Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Local dimming uitschakelen bij QE75Q950R ?

(Onderwerp aangemaakt op: 23-08-2020 08:47 PM)
911 Weergaven
AadBorrelpraat
Student
Opties

Hallo allen!

Wie kan mij helpen ?

Onlangs heb ik de Samsung QE75Q950R tv gekocht. Alles werkt soepel, 8K upscaling is schitterend, eigenlijk alles wat je van een nieuwe tv verwacht!

Alleen als ik een film zit te kijken waar het beeld een ander formaat heeft en er dus boven en onder de tv een zwarte balk zit dan blijft de tv het beeld wat vlak bij de balk zit continue dimmen. Dit vind ik vervelend, vooral bij donkere scènes. Zodra er onderin beeld ondertiteling verschijnt wordt het beeld weer een stuk lichter. Local dimming kan je op laag/standaard/hoog zetten, maar hier mee rommelen geeft niet het gewenste resultaat. Tevens de achtergrond verlichting erg hoog gezet, nu wordt het dimming effect wel iets minder, maar nog steeds niet opgelost.

Hoe kan ik voor de rest mijn beeld het beste afstellen voor de mooiste kijk evaring ?

Iemand tips ?

Alvast bedankt !

René

0 Likes
2 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @AadBorrelpraat,

Is het een idee dat een collega op afstand de instellingen met je naloopt? De beste instellingen zijn voor iedereen verschillend, maar daar kunnen mijn collega's je bij helpen: https://bit.ly/2OhhbuU

rsz-846676
0 Likes
Mark-1983
Explorer
Opties

Ik blijft het prachtig vinden dat Samsung deze klacht niet gewoon aanpakt i.p.v. met de beeldinstellingen te prutsen. Dit gaat het probleem niet oplossen (hoogstens iets verminderen). Gewoon een flop van Samsung dat ze dit probleem niet kunnen / willen oplossen op een deugdelijke manier. Vooral bij Netflix is het een drama met HDR en local dimming. Ik blijft erbij, na deze Samsung komt er gewoon weer een Philips, Sony of LG (Samsung nooit meer).

@René: Tip, zoek eens op dit forum onder local dimming of Netflix. Kijk ook eens op Youtube (service menu -> local dimming).

0 Likes