinden. Het icoon om te streamen op mijn chromebook werkt soms wel en dan opeens weer niet dito op mijn samsung8 telefoon. Ik heb contact gehad met mijn internetprovider en mijn internet is helemaal in orde. Tevens telefonisch contact gehad met samsung ondersteuning op afstand gehad en doet het nu weer niet. Waar kan dit aan liggen?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Vreemd! Wat heeft de afspraak op afstand uitgevoerd en werkte het hierna wel weer even?


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
nees
First Poster
Opties

Ze hebben mijn tv opnieuw opgestart en toen deed hij het tijdelijk weer.

In de avond kon ik alweer niet casten naar nijn tv via mijn laptop en telefoon. De naam van mijn tv komt weer niet voor in de lijst die je moet selecteren om te casten. Het grappige is dat de  naam van mijn tv wel geselecteerd kan worden met smart vieuw en dit zonder problemen verloopt.

Wederom tel contact gehad en deze wijtten het probleem aan de software die niet up to date is terwijl mijn tv aangeeft dat hij de laatste versie heeft van alle updates.

Ik vind het allemaal erg vervelend omdat er niets aan te doen valt, mits ik met (heb 2 linkerhanden) zelf iets download op samsung terwijl ik veeeeeel geld heb betaald voor mijn kijkgenot.

Vind dit eigenlijk wel klachtenswaardig.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Het is mogelijk dat er op de website een nieuwere versie van de software staat. Is dit wat ze aan hadden gegeven?


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
nees
First Poster
Opties

Ja ze merkten op dat de software van mijn tv 1202  was en inmiddels nu 1260 (houd me ten goede met de cijfers) op de markt is. Enkel mijn tv geeft aan, als ik software updaten uitvoeren druk dat hij al up to date is. 

Ik vind het erg vreemd dat doordat mijn tv niet automatisch update, bepaalde functies zoals casten van mijn tel/ laptop naar tv niet meer kan. Is het echt een software update of is er iets stuk?

Wat kan ik hieraan doen?

0 Likes
nees
First Poster
Opties
Ik heb het de software btw gedownload, maar mijn tv kon het mapje niet openen om de software uit te voeren
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Via USB gaat het iets anders. Zie hier hoe het moet.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes