op 10-11-2017 10:52 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Samsung UE55MU7040.
Ik heb de televisie gisteren aangesloten op mijn PlayStation 4 Pro. Echter kan ik als video-uitvoer maximaal 2160p – YUV420. Terwijl de maximale video-uitvoer 2160p – RGB is. Verder geeft de PlayStation aan dat HDR niet ondersteund is.
Na zoeken op internet kwam ik erachter dat soortgelijke televisie voor HDMI ingangen UHD Color kunnen inschakelen. Echter heb ik bij mijn televisie niet de mogelijkheid om deze instellingen te veranderen. Dus het lijkt erop dat de televisie op deze ingang enkel 8-bit doorgeeft, terwijl hij 10-bit ondersteund.
Ik heb contact opgenomen met Samsung. Na wat onderzoek blijkt het toestel een Duits model met het nummer UE55MU7049TXZG. Dit veranderd niks aan de specificaties en was verder geen probleem werd me verteld.
Echter kreeg ik te horen dat voor dit toestel de HDR instellingen niet te wijzigen zijn. Nu heb ik een Samsung televisie welke 4K met HDR 1000 ondersteund. Echter kan ik het niet gebruiken?
Ik sta nu op het punt om een andere televisie te kopen. Of zijn er nog andere oplossingen om alsnog optimaal van mijn PlayStation te genieten i.c.m. de televisie?
Ik heb de PlayStation eerder op een ander Samsung toestel gehad welke wel RGB ondersteunde en dat is toch geweldige game experience.
Opgelost! Ga naar oplossing.
1 Oplossing
Geaccepteerde oplossingen
op 16-11-2017 10:42 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedemorgen Nick,
Bedankt voor je antwoord. Inmiddels heb ik na lang zoeken HDMI UHD Color kunnen inschakelen.
Ik ben erg teleurgesteld in het feit dat de klantenservice van Samsung mij niet kon helpen.
Er is geen duidelijke handleiding aanwezig online of bij de televisie de helpt je de instelling te activeren.
De functie zat op een net wat andere plaats dan bij de meeste Samsung televisie. Via YouTube werd ik geholpen:
Instellingen > Algemeen > Beheer externe apparaten > HDMI UHD Color > HDMI1
Nu is UHD Color (HDR) ingeschakeld voor HDMI1 waarop mijn PlayStation 4 Pro is aangesloten. Het probleem is nu opgelost en ik kan vollop genieten van mijn televisie.
Groet,
Bas
op 13-11-2017 04:17 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hi,
Heb je de PS4 Pro verbonden met de HDMI MHL poort?
Mvg,
SH
op 16-11-2017 10:30 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 16-11-2017 10:42 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Goedemorgen Nick,
Bedankt voor je antwoord. Inmiddels heb ik na lang zoeken HDMI UHD Color kunnen inschakelen.
Ik ben erg teleurgesteld in het feit dat de klantenservice van Samsung mij niet kon helpen.
Er is geen duidelijke handleiding aanwezig online of bij de televisie de helpt je de instelling te activeren.
De functie zat op een net wat andere plaats dan bij de meeste Samsung televisie. Via YouTube werd ik geholpen:
Instellingen > Algemeen > Beheer externe apparaten > HDMI UHD Color > HDMI1
Nu is UHD Color (HDR) ingeschakeld voor HDMI1 waarop mijn PlayStation 4 Pro is aangesloten. Het probleem is nu opgelost en ik kan vollop genieten van mijn televisie.
Groet,
Bas
op 16-11-2017 11:31 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken