Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Haperend geluid bij home cinema Yamaha

(Onderwerp aangemaakt op: 03-01-2018 06:01 PM)
1299 Weergaven
Andre12
First Poster
Opties

Ik heb een Samsung UE55JS8000L aangesloten aan AV-receiver Yamaha RX-V483 via HDMI-ARC.

In de Samsung TV  menu-instellingen heb ik bij geluid, extra instellingen het volgende aangepast:

- geluidsformaat gewijzigd van PCM naar DTS Neo 2:5 (anders enkel stereo-geluid, nu surround 5.1)

- HDMI geluidsformaat: stond op PCM (kan ook bitstream zijn), niet gewijzigd.

- dolby digital comp: stond op Line (kan ook RF zijn), niet gewijzigd.

- HD-audio staat op aan (kan ook uit zijn), niet gewijzigd.

Probleem nu: alles werkt prima, maar regelmatig onderbreekt het geluid kortstondig. Zeer vervelend ! Daarbij verdwijnt ook kortstondig, op de display van de AV-receiver de symbolen van de luidsprekers SW, SL, SR enz..

Heeft er iemand een oplossing  (voor het kortstondig wegvallen van geluid)  Ik vermoed dat de oorzaak ligt aan TV.

PS: De digicorder (Telenet) is via HDMI rechtstreeks aangesloten aan de TV. Als proef heb ik deze eens aangesloten aan de AV-receiver, dan heb ik deze onderbreking niet,  echter dan speelt enkel stereo bij TV-uitzendingen, en trouwens bij streaming van netflix, komt het geluid niet via de home cinema, maar enkel via luidsprekers van de TV. Software is up to date.

0 Likes
7 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeienavond Andre, welkom op de Samsung Community! Voor zover ik kan zien, staan je instellingen gewoon goed. HDMI Geluidsformaat raad ik wel aan om Bitstream van te maken, als dat het niet al was. Heb je al eens geprobeerd de versterker met een andere/nieuwe HDMI kabel aan te sluiten? Als de versterker af en toe tekenen vertoont alsof er geen signaal binnenkomt zou daar nog wel eens de oplossing kunnen zitten.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Andre12
First Poster
Opties

Beste Joeri,

Intussen heb ik de oorzaak gevonden, na terug zetten van volgende instellingen:

In de Samsung-TV bij menu/geluid/extra instellingen: geluidsformaat terug geplaatst op  PCM ipv DTS Neo 2:5

De geluidsonderbrekingen zijn nu verdwenen !

Opmerking: Een andere HDMI kabel had ik reeds geprobeerd, tevens ook verbinding tss TV en receiver met optische kabel, HDMI Geluidsformaat op bitstream had ik ook al eens gewijzigd, zonder resultaat aangezien het lag aan de instellingen (zie hoger). 

De geluidsweergave (zonder onderbreking) was nu wel 2.0, maar via wijzigingen/instellingen in de receiver in   “CINEMA DSP 3D” functie, krijg ik toch surround weergave 5.1 (er zijn zelfs diverse geluidsweergave's mogelijk).

Mag ik dan toch stellen dat er mogelijks een foutje zit in de software van het TV-toestel ? De instelling naar DTS Neo 2:5 crëert toch de fout van haperend geluid...of zie ik dit verkeerd?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Je hoort me niet zeggen dat het onmogelijk is dat er een foutje in de software zit, maar ik denk eerder dat het een compatibiliteits dingetje is. Als je een specifiek geluidsformaat als DTS Neo pakt, stuurt de TV al het geluid op die manier door. Maar als de bron hier niet geschikt voor is moet hij er toch iets van maken, mogelijk dat daar de haperingen uit voortkomen. PCM en Bitstream zijn wat dat betreft algemenere keuzes die meer opties overlaten voor de versterker om er zelf iets moois van te maken.

0 Likes
Andre12
First Poster
Opties

Beste,

Je geeft daar een zeer aannemelijke uitleg aan het fenomeen ! Het zou wel eens kunnen dan je de nagel op de kop slaat, en dat het bijgevolg wellicht geen software fout zal zijn. Toch, al bij al blij dat het probleem is opgelost !

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

En ik met jou! Ik wens je dan ook nog heel veel luisterplezier :smiling-face:

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Er schoot me toch iets te binnen. Ik twijfel een beetje of dit relevant is, aangezien ik het nog niet langs heb horen komen op JU-modellen, maar omdat de firmware versies wel overeenkomen heb je wellicht nog iets aan dit topic: https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/dts-neo-sound-drops-na-update-1510-4-al-drie-maanden-De...

Een klein deukje in m'n ego wat dat betreft, aangezien het dan wel degelijk een software-issue bleek te zijn, maar als dit over hetzelfde gaat kan je hierna wel weer voor DTS-Neo kiezen.

0 Likes
mdb84
First Poster
Opties
Ik heb hetzelfde probleem voor ruim een jaar, zie ook:
https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/haperend-geluid-uit-Samsung-ue32j6200awxxn-wanneer-deze...

Mijn inziens echt een softwareprobleem van samsung.
0 Likes