op 24-02-2018 09:12 AM
Op advies van Samsung support de TV gereset en opnieuw geïnstalleerd.
Alleen nu krijgen we bij zenders als RTL de meddedeling :
"De melding is "Zender is gecodeerd. CI+ modue of smartcard niet herkend. Controleer of deze op de juiste wijze in de TV module zit."
Echter... we hebben geen Smart Card en konden voor de reset zonder problemen ook RTL enz. bekijken.
Model: TV UE40KU6020
Provider: Ziggo
Aansluiting: kabel (Analoog dus) plus een internet aansluiting via LAN (bedraad netwerk)
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 24-02-2018 12:21 PM
Na een dik uur met een SAmsung hellpdesk gechat te hebben en geen steek verder te zijn gekomen, heb ik de leverancier gebeld. Die heeft me telefonisch even door de installatie geholpen.
Er moeten tijdens de installatie bij de netwerk-instellingen een en ander aangepast worden.
Standaard staat er 't Netwerk ID standaard ingesteld op 5555. Dat is voor gebruik met een smartcard.
Dit ID moet worden aangepast in 4444.
op 24-02-2018 09:18 AM
Hoi @WilkoJ,
Dan heb je dus dit ws. ook al geprobeerd, of niet?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen/
op 24-02-2018 10:55 AM
op 24-02-2018 12:21 PM
Na een dik uur met een SAmsung hellpdesk gechat te hebben en geen steek verder te zijn gekomen, heb ik de leverancier gebeld. Die heeft me telefonisch even door de installatie geholpen.
Er moeten tijdens de installatie bij de netwerk-instellingen een en ander aangepast worden.
Standaard staat er 't Netwerk ID standaard ingesteld op 5555. Dat is voor gebruik met een smartcard.
Dit ID moet worden aangepast in 4444.