Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen nieuwe QLED TV QE55Q7F Model 2018

(Onderwerp aangemaakt op: 09-05-2018 08:34 PM)
7865 Weergaven
Robo01
Journeyman
Opties

Beste Samsung,

Sinds twee dagen ben ik in het bezit van een nieuwe QLED TV type: QE55Q7F model 2018. Op zich dik tevreden & prima beeld. Echter toch constateer ik na een paar dagen al een aantal probleempjes bij deze nieuwe QLED SmartTV., nl:

(1) De one connect box (nieuwe 2018 model) wordt redelijk warm als er meerdere externe apparaten (bijvoorbeeld Ziggo Horizon box etc.) zijn aangesloten middels HDMI. Ik heb hierover op internet meerdere vergelijkbare opmerkingen voorbij zien komen. Overigens staat mijn one connect box - nu nog - geheel vrij op een tafel vwb luchtstroom (en nog niet in een afgelsoten kast).

(2) Als je langere tijd in het Smarthub menu zit functioneren na verloop van tijd (soms) bepaalde knoppen niet meer op de afstandsbediening. Is nu al een paar keer voorgekomen (en door meerdere mensen geconstateerd). Enige wat helpt is TV uit- en aan zetten (incl. stekker er uit van de One Connect box). Lijkt op een software probleem.

(3) Op de QE55Q7F (2018) staan diverse voorgeinstaleerde Apps. Echter er zijn totaal geen NLD (smart)apps terug te vinden zoals: RTLXL, NPO, KIJKTV, Funda, Pathe thuis, TVGIDS etc. En/of Buienradar zoals aangegeven op de samsung website als voorbeeld. Ook niet via de zoekfunctie. Alleen NETFLIX en Videoland (& de rest buitenlandse apps). Dat je een paar NLD apps niet kan terug vinden begrijp ik (afh. geschiktheid voor de nieuwe Tizen OS- versie) maar helemaal niets is vreemd. Ben terug geweest naar de Winkel. Ook daar kon de verkoper geen NLD smart apps op de nieuwe 2018-modellen terug vinden. Dit terwijl op 2017-modellen die er naast staan wel al deze apps aanwezig zijn zoals RTLXL, NPO, KIJKTV etc. Eea lijkt op een generiek (SW) probleem met de nieuwe QLED 2018-modellen.

Bovenstaande problemen geconstateerd op de volgende TV;

- QE55Q7F model 2018 (Benelux model)

- SW versie: 1021

- Smart hub verbindingstest ok.

Beste Sasmsung, zijn jullie bekend met bovenstaande problemen ? Gaarne oplossen.

Mvrg Robo01

0 Likes
28 Antwoorden
Robo01
Journeyman
Opties

Kleine update:

Op de website van Samsung (support gedeelte) zie ik dat voor deze tv (QE55Q7F model 2018) een nieuwe SW versie beschikbaar is, nl: 1023.7

Mijn huidige TV zit nog op 1021.1 (pre installed vanuit de verpakking).

Op de eea kan mijn tv de nieuwe SW versie niet vinden. Bij een poging naar het zoeken naar een nieuwe update krijg ik de melding dat er geen nieuwe sw versie beschikbaar is.

Hopelijk gaat deze sw update een paar bovenstaande problemen direct oplossen. Kan alleen helaas de release notes nergens terug vinden.

0 Likes
Robo01
Journeyman
Opties
Update: SW versie 1023.7 via USB geïnstalleerd op Qe55q7f (2018-model). Even afwachten wat het verschil is met de oude sw versie (vwb punten 1 en 2). Punt (3) ontbrekende NLD apps is hiermee in ieder geval nog niet opgelost.
0 Likes
ddaenen1
Journeyman
Opties

ik heb mij vandaag een QE55Q7F (2018) 55" aangeschaft maar tot nu toe ben ik niet onder de indruk. Het beeld is veel te donker en ik krijg het niet lichter. Niet op telenet noch op mijn satteliet decoder of Netflix. En tevens heb ik ook horizontale strepen door het beeld daar waar een uitgesproken wit of zwart vlak is in het beeld. Ik heb sw 1023 via USD geinstalleerd.

Ik heb al alle aanbevelingen die ik heb kunnen vinden geprobeerd maar geen succes. Ik vind het ook vreemd dat mijn helderheid instelling maar tot "5" gaat terwijl iedereen spreekt over "40" of "50" - kan iemand met een 2018 model mij bevestigen dat de helderheid maar tot 5 gaat?

Ik hoop dat het in de volgende dagen opgelost geraakt want anders terug de doos in en naar de winkel. Ik vind het niet kunnen dat een TV van 2200 Euro zoveel moeite nodig heeft om een goed beeld te krijgen. 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @ddaenen1 en welkom op de Samsung Community! Zou je voor mij foto's kunnen maken van de beeldtest? (Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Beeldtesten) en die dan toevoegen aan dit topic aub. Op die manier hoop ik een indruk te krijgen van je donkere beeld.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
ddaenen1
Journeyman
Opties

Hallo, hier de gevraagde beelden. Dat is met alles op max. helderheid en ecostanden volledig af. Setting beeld op standaard.

IMG_1241.JPGIMG_1242.JPGIMG_1243.JPG

0 Likes
ddaenen1
Journeyman
Opties

Ik heb alles geprobeerd maar krijg het niet goed. Ik heb met Krefel (waar ik de TV heb gekocht) gebeld en Maandag komt er een technieker van Samsung service (Servilux?) naar kijken.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ah, dan is mijn werk al voor mij gedaan! Servilux is inderdaad ons reparatie centrum en ik vind deze foto's ook zorgwekkend donker moet ik zeggen. Uiteindelijk was ik hoogstwaarschijnlijk op hetzelfde uitgekomen, dus ik ben heel benieuwd wat ze maandag voor je kunnen betekenen. Laat je het ons hier nog weten? :smiling-face:

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
ddaenen1
Journeyman
Opties

Het bezoek van Servilux is op een sisser uitgedraaid. De technieker heeft eerst het LED paneel uitgewisseld, probleem niet opgelost. Daarna heeft hij de fiberkabel gewisseld en de onderste PCB van de one connect (die met de HDMI connectors op) uitgewisseld maar ook zonder resultaat. Daarna heeft hij de originele onderdelen teruggemonteerd en mij geinformeerd dat nu de overige onderdelen die nog niet uitgewisseld zijn worden besteld en ze dan opnieuw langskomen on hopelijk de fout op te lossen.

Uiteraard ben ik hiermee helemaal niet tevreden. Ik koop een nieuw toestel, wat niet naar behoren werkt en 8 dagen na aankoopdatum heb ik nog steeds geen toestel (niet meer nieuw want het is opengeweest) dat naar behoren werkt. Tevens is mijn vertrouwen in het toestel helemaal weg en vraag ik mij af in hoeverre dit verhaal een einde vindt nadat het toestel 2 keer is opengeweest en vraag ik mij nu al af wat het volgende probleem zal zijn.

Ik heb naar Krefel CS gebeld met de vraag voor omruiling maar dat is mij geweigerd. Ik heb daarna naar Samsung CS gebeld maar zijn kunnen mij niet helpen omdat die beslissing bij de verkopende winkel zou liggen dus sta ik in de kou en weet zelfs nog niet eens wanneer de onderdelen binnen gaan zijn en Servilux opnieuw kan langskomen dus dat kan gerust nog een week duren.

Morgen bel ik nog eens naar de winkel waar ik het toestel heb gekocht maar veel verwacht ik daar niet van want het zijn zij die mij naar Krefel CS hebben doorverwezen voor de herstelling.

Ik zou niet weten wat ik nog kan doen om alsnog een vervanging te krijgen.

In een notedop, dit is een koude douche voor mij en zit mijn vertrouwen van beide Krefel en Samsung op dit moment in een diep dal. Zeer teleurstellend.

Dominique

Robo01
Journeyman
Opties

Heel vervelend ddeanen met zo'n nieuw toestel. Soorgelijke problemen ervaar ik niet met mijn nieuwe toestel.

Overigens na 8 dagen al toestel laten openmaken zou ik niet accepteren. Volgens het consumentenrecht dient de winkel, waar het toestel is gekocht, het nieuwe toestel om te ruilen (zeker binnen twee weken) of de cosument het geld terug te geven & het defecte toestel in te nemen. Dus .......

Afgezien van dit vervelende verhaal heb ik nog geen antwoord gehad (van Samsung) op mijn drie eerder aangemelde probleempunten ? Wat is hier de status van ?