Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Ondertiteling bij films

(Onderwerp aangemaakt op: 13-03-2018 11:16 AM)
25679 Weergaven
Taco48
Explorer
Opties

Ook op mijn TV, model UE40MU6129, kan ik geen ondertiteling krijgen bij de films die ik met behulp van een USB-stick afspeel. Jammer, want ik heb nu een prachtig mooi scherp beeld.

De handleiding geeft aan dat je de ondertiteling met de 'player' moet regelen. De tv zelf geeft bij de bron ook geen optie 'ondertiteling'. De films hebben als extensie .mkv, de ondertiteling .srt.

De TV is nieuw, dus een update zal wel niet voorhanden zijn. Trouwens de update gebeurt automatisch, dus...

Is er een mogelijkkheid om de tv zo in te stellen dat wanneer de 'map' met de film wordt geopend automatisch ook het bestand dat in diezelfde map staat, met de ondertitels wordt geopend?

Dank voor de moeite,

Taco48

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Taco48,

Allereerst zie ik je Model Code nergens terug. Staat op de sticker achterop de tv en eindigt op XXN.

Graag even de juiste doorgeven.

Het is mogelijk om de ondertiteling weer te geven.

Ga naar Instellingen->Algemeen->Toegangkelijkheid->Inst. ondertiteling op aan zetten.

MKV en SRT worden, als het goed is ondersteund.

Geen ook nog even de huidige firmware op. Auromatisch updaten gaat nog wel eens de mist in.

Kijk bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Zal wss de 1201.0 zijn. Keep in touch..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
29 Antwoorden
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Taco48,

Allereerst zie ik je Model Code nergens terug. Staat op de sticker achterop de tv en eindigt op XXN.

Graag even de juiste doorgeven.

Het is mogelijk om de ondertiteling weer te geven.

Ga naar Instellingen->Algemeen->Toegangkelijkheid->Inst. ondertiteling op aan zetten.

MKV en SRT worden, als het goed is ondersteund.

Geen ook nog even de huidige firmware op. Auromatisch updaten gaat nog wel eens de mist in.

Kijk bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Zal wss de 1201.0 zijn. Keep in touch..

Groet, Dick
0 Likes
Taco48
Explorer
Opties

Beste Dkoster,

Mijn modelnr. is UE40MU6120. Ik heb helaas niets kunnen vinden wat eindigt op XXN.

De ondertiteling op mijn tv staat 'aan'.

Hier nog wat getallen: T-KTMDEUC-1151.1 en T-KTMINTV-1012.

MKV wordt ondersteund. Ik kan helaas op de TV het SRT-bestand niet te pakken krijgen en dus kan ik dat ok niet aanklikken.

Ik hoop dat u mij verder kunt helpen.

Vriendelijke groet,

Taco48

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Taco48,

Je had eerder een klein 'tiepvoutje' gemaakt. UE40MU6129 ipv UE40MU6120.

De Model Code is dan UE40MU6120WXXN waaruit af te lezen is, dat de tv uit 2017 afkomstig is.

De laatste firmware versie voor deze tv is niet de 1151.1 maar de 1201.0

Je zou deze nog kunnen updaten, maar dit zal je je probleem niet oplossen.

Nog eens goed de manual door zitten spitten.

Ik las achteraf dat ondertiteling aanzetten op de tv eigenlijk alleen bedoeld is voor televisie uitzendingen.

Zoals je eerder opmerkte geeft de handleiding aan dat de ondertiteling met de 'player' geregegeld moet worden.

"Ondertiteling van dvd's en blu-ray-disks kunnen niet op de televisie worden geregeld. Regel ondertiteling van dvd's en

blu-ray-disks met de desbetreffende functie op de dvd- of blu-rayspeler of de bijbehorende afstandsbediening."

Een USB-Stick is echter geen player, maar een opslagmedium. Ik vrees dus dat e.e.a. niet mogelijk is.
Mocht je je firmware nog willen updaten, dan ik kan ik je hiervoor een beschrijving geven. Handmatig updaten via de tv gaat nog even niet, omdat deze pas uit is..

Groet, Dick
Taco48
Explorer
Opties

Hallo Dkoster,

Dank voor uw antwoord. Ik zal proberen de ondertiteling in de fim te 'integreren' en anders, jammer.

Het vriendelijke groet,

Taco48

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties
Hoi @Tako48,

Jammer dat het nog niet naar tevredenheid werkt.
In ieder geval succes en een fijne dag verder!

Groet, Dick
0 Likes
Taco48
Explorer
Opties

Beste Dkoster,

Het is nodig dat ik mij verontschuldig.

Ik kan wel degelijk films en ondertitels vanaf een stick bekijken op mijn TV.!

Ik had ergens gelezen dat de titel van de film gelijk moest zijn aan de naam van het ondertitelbestand, en niet ongeveer(!) gelijk. De mediaplayer van de TV kijkt gelukkig naar naar de extensie van het bestand (...)

Toen ik de (lange) titel van een film exact gelijk had gemaakt aan de titel van het ondertitelingsbestand, verscheen tijdens het afspelen van de film op de tv ook een mogelijkheid om de sondertiteling aan te passen aan de film.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik hulp heb gehad van een computerdeskundige.

Met vriendelijke groet,

Taco48

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Taco48,

Excuses aanvaard en fijn dat t werkt!!👍

Wel frustrerend voor mij dat die computerdeskundige het heeft opgelost, haha!!🤓🤣

Markeer deze oplossing graag als zijnde  Opgelost, als je wilt..

Groet, Dick
0 Likes
JRev
Journeyman
Opties

Beste,

Ik ben ook al enige tijd aan het proberen/sukkelen met ondertitels.

Mijn films en ondertitels (.srt) staan op mijn PC (win 10), alle andere apparatuur waaronder mijn TV (EU32C6000RWXXN/2012) is aangesloten op mijn bedraad netwerk.

Het lukt op geen enkele manier om de ondertitels te visualiseren.

- vanuit pc 'casten' naar TV, werkt maar zonder ondertitels

- vanuit tv via dlna films op pc selecteren en afspelen, lukt maar zonder ondertitels

Echter als ik een HD via usb op mijn TV aansluit komen de ondertitels wel automatisch mee.

Via een NAS zou dit ook blijken te werken (heb ik niet).

Waar zit hem het verschil tussen HD, netwerk en eventueel NAS ?

Bedankt en groeten,

Jan

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @JRev

Eigenlijk zit er niet zoveel verschil tussen een NAS (Networked Attached Storage) en een USB-HDD.

Ik heb er zelf ook 1. Deze: https://www.routercenter.nl/product/701311/wd-my-cloud-ex2-ultra-4-tb.html

Het voordeel is, is dat je deze in RAID 1 kunt zetten. De schijven zijn dan dan 'gespiegeld' aan elkaar, zodat als er 1 crasht je altijd nog een 'levende' met je data over hebt. Tenzij ze allebei crashen natuurlijk, haha!

Door RAID 1 hou je natuurlijk bv. van 2x 2TB maar 2TB over.

Je hebt wel lekker veel opslag en je kunt em gewoon in je netwerk hangen (bedraad aan je router) dus niet via USB.

Deze wordt ook gezien in mn tv bij Bron. Je kunt em ook via je pc/laptop benaderen of via internet.

Je moet de indeling van je 'shares' zelf kiezen. Ik heb alles op een Data share gezet en deze in gesteld als Mediaserver.

Hierdoor wordt ie dus overal gezien. Of je van die Data share dan ook video's met ondertiteling kunt streamen heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. 1tje aanschaffen is sowieso wel handig...

Groet, Dick
0 Likes