Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Knop guide univ.afstandsbediening doet het niet

(Onderwerp aangemaakt op: 12-05-2021 07:25 PM)
1413 Weergaven
Suur
Apprentice
Opties

Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand hier mij helpen :-). Mijn fijne Samsung universele afst.bediening BN59-01311B werkt slechts deels met mijn nieuwe Mediabox XL (type SMT G7401 van Samsung volgens Ziggo, er staat geen merknaam op). Software versie 4.31 

Kanaal wijzigen, volume wijzigen, Mediabox menu gebruiken etc. werkt prima. Live tv pauzeren, terugspoelen en bij Movies&Series een aflevering pauzeren etc werkt ook. TV gids via 1 druk op de CH knop werkt echter niet. En juist dat knopje gebruik ik vaak. Het icoontje van de tv gids komt ook niet in die smartmenu balk te staan waar ik via de home knop de Mediabox bijv. uit kan zetten.

Mijn TV is overigens het type QE65Q85RALXXN, software versie 1374

Hopelijk kan iemand me helpen! Alvast bedankt voor je reactie!

Gr Suur

0 Likes

3 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Suur , Suur,

Geen dank! Met een omweg lukt het ook niet. Op de tv zitten geen aansluitingen.
Die zitten op de OCB, dus ook een mogelijkheid om er een CI+ module in te plaatsen.
De tv beschikt zelfs over een Extended PVR (Personal Video Recorder, built-in).
In principe zou je dus geen externe harddisk nodig hebben.
Het nadeel daarvan is dat je de opgenomen programma's alleen op die tv kun afspelen.
Overzetten naar een externe harddisk is niet mogelijk i.v.m. auteursrechten.
Hierbij de manual van de tv waarin beschreven staat hoe je kunt opnemen. Vanaf pagina 87:
https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202102/20210217131938382/MUSDVBEUR-3.0.6_EM_MUSE_EU_DU...
Om op te kunnen nemen op een harddisk moet de tv beschikken over Timeshift.
Dat heeft deze tv in ieder geval aan boord..

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Suur
Apprentice
Opties

Voor iedereen die tegen hetzelfde probleem aanloopt:

Ik kom er net achter dat via de home knop op de afst.bediening en vervolgens op de Startknop in het menu, je op TV & REPLAY moet klikken om de TV gids te kunnen openen...beetje omweg maar goed, kwestie van wennen! 🙂

Oplossing
Kok1
Apprentice
Opties

Goedemiddag Martijn,bedankt voor je reactie !

Inmiddels is het probleem opgelost, het zat hem waarschijnlijk in de afstand A B t.o.v. de one connection box,ik heb deze 2.5 meter verder weggezet in een meubel en als ik nu richt op het meubel ipv de televisie gaat het goed, voorheen richte ik op de tv en alles werkte op die manier. Ook de oude A B weer gepakt en ook die staat nu niet meer constant rood te knipperen, vraag me niet hoe het kan maar het werkt weer prima . Dank voor je hulp !

Groeten, *****

9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Suur , Suur,

Bedankt voor je zeer duidelijke melding 👍! Zo zie je ze niet vaak 😉.
De TV gids (EPG) via drukken op de kanalenknop van de Smart Remote werkt alleen als je de TV gebruikt met CI+ Module (plus Smartcard) in de One Connection Box.
Dus niet als je kijkt via de Mediabox XL..

signatureee
Groet, Dick

Suur
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

Haha dank voor het compliment 😉 en je snelle reactie!

Ah jammer dat dat niet werkt! Apart toch eigenlijk, aangezien al het andere wel werkt... Ook niet met een omweg te regelen toevallig?

Ik heb overigens een one connectbox van samsung, maar kan daar een smartcard met ci+ module in? (ben niet thuis nu..). Dat kan wel in mijn tv denk ik, maar dan heb ik eigenlijk die hele Mediabox niet nodig volgens mij en hang ik een externe harde schijf aan de tv voor het opnemen...?

Gr Suur

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Suur , Suur,

Geen dank! Met een omweg lukt het ook niet. Op de tv zitten geen aansluitingen.
Die zitten op de OCB, dus ook een mogelijkheid om er een CI+ module in te plaatsen.
De tv beschikt zelfs over een Extended PVR (Personal Video Recorder, built-in).
In principe zou je dus geen externe harddisk nodig hebben.
Het nadeel daarvan is dat je de opgenomen programma's alleen op die tv kun afspelen.
Overzetten naar een externe harddisk is niet mogelijk i.v.m. auteursrechten.
Hierbij de manual van de tv waarin beschreven staat hoe je kunt opnemen. Vanaf pagina 87:
https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202102/20210217131938382/MUSDVBEUR-3.0.6_EM_MUSE_EU_DU...
Om op te kunnen nemen op een harddisk moet de tv beschikken over Timeshift.
Dat heeft deze tv in ieder geval aan boord..

signatureee
Groet, Dick

Suur
Apprentice
Opties

Hallo Dick

Als ik zondag thuis kom ga ik dit meteen eens proberen. Dank voor je hulp!

Gr Suur

Oplossing
Suur
Apprentice
Opties

Voor iedereen die tegen hetzelfde probleem aanloopt:

Ik kom er net achter dat via de home knop op de afst.bediening en vervolgens op de Startknop in het menu, je op TV & REPLAY moet klikken om de TV gids te kunnen openen...beetje omweg maar goed, kwestie van wennen! 🙂

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Suur , Suur,

Wat leuk dat je dit even terugkoppelt! Bruikbare informatie.

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Kok1
Apprentice
Opties

Goedendag,ik ben in het bezit van de tv  QE55Q9FNA en daarvan is de A B stuk, deze blijft constant rood knipperen (I R signaal)  .nu een nieuwe besteld en dat knipperen is weg dus oké.Nu kon ik voorheen met de A B de gids openen (een zwarte gids qua kleur) en ook de kanalen bedienen, dit gaat nu niet meer ,ook niet via de homeknop en dan naar gids gaan.Probeer ik het via de kpn mediabox met bijbehorende A B dan gaat de gids open( in een blauwe kleur)  De one conectionbox staat nu wel achter een deur van een tv meubel maar ook als ik deze open zet maakt dat niet uit.Het moet toch mogelijk zijn om met de originele (metalen) A B gericht op de tv alles te kunnen bedienen ? of moet de one connectionbox in beeld zijn ?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Kok1, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Heb je de afstandsbediening ook al eens gereset en opnieuw gekoppeld met je TV? Je kan de afstandsbediening resetten door de Play/Pauze-knop en de Return-knop tegelijk voor zo'n 10 seconden ingedrukt te houden. Houd je dezelfde knoppen vervolgens weer een seconde of 5-7 vast dan koppel je de afstandsbediening opnieuw met je TV.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Oplossing
Kok1
Apprentice
Opties

Goedemiddag Martijn,bedankt voor je reactie !

Inmiddels is het probleem opgelost, het zat hem waarschijnlijk in de afstand A B t.o.v. de one connection box,ik heb deze 2.5 meter verder weggezet in een meubel en als ik nu richt op het meubel ipv de televisie gaat het goed, voorheen richte ik op de tv en alles werkte op die manier. Ook de oude A B weer gepakt en ook die staat nu niet meer constant rood te knipperen, vraag me niet hoe het kan maar het werkt weer prima . Dank voor je hulp !

Groeten, *****