Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Melding: Zender is gecodeerd na TV reset.

(Onderwerp aangemaakt op: 24-02-2018 09:12 AM)
29255 Weergaven
WilkoJ
Journeyman
Opties

Op advies van Samsung support de TV gereset en opnieuw geïnstalleerd.

Alleen nu krijgen we bij zenders als RTL de meddedeling :

"De melding is "Zender is gecodeerd. CI+ modue of smartcard niet herkend. Controleer of deze op de juiste wijze in de TV module zit."

Echter... we hebben geen Smart Card en konden voor de reset zonder problemen ook RTL enz. bekijken.

Model: TV UE40KU6020

Provider: Ziggo

Aansluiting: kabel (Analoog dus) plus een internet aansluiting via LAN (bedraad netwerk)

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
WilkoJ
Journeyman
Opties

Na een dik uur met een SAmsung hellpdesk gechat te hebben en geen steek verder te zijn gekomen, heb ik de leverancier gebeld. Die heeft me telefonisch even door  de installatie geholpen.

Er moeten tijdens de installatie bij de netwerk-instellingen een en ander aangepast worden. 

samsung-1.jpgsamsung-2.jpgStandaard staat er 't Netwerk ID standaard ingesteld op 5555. Dat is voor gebruik met een smartcard.

Dit ID moet worden aangepast in 4444.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
3 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @WilkoJ,

Dan heb je dus dit ws. ook al geprobeerd, of niet?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen/

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
WilkoJ
Journeyman
Opties
Nee, zoals gezegd hebben we geen smartcard of iets vn dien aard.

De Tv is zo recht uit de doos geïnstalleerd en we hebben altijd alle beschikbare zenders gehad. (die we ook op onze oude analoge TV hadden)
0 Likes
Oplossing
WilkoJ
Journeyman
Opties

Na een dik uur met een SAmsung hellpdesk gechat te hebben en geen steek verder te zijn gekomen, heb ik de leverancier gebeld. Die heeft me telefonisch even door  de installatie geholpen.

Er moeten tijdens de installatie bij de netwerk-instellingen een en ander aangepast worden. 

samsung-1.jpgsamsung-2.jpgStandaard staat er 't Netwerk ID standaard ingesteld op 5555. Dat is voor gebruik met een smartcard.

Dit ID moet worden aangepast in 4444.

0 Likes