op 17-08-2020 11:16 AM
Een tijdje geleden probeerde ik een paar bluetooth oortjes te koppelen met dit TV toestel.
Resultaat nada, de TV zag de oortjes niet om te koppelen.
Na wat zoekwerk werd er een reset aanbevolen.
En ja, daarna lukte het koppelen wel, maar... de smart remote werkt nu niet meer, de aan en uit knop wèl, maar dat komt omdat die als enige via InfraRood werkt. De rest niet want die werkt volgens wat ik her der lees via bluetooth.
Elders las ik dat je met een smartphone wel kan checken of de bluetooth van de TV en /of de smart remote wel degelijk werkt, maar geen van beide verschijnt in mijn bluetoothscan.
De smart herkoppelen via back en play/pause ingedrukt werkt niet, de smart gaat dan een tiental seconden (meen ik) het rode ledje laten knipperen maar koppelen doet hij niet.
De koppeling van het bluetooth oortje ongedaan maken lukt ook niet...
Het lijkt mij erop dat er wat mis is met de bluetoothwerking van de tv of de smart (of beiden)
Iemand een idee of ik iets over het hoofd zie?
op 17-08-2020 11:26 AM
Ik kan nog toevoegen dat ik wel degelijk dicht genoeg bij de IR ontvanger van de TV was bij de koppelingspoging en dat de TV normaal reageert met de 'normale' afstandbediening.
op 17-08-2020 05:19 PM
Een simpele vraag, heb je de batterijen al eens vervangen?
Voor zover ik weet zet je de TV aan met een Bluetooth signaal en gaan het vervolg via een infrarood signaal. Anders zou, zo is mijn verklaring, de infrarood zender van je afstandsbediening steeds paraat (actief) moeten zijn wat de levensduur van de baterijen niet ten goed komt. Ik blijf de antwoorden van de deskundigen volgen.
op 17-08-2020 06:13 PM
Alvast bedankt voor je reactie,
En ja, de batterijen zijn al een keer vervangen door nieuwe en dat lost niks op jammergenoeg.
Wat betreft dat Bluetooth signaal is het, tenzij ik me héél sterk vergis, net omgekeerd dan jij uiteenzet;
Immers bij de TV is ook een 'normale' afstandbediening en die werkt wel voor alle functies (en die is zeker InfraRood).
Verder kan je de TV voor een groot deel bedienen (ook aan en uitzetten) met de afstandsbediening van mijn TV decoder en die heeft ook zeker geen bluetooth aan boord.
Vandaar dat de smart remote enkel nog werkt voor het aan en uitzetten. (ik heb er de internationale fora ook al op nagelezen)
Om die reden moet de smart ook gekoppeld worden aan de TV, normaal gaat dat automatisch maar hier dus niet (meer). Een infrarood afstandbediening voor een bepaald toestel gemaakt moet je nooit koppelen en gebruikt trouwens enkel stroom op het moment dat de gebruiker eender welke knop indrukt. Het stroomverbruik stopt bijna helemaal op het moment dat je niks meer indrukt.
Over die internationale fora nog, er wordt daar in een gelijkaardig kader geklaagd over het niet meer kunnen koppelen van het ene op het andere moment ook voor heel recente tv toestellen. Dit lijkt een beetje op mijn probleem zij het niet dat de aangereikte oplossingen in een aantal gevallen slechts tijdelijk werken. Alle suggesties die ik tot nu toe vond werkten niet.
Samsung heeft het zichzelf ook niet makkelijk gemaakt, blijkbaar zijn er nogal wat toetstencombinaties voor dat koppelen in gebruik naast hetgeen je meestal als combinatie vindt ("back" en "play/pauze")gedurende 3 seconden gelijktijdig indrukken. Ik vond onder andere; "back" en "power on/off" en ook "back" en "EXTRA", steeds een combinatie van 2 van de 5 toetsen (4 rond de ronde schijf en soms de power toets)
En ook voor 'andere' functies heb ik al een lijstje met 8 toetsencombinaties waarvoor er op mij toestel GEEN ENKELE werkt, volgens die lijst moet je 4 toetsen in de juiste volgorde vlak na elkaar indrukken en dat wordt het speciale menu opgestart. In mijn geval moest ik één toets in die combinatiereeks vervangen door de toets "settings" op mijn gewone Samsung afstandbediening en dan lukte het wel, maw voor dat menu zijn er 9 toestencombinaties...
op 18-08-2020 04:08 PM
Hi @DJ901,
Je kunt de afstandsbediening inderdaad koppelen door de play/pause en de return knop ingedrukt te houden. Zie je dan ook niets op het beeldscherm verschijnen?
op 18-08-2020 05:49 PM
Neen, hoe lang ik ook druk of hoe dicht ik ook sta er gebeurd niks op de tv, mijn conclusie is dan dat de tv niets ‘ziet’ ofwel dat de afstandsbediening niets stuurt...
op 19-08-2020 01:52 PM
Dan lijkt het toch aan de afstandsbediening te liggen. Via de website van onze partner, Samsung Onderdelen, kun je een nieuwe bestellen.
Door je modelcode in te voeren vind je alle beschikbare onderdelen voor jouw TV: https://bit.ly/2caoTI8