op 25-11-2021 06:59 PM
Dit topic van siebster d.d. 22-04-2021 d.is volgens mij nog steeds niet opgelost, maar op het topic kan blijkbaar niet meer gereageerd worden. Vandaar maar een nieuw bericht gestart.
Sinds jan 2021 heb ik een QE50Q80TALXXN en was tevreden tot de firmware-update 1374. (Inmiddels zit ik nu op softwareversie 2101.2) Sinds die update naar 1374 is de normale manier van TV kijken via de TV-tuner naar satelliet-kanalen niet meer mogelijk aangezien Samsung TV-plus daarvoor in de plaatst is gekomen. De TV ziet die hele CI-module niet meer en dus is die basisfunctie van mijn TV(!), door Samsung om zeep geholpen.
Dat topic van siebster heb ik sinds die tijd regelmatig bekeken in de hoop op iets van een oplossing van Samsung, maar helaas.
Ik hoef hoop ik niet uit te leggen dat TV-plus mij gestolen kan worden en het liefst zou ik de oude firmware weer terugzetten.
Mijn vraag: Weet iemand of Samsung aan een oplossing werkt? Ik kan mij nl. niet voorstellen dat siebster en ikzelf de enigen zijn met dit probleem.
op 25-11-2021 07:10 PM
Goedenavond @Jack1953 , Jack,
Ik heb het topic er even bij gepakt. Is overigens niet het enige topic wat niet opgelost is:
https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/sateliet-zenderlijst-weg-na-bekijken-app-samsung-tv-pl...
Ook: https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/opeens-samsung-tv-plus/m-p/3321990#M49521
En: https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/canal-digital-tv-app-verdwijnt-herhaaldelijk-van-tv/m-...
Onze moderators lezen sowieso mee en zal dus opgepakt worden. Ben zelf ook wel benieuwd..
op 25-11-2021 07:47 PM
Hallo Dick,
Dank voor de snelle reactie.
Die andere topics had ik ook gevolgd en gezien dat er nog weinig is opgelost.
Probleem met de Canal Digital-app heb ik trouwens niet.
Hetgeen mij het meest stoort in dit verhaal is dat een basisfunctie van de televisie, het TV kijken buiten de Smart-Hub om (wat wij het meest deden en prettiger vinden), gewoon teniet gedaan (b)lijkt te worden door een ongevraagd stuk software. Op diverse fora blijkt dat ik niet de enige ben die zich fors stoort aan Samsung TV-plus en het liever kwijt dan rijk is.
Ik hoop op gunstige berichten van Samsung; ben ook benieuwd .....
Groet, Jack
op 29-11-2021 10:07 AM
Hoi @Jack1953, goedemorgen.
Goed dat je ons een berichtje stuurt, we helpen je dan ook graag verder.
Uiteraard zitten wij niet stil en blijven we ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring en regelmatig brengen we hier dan ook een update voor uit.
De Samsung TV Plus-app kun je ook verwijderen, druk op het cirkeltje naar beneden wanneer je de app hebt geselecteerd in de balk en kies voor verwijderen.
Het is natuurlijk niet helemaal de bedoeling dat jouw TV de zenders niet meer onthoudt of dat de CI+ module niet herkend wordt. Heb je de TV ook al eens teruggezet nar de fabrieksinstellingen?
Ook hebben we de mogelijkheid om een afspraak te maken voor Hulp op Afstand, mijn collega belt je dan terug en logt op afstand in op jouw TV. Kijk hier voor meer informatie: Hulp op Afstand.
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn