op 06-03-2019 10:59 PM
Op de smart tv werkt de NPO Start app prima.
Met uitzondering van de live functie.
Ik krijg wel beeld, maar dit is niet live. Dit is het beeld van ongeveer 12 uur terug. Maar als ik de live functie meerdere keren achter elkaar op start begint deze vaak op hetzelfde startpunt.
Weet iemand hoe dit kan worden opgelost?
Ik heb al het stroom van de tv afgehaald. De app zelf is standaard geïnstalleerd en kan ik niet verwijderen. De updates heb ik al uitgevoerd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 08-04-2020 10:55 AM
Wat wel lukt is casten met NPO app, van je smartphone naar Samsung TV (mits deze dit ondersteunt).
op 14-04-2020 06:41 PM
Hier hetzelfde probleem.
Heb de Samsung Serif 2020 model, alle software up to date.
De NPO app geeft zelfs aan helemaal geen Live uitzendingen te hebben.
Nooit problemen gehad met mijn Chromecast en oude tv. Ook op mijn Iphone werkt de live functie
in de NPO app prima. Echter wanneer ik deze via airplay naar de tv probeer te sturen, werkt deze bijna nooit,
en nooit langer dan een paar minuten.
De enige oplossing is inderdaad via mijn Macbook naar NPO, en dan via airplay werkt het wel. Heel omslachtig natuurlijk, helemaal voor zo'n nieuwe tv.
op 11-05-2020 09:00 PM
Hier ook hetzelfde met een The Frame TV (2019), net uit de doos... het 10x klokken helpt helaas niet.
Iemand al reactie van de NPO?
11-05-2020 10:00 PM - bewerkt 11-05-2020 10:05 PM
Ik nog niet, sinds mijn laatste reactie eerder in deze post. Gezien het feit dat het issue al meer dan een jaar bekend is bij NPO, heb ik geen hoge verwachtingen op spoedig antwoord.
Heb er gelijk nog maar even een mailtje aan gewaagd ter herinnering richting de NPO, we betalen ten slotte met z'n allen mee aan de publieke omroep 😉
op 11-05-2020 11:35 PM
12-05-2020 08:41 PM - bewerkt 12-05-2020 08:41 PM
Antwoord van NPO:
"Helaas is het probleem inderdaad nog niet opgelost. Wel wordt hier uiteraard aan gewerkt en onze technici hopen zo spoedig mogelijk met een oplossing te kunnen komen. Onze welgemeende excuses voor het ongemak. "
Nog even geduld dus, weer een jaartje ofzo...
op 12-05-2020 11:37 PM
Haha, snel zijn ze niet nee. En vooral ook weinig concreet... nouja, beter dan de reactie "we weten het maar doen er niets aan", zoals voor oude tv's het geval is.
op 01-01-2022 12:07 PM
Hier ook hetzelfde probleem.
- soms lijkt er een andere geluiddstream doorheen te lopen.
- De ‘terug naar het begin’ optie geeft iig wel het programma.
- Zou fijn zijn als er ook ‘doorgespoeld’ kan worden om zo bij de live beelden te komen.
- kan de status van deze post worden teruggedraaid van ‘opgelost’ naar ‘wordt aan gewerkt’
op 01-01-2022 12:11 PM
De eerste split second lijkt overigens wel de live beelden te geven waarna het beeld verspringt.
Het probleem is alleen bij npo1 en 2. Bij npo3 werkt live wel gewoon
01-01-2022 12:16 PM - bewerkt 01-01-2022 12:24 PM
Goedemorgen @HaroldvanderMeer ,
Deze app hangt elkaar met storingen.
Lees de reacties: https://allestoringen.nl/storing/npo/
Hiervoor moet je bij NPO zelf zijn.
Samsung maakt geen apps..
https://service.npo.nl/onderwerp/problemen-oplossen#storing-app-openen-op-samsung-smart-tvs