Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kleuren te rood van gloednieuwe UE55TU8500 televisie

(Onderwerp aangemaakt op: 20-11-2020 08:08 PM)
1073 Weergaven
JanvT
Explorer
Opties

Goedendag

Ik heb een gloednieuwe Samsung TV model UE55TU8500. Wat mij opvalt is dat de kleuren veel te rood zijn tov mijn vorige Samsung 46 inch TV.

Hoe kan ik dit oplossen want het zijn zeer onechte kleuren?

0 Likes
18 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @JanvT , Jan,

Is de Model Code van de tv UE55TU8500SXXN? Deze staat in het omlijnde vak op de sticker achterop de tv.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1402.4? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

De tv staat altijd ingesteld met de fabrieksinstellingen van de kleuren. Die zou je naar wens kunnen aanpassen.

Zie je dit bij alle bronnen? Bv. YouTube, Netflix, gewoon tv kijken, etc.?
Zou je misschien, om te testen, een 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken? Zie je het daar ook op terug?
Hoe kijk je tv? Decoder, CI+module, ethernet, etc.? Zou je, om uit te sluiten, een beeldtest willen doen?

Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Het beeld testen.

Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen → Eisen beeldtestfoto's 
Daarna graag, ter beoordeling, de foto's hiervan opsturen.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
JanvT
Explorer
Opties

Hallo Dick

De modelcode is: UE55TU8502UXXH

Softwareversie: 1402. Jij geeft aan 1402.4. Maar ik heb weer een software-update gedraaid maar geeft aan dat 1404 de meest actuele versie is.

Ik kijk vooral TV via de Mediabox Next van Ziggo. Ik heb die er tussenuit gehaald en toen even rechtstreeks gekeken voa analoge kabel. Dat is een aanzienlijk verschil. Via analoog kijken geeft veel 'echtere' kleuren.
Is natuurlijk wel heel onprettig. Want mijn vorige Samsung TV had daar helemaal geen last van. Daar was er geen verschil tussen kijken via analoge kabel of via Mediabox Next. Moet ik daar dan iets mee doen? In die Mediabox Next of zo?

0 Likes
JanvT
Explorer
Opties

Sorry. Ik bedoel dat 1402 de meest actuele versie zou zijn.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @JanvT , Jan,

Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. Een grijze import tv --> Grijze import 

Deze tv's kunnen problemen opleveren. Ik zou je willen adviseren, los van dit probleem, om deze tv te retourneren.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd.

Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zonder opgaaf van reden en dus geld retour.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen

Wat is de naam van de leverancier die jou deze tv in je maag gesplitst heeft? Daar dus nooit meer wat bestellen..

Groet, Dick
0 Likes
JanvT
Explorer
Opties

Oh...dat is fijn. Dat is BOL.COM.....en nu?

0 Likes
JanvT
Explorer
Opties

image0 (002).jpeg

0 Likes
JanvT
Explorer
Opties

BOL.COM verkoopt het echter als een BENELUX model. Dat klopt dus niet?

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @JanvT , Jan,

Waarschijnlijk is het 1 van deze partners geweest. Flinke lijst:

bol.com→partner: Deli Lifestyle, bol.com→partner: Electro Deals B.V.=TVreus,  bol.com→partner: EL-Vidas,  bol.com→partner: bol.com→partner: TV-Online, bol.com→partner: EL-Living

Zoals ik al zei, moet je de leverancier hierover benaderen. Zie mijn eerdere post.

Verkopen als Benelux model klopt inderdaad niet, anders zou de Model Code eindigen op XXN.

Als je nog binnen de 14 dagen zit, zsm retourneren en de koopovereenkomst laten ontbinden.

https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/wat-kan-ik-doen

Groet, Dick
0 Likes
JanvT
Explorer
Opties

Inderdaad van TV Online. Ik ga ze meteen bellen en zal ook BOL.COM informeren. Ik heb de TV nog maar en paar dagen. Dus dat moet gaan lukken.

0 Likes