Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Ondertiteling bij films

(Onderwerp aangemaakt op: 13-03-2018 11:16 AM)
25755 Weergaven
Taco48
Explorer
Opties

Ook op mijn TV, model UE40MU6129, kan ik geen ondertiteling krijgen bij de films die ik met behulp van een USB-stick afspeel. Jammer, want ik heb nu een prachtig mooi scherp beeld.

De handleiding geeft aan dat je de ondertiteling met de 'player' moet regelen. De tv zelf geeft bij de bron ook geen optie 'ondertiteling'. De films hebben als extensie .mkv, de ondertiteling .srt.

De TV is nieuw, dus een update zal wel niet voorhanden zijn. Trouwens de update gebeurt automatisch, dus...

Is er een mogelijkkheid om de tv zo in te stellen dat wanneer de 'map' met de film wordt geopend automatisch ook het bestand dat in diezelfde map staat, met de ondertitels wordt geopend?

Dank voor de moeite,

Taco48

0 Likes
Spring naar oplossing
29 Antwoorden
Taco48
Explorer
Opties

Goedemorgen John,

Zelf draai ik wel eens films op mijn TV vanaf een stick. Ik zorg ervoor dat de film en de ondertiteling in een en dezelfde map komen te staan.

Ik geef even een voorbeeld van een film. De film heeft de extensie .mkv; het bestand met de ondertitels heeft de extensie . srt.

Toch kan het gebeuren dat ik op de TV een film start en daarna naar Opties ga om de ondertiteling 'aan te zetten'. Lukt dat niet dan kan op een of andere manier de TV  het ondertitelbestand niet vinden en dan begint het zoeken op internet opnieuw. Het gebeurt ook wel dat ik een tijdje moet zoeken voordat ik het juiste ondertielbestand heb gevonden. 

Ik hoop dat het nu lukt.

Met groet,

Taco48

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Taco48,

Bedankt voor je bijdrage!!!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Ming
Journeyman
Opties

Hallo 

ik heb het zelfde probleem , en dat is , het niet mogelijk is om een MKV met een SRT .af te spelen. omdat samsung het niet odersteund ,  maar dan moet je de ondertitels erin bakken ,  en dat kan je doen met MKVtoolnix . het afspelen doe ik met serviio ,dat is een programma waarmee je je harddisk van je PC kan vinden , en de map waar je de films heb staan.

heb er spijt van dat ik een samsung heb gekocht , hiervoor had ik een LG TV , en die had dat probleem niet.

QE55Q7FAMLXXN.  me LG was 47 LM860V.

in de reclame van samsung staat dat het SRT ondersteund . maar niet echt , dus je word genept .

0 Likes
JRev
Journeyman
Opties

Hoi,

Ik ben ook overgeschakeld op Serviio, lost voor mij alles op.
Zie melding-stroom https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/ondertitels/m-p/486733#M10363

Toch nadeel gevonden bij Serviio: ff, fb, pause ... werken niet meer, film in 1x uitkijken.

Gtz,

0 Likes
Vaya_Con_Dios
Pioneer
Opties
Vreemd dat het niet werkt op nieuwere tv's. Mijn Samsung is gekocht in 2015 en hierop werkt het perfect. Ook de reactie van Taco48 geeft aan dat het werkt. Heb je dit aangekaart bij Samsung? In de bijbehorende gebruiksaanwijzing wordt het ook vermeld:
Ondersteunde externe ondertiteling
Naam Indeling
SubRip .srt
0 Likes
Taco48
Explorer
Opties

Hallo,

Aangezien ik niet zo vaak meer films bewerk, moest ik even zoelen (...)

Misschien is dit ook van belang.

Soms moest ik een film/video bewerken, zodat mijn TV het nieuwe format [.mkv] kon uitzenden. Om een fim/video te converteren gebruik ik het programma 'Handbrake'.

Op [www.binaries4all/handbrake], vind je een goede handleiding.

Succes,

Taco48

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Taco48,

Thanks again 😉👍!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
santon
First Poster
Opties
Sinds een paar dagen staat ondertiteling vast als er niks gezegd word op usb stick
En als er dan wat gezegd word gaat de omertiteling weer doe iemand een oplossing
Op de computer computer loopt de ondertiteling wel gewoon mef de usbstick
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @santon ,

Je post in een Opgelost  topic uit 2018 en zonder de gegevens van de tv 🤷‍♂️.
Zou je een nieuw topic willen aanmaken met onderstaande gegevens?

• De volledige Model Code van de tv. Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv. Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken: InstellingenOndersteuningOver deze tv. Graag incl. de letters XXN

• De huidige softwareversie van de tv. Ga naar InstellingenOndersteuningOver deze tv

Een nieuw topic kun je hier aanmaken:

https://eu.community.samsung.com/t5/forums/postpage/board-id/nl-tv

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Vaya_Con_Dios
Pioneer
Opties

Dag Santon,

Ben (alweer enige tijd geleden) tegen hetzelfde probleem aangelopen. Neem niet eens meer de moeite om dit bij Samsung aan te kaarten.
Dit fenomeen treedt op als de ondertitels ingebakken zijn in het video-bestand. Als je een los srt-bestand gebruikt werkt het wel. Gebruik het programma Subtitle Edit om de ondertitels uit het bestand te filteren om vervolgens op te slaan in een apart srt-bestand.

Bij Samsung kan nooit iets gemakkelijk.

0 Likes