29-06-2019 02:37 PM - bewerkt 29-06-2019 02:42 PM
Ik heb net als velen problemen met de dimming. Probleem is dus dat Als je de achtergrondverlichting te laag zet hij te veel vlekken creeert met de dimming. Oftewel: Door achtergrondverlichting omlaag te zetten werkt de dimming niet goed.
Oplossing: Zet de helderheid een punt of 2 punten omlaag naar de voorkeur in plaats van dat je achtegrondverlichting omlaag doet. De dimming op Standard of high (high zorgt voor minimale dimming. Lekker onduidelijk samsung wtf?) en doe de achtergrondverlichting niet lager dan 14. Mijn settings staan op film.
Pro tip: Doe auto motion in godsnaam uit.
Voila! Opgelost!
Nadelen: Het menu wordt qua helderheid bepaald door de achtergrondverlichting en niet de helderheid dus je ogen krijgen een hartaanval avonds tijdens het openen van het menu.
Oplossingen voor samsung: Stel de local dimming volledig uit als de televisie onder een bepaalde achtergrondverlichting setting gaat. Het lijkt erop dat dimming bepaald wordt door die setting en niet perse het helderheid op het scherm. Dus met mindere achtergrondverlichting heeft local area dimming niet genoeg om mee te werken, waardoor het veel te veel dimt. Helderheid zet dit dus recht als je het beeld te fel vindt. Te lage helderheid is overigens wél weet slecht voor de auto dimming.
SAMSUNG: Schakel de auto dimming automatisch uit bij achtergrondverlichting lager dan ongeveer 14. En stel mogelijkheden in om het menu minder fel te maken.
29-06-2019 04:05 PM - bewerkt 30-07-2019 03:42 PM
Werkt niet.
op 01-07-2019 11:26 AM
Wat is er nu precies FIXED?
07-07-2019 12:33 AM - bewerkt 09-07-2019 07:31 AM
Bij film modus met dimming op low lijkt het erop dat ze bij subtitles de area laten dimmen ipv oplichten dat bedoel ik. Waardoor donkere scènes niet enorm lelijk zijn! Snap niet waarom dit alleen bij film modus is maar dit is wat een medewerker mij zei.