op 13-03-2020 01:05 AM
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een qled uit 2019, Q85 of de Q90. Op de site van Samsung zelf zie ik staan dat het een HDMI 2.0 aansluiting heeft. Op verschillende sites lees ik dat het gaat om een 2.0b aansluiting en niet om een 2.1. 2.0b zou voor de toekomst volstaan voor 4K/60fps (ps5). Zit deze verbinding standaard op de one connect box of moet deze omgewisseld worden?
is het omwisselen met de genoemde modellen mogelijk? Eventueel tegen betaling?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-03-2020 02:33 PM
Hi @EB44,
Welkom op de Community!
Tof dat je interesse hebt in een QLED. Alleen onze Q900 modellen komen in aanmerking voor de One Connect Box upgrade, naar HDMI 2.1. Bijvoorbeeld: https://www.samsung.com/nl/tvs/qled-8k-tv-q900r/QE65Q900RALXXN/
op 13-03-2020 03:09 PM
Kan de box tegen betaling omgewisseld worden?
En op welke poort zit de 2.0b aansluiting?
op 13-03-2020 03:56 PM
op 13-04-2020 08:48 PM
Hallo,
Ik volg op meerdere plekken al even de discussie over het ontbreken van de hdmi 2.1 aansluiting op veel Samsung tv moddellen die het eigenlijk wel zouden moeten hebben. In ieder geval zou elk model vanaf bouwjaar 2018 en zeker 2019 een 2.1 aansluiting moeten hebben of recht hebben om een wissel van de oneconnectbox met hdmi 2.1.
Zeker veel 2019 moddelen, zowel 8K als de high end 4k kun je alleen optimaal gebruiken (met oog op komende Xbox one X series en PS5) als je daarbij een 2.1 aansluiting hebt. Dus ook de 4K (waaronder de 90R serie) zijn gebouwd om 120FPS aan te kunnen wat voor 4K gaming bij de nieuwe consoles als high end standaard gaat gelden. Maar dat gaat niet zonder de 2.1 aansluiting.
Het was een keuze van Samsung om te wachten met 2.1 inzake officiele licentiering (LG heeft daar bijvoorbeeld niet op gewacht en heeft de high end 2019 moddellen zelfs gelijk met 4 x hdmi 2.1 uitgerust). Verder geen problemen met die keuze van Samsung aangezien het plan om later alsnog de betreffende modellen middels een oneconnectbox van 2.1 te voorzien (al jammer dt het niet meer dan maar één aansluiting is). Maar wat ik niet acceptabel vind is dat maar één enkel model hiervoor in aanmerking komt. De high end 4K modellen uit 2019 zouden daar op zijn minst bij moeten. Ik hoop dat Samsung dit alsnog doet want anders gaan ze later in 2020 echt nat ls veel mensen merken dat ze hun nieuwe consoles niet volledig kunnen benutten met hun nieuwe dure Samsung tv.
Ook het verhaal dat de 2.1 one connectbox enkel geschikt zou zijn voor de 8K verzie van de 900 serie lijkt mij zeer ongeloofwaardig. De initiele oneconnectbox was al identiek aan die van de andere high end toestellen. in de nieuwe oneconnectbox is enkel een hdmi 2.1 aansluiting bij gekomen ipv een 2.0. Dit is geschikt voor iedere high end tv uit 2019 die gebruik kan maken van hdmi 2.1.
Dus Samsung, a.u.b. iedere aanvraag die er recht op heeft tegemoedkomen voordat jullie straks serieuze reputatieschade oplopen. Bedankt!
op 14-04-2020 01:14 PM
Hi @SanC,
Welke TV heb je precies? We kunnen voor de Q900 serie inderdaad een nieuwe One Connect box sturen, waarmee 8K en HDMI 2.1 mogelijk worden.
op 14-04-2020 01:32 PM
Hallo BruceH,
Ik heb recentelijk de QE75Q90R aangeschaft, de high end 4K tv die 4K op 120fps aan kan, maar daar is dus hdmi 2.1 voor nodig. Erg blij met deze tv, maar dan wil ik ook van 4K @ 120fps gebruik kunnen maken.
op 15-04-2020 08:48 AM
op 15-04-2020 09:08 AM
Dat is onzin. Het is niet 'kunnen' maar 'willen'. Aan je antwoorden te zien lijkt het er op dat je niet echt goed naar mijn posts hebt gekeken. Mijn model kan volledig gebruik maken van de One Connect Box met hdmi 2.1 en heeft deze ook nodig om 4K@120FPS af te kunnen spelen. Onzin om de tv wel deze mogelijkheid mee te geven maar vervolgens niet de juiste aasnsluiting ter beschikking te stellen waarmee je die functie ook kunt gebruiken. En al helemaal van de gekke als die aansluiting gewoon leverbaar is in de vorm van de nieuwe One Connect Box. Ik accepteer dit in ieder geval niet! Menig jurist en consumenten tv programma zou hier zeker zijn tanden in willen zetten.
op 15-04-2020 12:15 PM
Dit is ook precies de reden waarom in uiteindelijk heb besloten om juist niet voor een Samsung te gaan. Vragen worden slecht of maar deels beantwoord. Oplossing lijkt toch vrij simpel te zijn maar ze willen niet mee denken/ werken.
De tv is een 2019 model en daar zou je toch verwachten dat er een 2.1 aansluiting opzit, maar helaas. Heb nu al een paar weken een LG oled in huis en geen moment spijt van gehad