Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen bij HDMI e-ARC OLED 55S95B (2022 i.c.m. Soundbar HW-Q930B

(Onderwerp aangemaakt op: 18-11-2022 02:15 PM)
1011 Weergaven
JanvPutten
Apprentice
Opties

Goedemiddag,

Ik heb een aantal vragen inzake mijn net aangeschafte set (TV+soundbar) en hopelijk kunnen jullie hierbij helpen.

1. Indien ik op de televisie QE55S95B via het Instellingenmenu - Geluid de optie e-ARC op auto zet dan switcht het geluid elke zoveel seconden tussen de TV en de soundbar HW-Q930B. De soundbar geeft dan ook telkens aan dat ie met e-ARC is verbonden op het display. Is dit herkenbaar en wat voor jou de oplossing?

2. Daarom gebruik ik de 'standaard' ARC verbinding maar ik heb gelezen dat dat ten koste gaat van Dolby Atmos (als ik bijvoorbeeld een serie/film kijk op Netflix die dat ondersteunt). Is dat zo?

3. Echter bij een verbinding tussen TV en ontvanger van KPN in een standaard HDMI aansluiting en de soundbar op de ARC verbinding tussen TV en soundbar ervaar ik verschil tussen beeld en geluid (alleen bij de ontvanger). Maak ik gebruik van de mogelijkheid om de soundbar via wifi te connecten met de TV dan is dat niet het geval (gelukkig). Hoe hebben jullie deze sync problemen opgelost?

4. Wellicht is de wifi connectie de oplossing in dit alles maar kent dat nadelige verschillen ten opzicht van een e-ARC verbinding tussen de TV en soundbar?

5. Tot slot vroeg ik mij af welke beeldinstellingen jullie hebben. Ik heb trouwens gemerkt dat je dit per HDMI kanaal kunt instellen.

Gr Jan

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JanvPutten
Apprentice
Opties

Even een update van mijn kant inzake de punten:

1. Er bleek een stofje/stukje in de stekker van de HDMI kabel te zitten. Het is nu gelost;

2. Niet meer van toepassing.

3. Dit lipsync probleem is via een HDMI kabel nog steeds het geval. Zeer irritant. Het valt mij op en ik ga er dan op letten en aan irriteren. Vast herkenbaar voor een aantal van jullie. Heb me wat in verschillende fora's verdiept en ga wat proberen met stereo op de tv ontvanger/doorloop/AMP. Kijken of ik het probleem kan oplossen. Het betreft dus alleen als ik televisie kijk met de KPN ontvanger (Arris VIP5202). Ter info: soundbar is aangesloten met HDMI op televisie. De ontvanger is ook aangesloten op de televisie met een HDMI kabel.

4. Nog steeds benieuwd hiernaar.

5. Nog steeds benieuwd hiernaar.

Ik heb nu wel dat ik de soundbar niet meer via wifi met de televisie kan verbinden en heb geen idee hoe ik dat moet doen ondanks alle beschikbare instructies op internet. Wil iemand mij daarbij helpen?

Graag jullie reactie.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
4 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @JanvPutten, goedemorgen.

Dat is inderdaad een erg mooie combinatie! Ervaar je dit ook met een nieuwe HDMI2.1 kabel? Wij kunnen ook op afstand met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
JanvPutten
Apprentice
Opties

Bedankt voor de reactie. Ik ga ermee aan de slag en kom er op terug.

Oplossing
JanvPutten
Apprentice
Opties

Even een update van mijn kant inzake de punten:

1. Er bleek een stofje/stukje in de stekker van de HDMI kabel te zitten. Het is nu gelost;

2. Niet meer van toepassing.

3. Dit lipsync probleem is via een HDMI kabel nog steeds het geval. Zeer irritant. Het valt mij op en ik ga er dan op letten en aan irriteren. Vast herkenbaar voor een aantal van jullie. Heb me wat in verschillende fora's verdiept en ga wat proberen met stereo op de tv ontvanger/doorloop/AMP. Kijken of ik het probleem kan oplossen. Het betreft dus alleen als ik televisie kijk met de KPN ontvanger (Arris VIP5202). Ter info: soundbar is aangesloten met HDMI op televisie. De ontvanger is ook aangesloten op de televisie met een HDMI kabel.

4. Nog steeds benieuwd hiernaar.

5. Nog steeds benieuwd hiernaar.

Ik heb nu wel dat ik de soundbar niet meer via wifi met de televisie kan verbinden en heb geen idee hoe ik dat moet doen ondanks alle beschikbare instructies op internet. Wil iemand mij daarbij helpen?

Graag jullie reactie.

0 Likes
JanvPutten
Apprentice
Opties

Aanvulling inzake punt 3. De 4k tv ontvanger (VIP5202) via instellingen menu - geluid - instellen op stereo ipv auto zorgt ervoor dat er geen vertraging zit in beeld en geluid. Jammer is dan wel dat alles stereo is.

0 Likes