Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kleuren in beeld wazig

(Onderwerp aangemaakt op: 17-09-2020 06:57 PM)
635 Weergaven
Christiaanh
Apprentice
Opties
Hoi!

Dit probleem speelt al sinds aanschaf maar ik heb er nooit echt aandacht aan besteed. De kleuren kwaliteit van mijn samsung ue49ku6500 is vrij slecht. Ik zou het omschrijven als een soort storing in de kleuren. Bij puur zwart zie ik paarse vlekjes en soms storingen. Is hier een bepaalde instelling voor? Het is een HDR televisie dus ik zou juist verwachten dat zwart ook echt zwart is.

Ik heb een paar fotos als hulpmiddel om te laten zien wat ik bedoel.

Hier zie je paarse vlekjes en soort witte storing
image

Hier zie je ze paarse vlekjes goed
image




0 Likes
5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @Christiaanh , Christiaan,

 

Is de volledige Model Code van de tv UE49KU6500SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1242.0? Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Zie je dit bij alle content? Bv. YouTube, Netflix, gewoon tv kijken, etc.?
Zou je misschien, om te testen, een 4K UHD democlip op YouTube kunnen bekijken. Komt het daar ook voor?
Hoe kijk je tv? Decoder, CI+module, ethernet, etc.? Wie is je provider?Zou je alvast het beeld willen resetten? Ga naar Instellingen->Beeld->Expertinstellingen->Resetten (helemaal onderaan).

Het beeld resetten. Ga naar Instellingen->Beeld->Expertinstellingen->Resetten (helemaal onderaan).

Zou je voor mij een beeldtest willen doen? Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
Dit moet echt volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen: Eisen beeldtestfoto's 
Dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales.
Zou je, om uit te sluiten, het volgende willen doen:

 

  • De tv resetten. Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten
  • Eventueel de tv een poos spanningsloos zetten

Graag hoor ik van je..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Christiaanh
Apprentice
Opties
Zojuist een demo video opgezet, daar ziet het er allemaal perfect uit. Mij valt het voornamelijk op bij netflix. Bij voldoende daglicht kan ik de beeld diagnose ook nog uploaden.
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Christiaanh , Christiaan,

 

Dat zou fijn zijn. Dan wacht ik daar wel op..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Christiaanh
Apprentice
Opties
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goeiemorgen @Christiaanh , Christiaan,

 

Bedankt voor de foto's! Deze zien er eigenlijk perfect uit. Je zou dus kunnen concluderen dat het niet aan de tv ligt.

Je schreef eerder dat je dit alleen ervaart bij Netflix als een soort storing. Misschien Netflix opnieuw installeren.

Ga op de Smart Hub naar APPS. Klik erop en zoek/scroll naar Gedownloade app. Zoek Netflix.

Klik erop en houd vast  totdat Opnw install. verschijnt. Eventueel de Smart Hub resetten.

Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Smart Hub opnieuw instellen.

Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes