op 24-11-2020 04:08 PM
Ik zit met het volgende probleem. Sinds gisteren in het bezit van de Samsung 55Q80T. Hiervoor had ik een 'oudje' de Samsung UE40ES6530. Deze gebruikte ik in combi met de Ziggo Horizon box. Dus bij het binnenkomen van de 55Q80T dacht ik snel klaar te zijn, aansluiten op stroom, hdmi kabel erin ( vanuit horizonbox richting 55Q80T) en klaar. Maar dus niet, de tv geeft aan HDMI (1 bijv.) niet te herkennen . Nu heb ik in de HDMI poorten van de tv een chromecast gestopt en deze herkende hij vervolgens wel. De Horizon box werkt ook gewoon ( lampjes aan), het moet dus liggen ( naar mijn mening) aan de connectie tussen de Horizonbox en de TV. Ook getracht met een lagere resolutie te werken maar dan ook geen beeld of geluid. De HDMI kabel is wel een jaar of 5 oud maar kan me niet voorstellen dat dit ervoor zorgt dat de TV de HDMI aansluiting niet herkent? Intussen ook een andere ( toegegeven, wel wat oudere) HDMI kabel geprobeerd maar ook hier geen verbetering. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn, of misschien dit eerder is tegengekomen? bvd!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 02-12-2020 08:15 AM
Beste Dick, Bruce,
Bedankt voor jullie input, toch de ziggo monteur van de week laten langskomen. De horizon box bleek toch de boosdoener te zijn, de software van de box zou niet goed werken met de nieuwe tv, dus nieuwe box en alles werkt nu!
Gr. Ronald
op 24-11-2020 04:29 PM
Goedemiddag @Ronald010 , Ronald,
Is de Model Code van de tv QE55Q80TALXXN? Deze staat in het omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als op de tv een HDMI poort als 'Onbekend' wordt aangegeven, dan wordt er wel iets gevonden.
Alleen de naam van het device wordt niet ingevuld/herkend. Dit kun je overigens zelf wijzigen.
Stomme vraag misschien, maar heb je wel gekeken of de Horizon überhaupt werkt?
Een slechte HDMI kabel kan dit zeker veroorzaken. Misschien testen met een hoogwaardige HDM1 2.0 kabel?
Graag hoor ik van je..
25-11-2020 07:33 PM - bewerkt 25-11-2020 07:39 PM
Hi Dick,
Dat is de modelcode inderdaad. Vandaag een gloednieuwe HDMI kabel (met 4K vermelding) geprobeerd maar ik zie nog steeds staan ‘ HDMI 2 Geen signaal’ . Mijn oude tv weer tevoorschijn gehaald, op stroom aangesloten & HDMI kabel erin richting horizon en hup direct tv. Misschien doe ik iets verkeerd qua instellingen?
Gr. Ronald
op 26-11-2020 07:28 AM
Goedemorgen @Ronald010 , Ronald,
Waarschijnlijk doe je niets verkeerd. Het beste is om er even remote naar te laten kijken --> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit kunt aanvragen. Hun kunnen evt. de HDMI poorten resetten.
Houd me even op de hoogte van de voortgang..
op 26-11-2020 09:35 AM
Hi @Ronald010,
Hier vind je overigens een handig stappenplan: https://bit.ly/33lbtBT
Is te vinden op de site van Ziggo zelf. Hier worden een aantal handige tips & tricks gedeeld. Mocht dit niet helpen, dan kun je altijd nog een Hulp op Afstand sessie inplannen 👍
Kom je er zo uit?
op 02-12-2020 08:15 AM
Beste Dick, Bruce,
Bedankt voor jullie input, toch de ziggo monteur van de week laten langskomen. De horizon box bleek toch de boosdoener te zijn, de software van de box zou niet goed werken met de nieuwe tv, dus nieuwe box en alles werkt nu!
Gr. Ronald