op 24-02-2021 02:14 PM
Een vraag voor een ouder familielid; heeft een Samsung UHD led tv van het type UE55TU7020 een multi-uitgang geluid?
We willen graag op deze tv een headset aansluiten waarbij ook de speakers van de TV hoorbaar blijven. Nu weet ik van de multi-uitgang geluid instelling, alleen kan nergens vinden of dit type/model samsung dat ook heeft. En de TV staat op klein uur rijden, dus zelf even checken gaat niet 😉
op 24-02-2021 03:15 PM
Goedemiddag @Robbert , Robbert,
Deze instelling kun je vinden bij Instellingen→Algemeen →Toegankelijkheid→Multi-uitgang geluid..
op 24-02-2021 03:59 PM
dank je wel Dick! Met "kun je vinden bij" bedoel je dan "als de TV die mogelijkheid biedt, dan vind je die daar" of "dit model heeft die mogelijkheid"?
thanks....
op 24-02-2021 04:33 PM
Hoi @Robbert , Robert,
Dit model heeft die mogelijkheid en dat kun je daar vinden 😉.
Suc6!
op 24-02-2021 06:17 PM
Ben op bezoek geweest, bij de tv gezeten, menu erbij, instellingen, algemeen, toegankelijkheid, vervolgens van alles maar geen multi-uitgang geluid....... 😞
doe ik iets fout of heeft dit model het toch niet? UE55TU7020....
op 25-02-2021 06:53 AM
Goedemorgen @Robbert , Robbert,
De optie zit er wel degelijk, maar je moet eerst een koppeling aansluiten om deze optie te activeren. Zie pagina 92 van de manual:
op 25-02-2021 08:50 AM
Goedemorgen en dank je wel Dick, de aanhouder wint 😉
Maar voor ik in de auto stap richting de TV, de UE55TU7020 heeft geen Bluetooth functionaliteit. En vanaf pagina 92 van de manuaal wordt gesproken over functionaliteit multi-uitgang geluid i.c.m. bluetooth.....
op 25-02-2021 09:01 AM
Hoi @Robbert , Robbert,
Dat is merkwaardig. Op de site van Samsung staat inderdaad bij Bluetooth N/A. Zie bij Spec→Bekijk meer→Connectivity.
https://www.samsung.com/nl/tvs/uhd-4k-tv/tu7020-55-inch-crystal-uhd-smart-tv-ue55tu7020wxxn/
Als dit klopt, dan heb je een probleem. Je kun wel een Bluetooth Transmitter aansluiten op de optische poort van de tv.
Het nadeel is wel dat bij een optische connectie de speakers van de tv uitgeschakeld worden..
op 25-02-2021 09:08 AM
Oke, Dick, en N/A betekent not available?
Het is een 2020 model, weet niet of dat uitmaakt, maar er zit geen bluetooth op. En bij optische connectie werkt die multi-uitgang geluid dus niet.......helaas, technisch klein verschil maar grote impact voor gebruiksgemak slechthorenden.
Maar opgeven is geen optie. Wat als we een Samsung soundbar koppelen aan de TV (verbeteren we meteen ook geluid TV). Kun je een headset koppelen aan een soundbar waarbij EN de headset het doet EN de soundbar het blijft doen? Ik challenge je technische Samsung kennis Dick 😉
op 25-02-2021 09:19 AM
Hey @Robbert , Robbert,
Bedankt voor het compliment 😉! N/A betekent inderdaad Not Available. De T in de Model Code UE55TU7020WXXN geeft aan dat het inderdaad een 2020 model is.
Bij sommige tv's zit het er gewoon niet op. Bij mijn tv in de slaapkamer ook niet. Daar opgelost met een Bluetooth Transmitter.
Een koptelefoon kun je gewoon aansluit op een soundbar. Hierbij een voorbeeld van mijn favoriete merk 😉:
https://www.bose.nl/nl_nl/support/articles/HC2167/productCodes/bose_soundbar_700/article.html
Hopelijk kan je hier iets mee..