op 02-12-2020 01:45 PM
Wij hebben sinds kort de Samsung 65Q70T TV en willen graag de one remote afstandsbediening koppelen aan de Proximus TV decoder v7.
Via de optie "instellen universele afstandsbediening" lukt dit niet. Het decodermodel is niet terug te vinden.
Het merk van de decoder is Technicolor en het modelnummer is UIW4020PXM.
Weet iemand hoe dit zou kunnen ingesteld worden?
Met vriendelijke groet,
Inne Goossens
op 04-12-2020 01:49 PM
Hey Inne, goedemiddag en welkom op de Samsung Community! Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, wat een gave TV!
Als je gaat Instellingen > Bron > Instellen Universele Afstandsbediening, hier kun je de afstandsbediening koppelen met externe apparaten. We kunnen helaas niet garanderen dat alle apparaten gekoppeld kunnen worden!
Uiteraard wensen we je heel veel kijkplezier toe met de nieuwe aanwinst!
Groeten,
Martijn
op 01-10-2021 09:51 PM
Hi Inne,
ik zit jaar later met zelfde probleem. Heb je dit kunnen oplossen? Ik merk dat als ik bepaalde ( foutieve ) merken koppel, ik toch wat beweging krijg in de V7. Maar niet optimaal.
hoop dat u hierop iets hebt gevonden?
op 04-10-2021 04:14 PM
Hi @VertheTijs, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community!
Uiteraard blijven wij ook niet stil stil zitten en blijven wij ons bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring en brengen we regelmatig een update uit. Het is wel zo dat wanneer je de afstandsbediening koppelt aan een ander apparaat dat de aansturing via een infra-rood signaal gaat.
Groeten,
Martijn
op 05-10-2021 08:04 PM
Hi Martijn,
Bedankt voor uw feedback, maar ik begrijp het niet helemaal.
Ik herbegin even :
Ik heb dezelfde decoder V7 model UIW4020PXM
Mijn TV is de QE55QN85AATXXN
Ik wil nu graag mijn decoder bedienen met de One Smart Remote.
Tot mijn grote spijt is zowel mijn merk ( Technicolor ) als modelnummer niet te vinden.
Technicolor heette vroeger Thomson, dit merk staat er wel tussen, maar geeft niet het juiste modelnummer aan.
Hoe krijg ik die OneRemote gekoppeld aan mijn decoder?
op 05-10-2021 08:48 PM
Hoi @VertheTijs ,
Welkom aan deze kant 😉. Ik mis alleen nog de huidige softwareversie van de tv.
Is dit de 1805.4? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Zou je bij Zoeken naar uw serviceprovider handmatig Proximus willen invullen?
Je krijgt dan na accepteren Proximus TV te zien.
Daarna de HDMI poort selecteren waar de decoder op aangesloten is.
Vervolgens bij Kan. omh. of Kan. oml. kijken of het kanaal veranderd.
Als dit niet gebeurt, dan vrees ik dat het niet gaat lukken.
Je zou daar nog op Ja kunnen klikken en kijken of je überhaupt iets met de AB kunt doen..
op 06-10-2021 08:40 AM
Hey @VertheTijs, goedemorgen.
Je kunt met de Samsung Smart Remote een hoop andere apparaten aansturen, echter kunnen we niet garanderen dat dit met elk ander merk kan worden gekoppeld.
Is het nog gelukt met de tip van @Dick?
Druk op het huisje op je afstandsbediening en ga naar Bron, hier heb je de optie voor het instellen van een universele afstandsbediening. Volg de instructies op je TV en wanneer de afstandsbediening is gekoppeld zie je dit ook op het scherm.
Groeten,
Martijn
op 18-12-2023 09:09 PM
Hallo, Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, voorheen werkte de one-remote wel met de v7 decoder, na externe interventie van Samsung niet meer (hdmi e-arc probleem hersteld).
Proximus V7 decoder, model Technicolor UIW4020PXM.
Mijn TV is een 75qn800c.
Decoder komt nog steeds niet voor in de keuzelijst bij handmatig herinstellen.
op 20-12-2023 10:46 AM