op 24-11-2020 03:57 PM
Mijn tv herstart sinds gisteren continu op als ik tv kijk. Als ik een opname bekijk, loopt de opname wel door met afspelen. Internet loopt bedraad, geen glasvezel. One connect box is loeiheet na paar uur tv kijken. Kan mijn hand er niet ophouden zonder pijn te krijgen vd warmte. Laatste software is van dec 2019 versie 1410. Tv staat laatste tijd veel én lang achter elkaar aan. Oververhit of mogelijk ander euvel?
Opgelost! Ga naar oplossing.
05-12-2020 07:04 PM - bewerkt 05-12-2020 07:04 PM
Hoi @Pebbie , Pebbie,
Prachtig verhaal 😂! Een thuisbioscoop is ook nooit weg 😉👍.
Zou je misschien je vraag als ✅Oplossing willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
op 24-11-2020 04:06 PM
Goedemiddag @Pebbie ,
Is de Model Code van de tv UE65HU8500LXXN? Deze staat in het omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Het introductiejaar van de tv is 2014. De softwareversie is up-to-date.
De OCB wordt wel warm, maar het mag niet zo zijn dat je er een ei op kunt bakken 😉.
Staat deze wel op een plek waar ie z'n warmte kwijt kan? Dus niet in een afgesloten kastje?
Zie je het Samsung logo verschijnen tussen het herstarten van de tv?
Graag hoor ik van je..
op 24-11-2020 04:23 PM
Hai Dick, ja het is de LXXN.
De tv staat op een dressoir en de OCB staat daar er achter. Bij 't opstarten zie ik idd het samsung smart logo in beeld komen, en ik denk dat ik met veel geduld een begin kan maken met het gebakken ei. Tv net even half uur uit gehad en nu wwwr terug aan. Tot heden gaat 't weer even goed, afkloppen. Maar ongetwijfeld gaat hij straks weer herstarten. Ventilator in de OCB is een jaar geleden vervangen, maar daar gaf de tv ook een nette melding van dat de tv over verhit raakte. En na nieuwe ventilator was dat probleem ook gelijk verholpen.
op 24-11-2020 05:02 PM
Hey @Pebbie ,
Bedankt voor je antwoord. Het kan ook zijn dat er een defect is aan de voeding van de tv.
Zeker vanwege het Samsung logo dat je ziet. De tv komt dan een ’continuous endless reboot loop’ terecht.
Je zou, om uit te sluiten, nog kunnen proberen om de tv een poos zonder OCB te laten draaien.
Je krijgt dan wel een melding op de tv dat de OCB niet is aangesloten..
op 24-11-2020 05:07 PM
Hai @DickKoster, oké en als 't de voeding is, kan dat dan gerepareerd worden? Ik denk dat ik nog garantie heb, had er 5 jaar gekocht. En als de tv blijft herstarten zonder OCB, dan ligt 't aan de tv zelf en anders aan de voeding? Is de voeding in dit geval de OCB box?
op 24-11-2020 05:18 PM
Hoi @Pebbie ,
Ik weet even niet zeker of de OCB ook de tv van voeding voorziet. Sommige doen dit wel.
Dan zou mijn hele plan niet opgaan om de OCB uit te sluiten. Toch even proberen.
Als dit niet het geval is, dan zou de voeding van de tv de oorzaak kunnen zijn.
Het introductiejaar van de tv is 2014. De aankoopdatum is bepalend voor de garantie.
Als je er buiten valt, dan zijn er nog wegen om dit op de leverancier te verhalen ivm wettelijke garantie..
op 24-11-2020 05:26 PM
Dank je wel Dick. Ik ga er mee aan de slag zodra hij weer in zijn reboot duikt. Hij is jan. 2015 aangekocht maar heeft dus 2 jaar fabrieks garantie + 5 jaar extra verlengde garantie. Ben 't nog aan 't uitzoeken of hij dus tot 2022 onder de garantie valt, maar ik dacht 't wel. En als dat zo is laat ik direct een monteur komen, kan hij direct de warmte vd OCB beoordelen.
op 24-11-2020 05:34 PM
Hey @Pebbie ,
Geen dank! Kijk het voorlopig even aan. Ga je, als het mogelijk is, nog testen zonder OCB?
Laat even weten als je meer info nodig hebt, mocht je geen garantie meer hebben.
Fijne avond!
op 24-11-2020 05:41 PM
Ga ik doen Dick, dank je wel voor je hulp in ieder geval. Super fijn, word gewaardeerd 👍
op 03-12-2020 03:52 PM
@DickKoster De monteur is net geweest. Blijkt nu dat de gehele onderkant vd OCB aan het wegsmelten was, zo extreem heet is tie geworden. Anderhalf jaar geleden toen de ventilator vervangen moest worden in de OCB kreeg ik netjes een melding op de tv. Dit keer dus geen melding gehad. OCB is als onderdeel niet meer los te bestellen, tv helaas te oud. Monteur heeft dit teruggekoppeld aan BCC, in combi met mijn verlengde aankoopverzekering mag ik naar alle waarschijnlijkheid voor het volledige aankoopbedrag een nieuwe tv uitzoeken, omdat het niet gerepareerd kan worden. En omdat de prijzen nu enorm zijn veranderd zou het zo maar kunnen zijn dat ik dus van een 65" naar een 85" ga. Alleen enorm jammer dat het geen curved en 3D meer zal zijn 😞 Maar goed je kunt blijkbaar niet alles hebben in het leven 😉