op 16-11-2018 03:14 PM
Als ik de landcode instel op Nederland kan ik naar behoren met CI-module de zenders van CANAL DIGITAL bekijken. Dat werkt dus goed. Ik woon echter in België en daar wil ik gebruik maken van de kabelprovider TELENET. Daarvoor moet ik bij installatie voor de landcode België kiezen. Maar als ik dat doe, dan kan ik via de satelliet CANAL DIGITAL niet meer ontvangen met de in de tv geplaatste CI-module. Alleen door gebruik te maken van een aparte satellietontvanger lukt het alsnog om de zenders van CANAL DIGITAL via de tv te ontvangen. En dit is dus jammer, aangezien er ook een DVB-ontvanger in het toestel zit, die dit in principe ook zou moeten kunnen. Ik vermoed dat dit een softwareprobleem is van deze tv.
Zou iemand een oplossing weten waarbij ik zowel TELENET als CANAL DIGITAL tegelijk kan ontvangen zonder de landcode te moeten veranderen ( landcode veranderen betekent steeds een geheel nieuwe installatie )
op 16-11-2018 03:36 PM
Is het een nederlandse TV? Dan denk ik dat je een TV uit België moet kopen.
Misschien dat @DickKoster of @JoeriS dit weten?
op 16-11-2018 03:39 PM
op 16-11-2018 03:49 PM
op 16-11-2018 05:42 PM
Ik heb wel gezien dat Samsung bij oudere toestellen nog wel de mogelijkheid bood om te kunnen kiezen uit Canal Digitaal en TV Vlaanderen ( = de Belgische variant van Canal Digitaal ). Maar nu gebeurt dat niet meer. Volgens mij alleen maar een kwestie van software, die het nu niet meer mogelijk maakt. Canal Digitaal is voor mij interessant omdat ik dan de reclamezenders van Nederland ook kan ontvangen.
op 16-11-2018 06:40 PM
Hoi @Rohit, @JoeriS en @Arretje,
Nog wel even ter info:
1. Buitenlandse tv, in dit geval een Nederlandse in België, geschikt maken voor de Nederlandse CanalDigitaal, maar dan moet je in het service menu hem op Benelux zetten, maar als je daar iets verkeerd doet, brick je het toestel en ook moet je achter de code proberen te komen. Eigenlijk is zoiets alleen voor de installateur. Garantie kan ook komen te vervallen.
2. Dit geldt vlgs mij ook voor Belgische tv in België om CanalDigital te ontvangen.
Maar mss helemaal fout. Just thinking..
Groet, Dick
op 16-11-2018 08:21 PM
Klinkt goed. Dat zou tot de oplossing kunnen leiden. Maar hoe kom ik in het servicemenu? Met mijn smart-afstandsbediening kan ik geen "info, menu, mute, power" achter elkaar klikken.
op 16-11-2018 08:34 PM
Hoi @Arretje,
Dit was meer even hardop denken richting Joeri en Rohit.
Ik zou hier echter niet aan beginnen gezien
het kunnen mollen van je tv.
Miss is het beter om op de theorie van Joeri en Rohit af te gaan..
In ieder geval een fijne avond en een goed weekend!
Groet, Dick
op 17-11-2018 12:23 PM
Hallo beste kollega's 😊,
Was effe mee aan het volgen, Wat JoeriS zegt "" Een TV uit Belgie is hetzelfde als een Nederlandse TV, aangezien deze modellen voor de Benelux gemaakt worden"" klopt volledig en heeft gelijk, wilt ook zeggen dat de Option Local Set op "" BENELUX "" al reeds juist ingesteld staat in de Service Menu, of je Tv in België of Nederland koopt zal altijd op Benelux staan,
2-) Via de Code "" -info-Menu-Mute-Power On "" met gewone AB zal je ook in de service Menu kunnen geraken, maar vele Opties zoals onder andere "" Set Local -- Benelux "" zal er niet opstaan en niet te vinden zijn, Vele bepaalde opties zijn beveiligd en niet te zien, dit lukt ENKEL met de Originele Service AB van Samsung zoals je ziet op de Foto. Is een gevoelige Menu en enkel bestemd voor Monteurs.
Wou dit effe mee delen 😊,
Mvg
Ahmed
op 17-11-2018 02:24 PM
Bedankt Ahmed.
Ik denk dat de oplossing duidelijk is. Zoals uit jullie antwoorden blijkt, moet ik in het Service Menu zijn om daar de landcode op BENELUX te zetten. Samsung heeft de mogelijkheid om op afstand de controle over mijn tv over te nemen. Ik zal eens informeren of zij langs die weg de landcode kunnen veranderen.