op 21-09-2018 09:23 PM
Ik heb een vraag ik ben al eentijdje in het bezit van een versterker van marantz die ik gebuik op die nieuwe samsung tv van mij. Daar is echter een zeer vervelend probleem mee soms valt tijdens het tv kijken het geluid over de boxen spontaan weg en komt er in het display headphone te staan. Mijn marantz denk dus blijkbaar dat er een headphone plug insteekt terwijl dat zeker niet het geval is. Als ik vervolgens mijn headphone insteek hoor ik het geluid dus gewoon netjes door die headphone maar als ik hem vervolgens weer uittrek komt het geluid over die boxen weer terug als of er nooit iets mis is geweest. Dit heeft hij nu al 3 a 4 keer gehad ook op mijn vorige tv een philips. Ik hoop echt dat dit geen defect is aangezien die marantz al 8 jaar oud is en ik hem toen hij vier jaar was al eens voor een ander probleem heb moeten laten repareren wat mijn toen 170 euro heeft gekost. Vind dit gewoon niet normmal voor een apparaat van bijna 600 euro. Is iemand hier bekend met dit soort problemen met Av versterkers.
BVD
op 22-09-2018 12:51 AM
22-09-2018 01:06 AM - bewerkt 22-09-2018 01:10 AM
Hi @TV-MAN,
Thanks!! Nog steeds open 😉😉? Ik ook hoor.
ik zou ook geen geld meer uitgeven aan reparatiekosten en gaan voor een andere versterker.
Weet natuurlijk niet hoe je budget eruit ziet, maar dat lijkt me de beste oplossing.
Een versterker van 8 jaar is best wel een beetje oud. Onlangs een NAD uit 2002 eruit gedaan, omdat daar geen optisch op zat.
Best jammer, want het was een prima ding. Soms moet je met de tijd meegaan.
Suc6 verder bij een eventueel besluit!
Groet, Dick
op 22-09-2018 10:56 AM
IK heb mijn probleem opgelost. Altans voor mezlf en helaas niet voor mijn ouders. ik heb die marantz namelijk aan mijn ouders geven voor hun tv onder aangzien hun klaagde over de slechte audio van hun tv. Maar die hebben daar dus ook dat probleem mee en ik dacht ik ga voor hun eens uitzoeken of dat goedkoop te repareren valt en blijkbaar niet. Heb zelf al bedragen gezien van 200 euro voor dat te repareren dus dat is nu geen optie meer. Maar hopelijk komt er alsnog iemand met een oplosing ik geef de hoop niet op. Heb mij zelf een soundbar gekocht een yamaha ysp-5600 digital sound projector met subwoofer en Dolby ATMOS. Aan gezien ik niet meer met lose luidspreker en al die kabels wil werken. En dat ding klinkt echt geweldig en ik hoop echt dat ik daar nog jaren van kan genieten.
op 22-09-2018 11:24 AM
Hoi @TV-MAN,
Allereerst bedankt voor je reply!
Mooi dat t voor jou opgelost is, maar jammer voor je ouders.
in ieder geval veel luister plezier met je nieuwe Yamaha!