Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Harde reset TV via smart remote

(Onderwerp aangemaakt op: 12-05-2021 01:46 PM)
1119 Weergaven
mvdborst
Apprentice
Opties

Hoe moet ik mijn QLED TV QE65Q950TSTXXH (firmware 1497) een harde reset geven via de smart remote?

Via het menu gaat niet omdat het beeld zwart is. (Geluid doet het dan overigens wel.)

0 Likes
11 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @mvdborst ,

Even vooraf. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. Een grijze import tv -> Grijze import 
Deze tv's kunnen problemen opleveren. Waar en wanneer is de tv aangeschaft.

Als je geen beeld hebt, maar wel geluid dan is er waarschijnlijk een defect aan de BLU (Backlight Unit).
Je kunt dit controleren door met een zaklamp van dichtbij op het scherm te schijnen.
Je zou dan nog iets van beeld moeten zien. Je krijgt dit niet weg met een reset.
Je zou kunnen proberen om de tv een poos spanningsloos te zetten..

signatureee
Groet, Dick

mvdborst
Apprentice
Opties

Goedemiddag Dick,

Bedankt voor je reactie. De TV is nu 7 dagen oud. De sticker meldt een productie datum van september 2020 in de Europese productiesite van Samsung in Hongarije. Ik heb de TV op 4 mei j.l gekocht bij een online shop in Nederland. Alles werkt(e) goed aan de TV, alleen had ik afgelopen vrijdag plotseling het issue dat het beeld na een paar minuten wegviel telkens na het aanzetten. Op advies van de leverancier heb ik de Service Dienst Van Samsung de TV op afstand laten resetten (en terug naar fabrieksinstellingen). De TV heeft hierna  dit mankement niet meer gehad. Ik neem aan dat de TV's voor verlaten van de fabriek in Hongarije een kwaliteitscontrole krijgen en goedgekeurd worden.

Een defecte back light unit kan toch ook optreden bij een BeNeLux model! Dat dan de Back light Unit al na 2 dagen als eerste stuk zou zijn lijkt mij daarom niet erg waarschijnlijk. Ik heb nog 3 andere smart TV's van Samsung en die 'branden' nog steeds na vele jaren intensief gebruik.

Ik vroeg mij alleen af hoe je met een smart remote de TV terug naar fabrieksinstellingen zet, als je het menu niet kunt gebruiken en ook geen normale (standaard) afstandsbediening bij de TV hebt. Ik kon dit nergens op internet vinden en ik kan Samsung alleen bellen of met een robot appen.

Met vriendelijke groet 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @mvdborst ,

Er is een groot verschil tussen Made in Hungary en grijs geïmporteerd uit Hongarije en daarna gemodificeerd.
Made in staat er bij mij ook op. De meeste Samsung tv's worden in Hongarije gemaakt, maar  verlaten de fabriek met XXN.
Samsung importeert zelf deze tv's. Bij grijze import wordt dit door de leverancier gedaan om daarna te gaan stunten.
Samsung Benelux wordt hierdoor buitenspel gezet. Eigenlijk ben ik benieuwd naar de leverancier. Daar moet je ook dit probleem melden. Je garantie loopt bij de leverancier. Niet bij Samsung.
Je kunt met de AB alleen de tv resetten in het Service Menu.
Voor dit Menu heb je codes nodig om erin te komen. Dit Menu is alleen bedoeld voor monteurs.
Als je hier zelf in gaat rommelen, loop je de kans om de tv kapot te maken en je kunt je fabrieksgarantie verliezen.
Zoals ik eerder schreef, kunnen deze tv's problemen opleveren. Misschien is dit er wel 1 van.
Ik zou je willen adviseren om, los van de problematiek, deze tv z.s.m. te retourneren.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd.
Je kunt nu nog gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt.
Zonder opgaaf van reden en dus geld retour. Kijk maar wat je ermee doet.
Misschien krijg je er nog wel meer problemen mee..

signatureee
Groet, Dick

mvdborst
Apprentice
Opties

Goedemiddag Dick,

Het lijkt erop dat je een lobbyist voor Coolblue en consorten bent. Ik kom jouw naam bij diverse chat-gesprekken tegen met steeds dezelfde inbreng. "Dit is geen Benelux model..." Ik denk dat de meeste Community-leden hier niet op zitten te wachten.

De Benelux modellen leveranciers zijn altijd honderden euro’s duurder, in mijn geval zelfs €670!!

Geen enkele service kan een dergelijk prijsverschil rechtvaardigen.

Sterker nog, ik heb in het verleden slechte ervaringen gehad met Benelux apparaten, een TV UE55JS9000LXXN en Soundbar HW-J7501/XN. De service was zo slecht dat de problemen met deze apparaten tot nu nog niet zijn opgelost. De volle adviesprijs ervoor betaald. Dit heeft mij wakker geschud en zoek ik sindsdien internet af naar de goedkoopste leverancier.

Mijn 8K UE65Q950TS doet het prima na de herstart door Samsung service. Ik had de zenders moeten installeren zonder de Smartcard al in de CI en daarna de Card pas invoeren. (Helpdesk Ziggo)

Bijgaand een passage uit een artikel van nl.hardware.info (ook namens Radar).

Ook interessant voor andere community lezers

Is er een probleem met buitenlandse televisies?

In principe niet. Een Hongaars toestel werkt in Nederland net zo goed als een toestel dat specifiek voor ons land bedoeld is. Dat komt omdat alle technologieën waar een televisie op gebaseerd is – zoals DVB-C voor digitale TV-ontvangst, HDMI voor het aansluiten van externe apparaten of WiFi voor verbinding met een draadloos netwerk – allemaal wereldwijde of op z’n minst Europese standaarden zijn. In de basis is een televisie bestemd voor de Oost-Europese markt technisch dus identiek aan een Nederlands model.

Toch is hier een nuance bij te maken. Televisies die specifiek voor de Nederlandse markt bedoeld zijn worden hier door Ziggo, Nederland’s grootste kabelaanbieder, gevalideerd. Dat betekent dat je 100% de garantie hebt dat de werking op het Ziggo-kabelnetwerk goed is. Vaak zijn Nederlandse televisies vanuit de doos al voorbereid op werking via Ziggo zodat de installatie binnen een paar seconden gepiept is. Bij buitenlandse televisies moet je vaak handmatig de instellingen voor Ziggo invoeren. Omdat Ziggo ook gewoon gebruik maakt van de Europese standaard DVB-C zijn ons geen gevallen bekend dat het werkend krijgen van een Oost-Europese televisies in Nederland niet lukt. Wel hebben we begrepen dat het in sommige gevallen meer moeite kan kosten om zenders in de juiste volgorde te krijgen.

Maak je gebruik van een losse TV-ontvanger (ofwel bij Ziggo, ofwel bij een andere televisieaanbieder) dan is er helemaal geen verschil tussen een Nederlands en buitenlands model. Wanneer je een losse ontvanger hebt sluit je die via HDMI aan en gebruik je de ingebouwde ontvanger van je televisie helemaal niet.

Ten slotte zal een buitenlandse televisie vaak standaard op een andere taal ingesteld zijn en moet je deze via het instellingen menu configureren naar Nederlands. Wij kennen geen voorbeelden van televisies waarbij dat niet kan.

Met vriendelijke groet

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Veel plezier ermee! 🙋‍♂️

https://audiobeeld.nl/tv/tv-verschil-europees-model-en-benelux-model/

signatureee
Groet, Dick

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@mvdborst 

'Ik denk dat de meeste Community-leden hier niet op zitten te wachten'

Ik denk dat mensen de waarheid waarderen. @Dick probeert juist te helpen en goede adviezen te geven.

'sindsdien internet af naar de goedkoopste leverancier'

Dit is het allerslechtste advies dat ik ooit in me leven heb gelezen.. met andere woorden TV Reus en grijze import dan heb je wat goedkoops.. je kunt veel beter bij Coolblue.nl een klein beetje meer betalen een goed product krijgen, voor de Nederlandse markt ook + goede service. Bij al die grijze import webshops is service vaak ver te zoeken🤦‍

Misschien wat meer research doen in het vervolg👌

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
mvdborst
Apprentice
Opties

Uw reactie, die erg gestrest en verdedigend overkomt, zullen onze slimme lezers van dit forum alleen maar van het tegendeel overtuigen.

Zelf lees ik nooit reviews zoals Tweakers, dit zijn meer social media platforms voor beperkt geletterde en gefrustreerde nep nieuws verspreiders.

Ik beweer helemaal niet dat de service van alle webwinkels goed is, die zijn soms erg benedenmaats. Ook die van sommige zogenaamde ‘XXN’ leveranciers, zoals andere op dit forum zeker ook zullen hebben ondervonden en die je vaak ook nog extra onnodige garantie proberen aan te smeren.

Een onafhankelijk onderzoek, dat Radar door Hardware.nl heeft laten uitvoeren, heeft uitgewezen dat de kwaliteit en de technische specificaties van de Europese - en Benelux modellen identiek zijn. De grijze import heeft dus dezelfde kwaliteit en specificaties.

Ik begrijp niet, en ik denk veel met mij op dit forum, waarom de prijzen bij sommige winkels honderden euro’s (soms zelfs €600+ ) hoger zijn.

Dit forum is er toch voor dat eigenaren van Samsung TV’s elkaar helpen met hardware en firmware problemen en met info, tips en adviezen uitwisselen, onafhankelijk waar men het Samsung product gekocht heeft. Laten we het daarom daarbij houden.

MVG

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@mvdborst ,

Vind ik ook. Stress is helemaal niet goed. De zin:
"beperkt geletterde en gefrustreerde nep nieuws verspreiders" toont erg veel overeenkomsten..

🙋‍♂️🙋‍♂️

signatureee
Groet, Dick