op 10-11-2017 07:05 PM - laatst bewerkt op 15-02-2019 04:48 PM door NadiaS
Ik zou willen overschakelen naar een Samsung QE55Q7F.
Nu heb ik ook een Samsung TV met een IR extender zodat ik via de afstandsbediening van de TV mijn Telenet Digicorder kan bedienen die in een afgesloten kast staat. De Samsung IR blaster zorgt op die manier voor contact.
Nu beschikt de QE55Q7F over een One Connect Box. Echter zie ik geen uitgang meer voor een IR Blaster.
Klopt het dat de One Connect Box een ingebouwde IR Blaster heeft. Maw kan ik mijn Digibox verder blijven bedienen met se afstandsbediening van de TV?
Hartelijk dank.
Jan
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-11-2017 12:33 PM
Dag Joeri,
Dit beantwoordt mijn vraag ruimschoots!
Hartelijk dank en vriendelijke groeten,
Jan
op 13-11-2017 10:27 AM
Goeiemorgen Jan, en welkom op onze Community! De Smart Remote van de Q7F beschikt inderdaad over Infrarood, daarnaast is hij simpel in te stellen als universele afstandsbediening zodat je je Digicorder (mits aangesloten via HDMI) ook met de Smart Remote kunt bedienen. Hier is verder geen losse extender voor nodig aangezien de IR ontvangst in de One Connect Box zit ingebakken.
Beantwoordt dit je vraag?
op 13-11-2017 12:33 PM
Dag Joeri,
Dit beantwoordt mijn vraag ruimschoots!
Hartelijk dank en vriendelijke groeten,
Jan
op 18-03-2018 01:08 PM
Hallo,
Kunt u mij informeren of de Samsung TV UE55MU7000 met OneConect box ook over een IR blaster beschikt ?
Ik probeer mijn Telenet decoder die zich in een kast bevindt te controleren maar dit werkt jammer genoeg niet ...
Dank bij voorbaat
Alain
op 19-03-2018 03:07 PM
Goeiemiddag @Alainz, de MU7000 heeft geen aparte IR blaster/ontvanger. Dit gebeurt allemaal vanuit de One Connect Box. Werkt het wel als je de OCB en Telenet decoder in hetzelfde kastje zet? Als het goed is kunnen ze dan wel via IR met elkaar communiceren.
op 20-03-2018 12:26 PM
Dag Joeri,
De OCB en de Telenet decoder zitten in hezelfde kastje, maar jammer genoeg kan ik de Telenet decoder niet controleren (zelfs zitten zij naast elkaar).
Hoe communiceert de OCB met de decoder ? IR ? Moeten bijde apparaten dan tegenover elkaar zitten ?
Of werkt het anders ?
Dank voor je help.
op 20-03-2018 01:53 PM
Hmm, naar mijn weten zou het moeten werken als OCB en decoder in dezelfde ruimte/kast zitten, ongeacht of ze naast of tegenover elkaar staan. De Smart Remote stuurt Bluetooth signalen naar de TV, de TV communiceert dan via zowel HDMI als IR met de decoder. Nu ken ik uiteraard niet elke decoder, weet je toevallig of deze ook over HDMI CEC beschikt? Dit haakt namelijk in op de Anynet functie op de TV wat helpt met het besturen van verschillende apparaten via de Smart Remote.
Daarnaast was ik benieuwd of je de instellingen al hebt doorlopen voor de Universele Afstandsbediening, die kan je vinden in het bron-menu.
op 20-03-2018 06:57 PM
Mijn Telenet decoder heeft wel CEC, maar nu twijfel ik of de OCB wel over IR beschikt.
Ik zie op de OCB geen IR contact...
op 21-03-2018 01:56 PM
Ik ging er zelf vanuit dat dit in de OCB zat ingebouwd, maar dit zal ik voor de zekerheid navragen voordat ik onzin blijk te verkopen zou je op je decoder eens naar de CEC instellingen willen kijken? Ik heb hier een handig stappenplan gevonden: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec/
Daarnaast is het natuurlijk wel zaak dat Anynet dan aanstaat op je TV, dit check je hier: Menu > Algemeen > Beheer externe apparaten > Anynet+ (HDMI-CEC)
op 21-03-2018 02:30 PM