17-06-2024 03:16 PM - bewerkt 26-06-2024 01:14 PM
Samsung en beste lezers van deze community
**Ik wacht nu al 8 weken op mijn geld terug (ca 1550 euro). Wat een aanfluiting zeg, vanochtend ook weer 45 min voor hetzelfde antwoord aan de telefoon gezeten.
Edit26-6: Geld is retour (8,5 week), nu nog een passende oplossing voor de klachten.
Ik heb verder wat onderwerpen opgedeeld in Verhaal, Klachten, Vraag en mijn info.
Mijn verhaal:
De tv gekocht via Samsung site, dit zal dan ook de eerste en laatste keer zijn voor mij.
Tv maakte een irritant mug geluid ** (in idle), tv gemaakt, one connectbox (OCB) kapot na maken door transport. Nieuwe OCB gestuurd via post, dit is niet gemeld aan Samsung. Deze maakte opnieuw het irritante geluid, opnieuw alles opgehaald ter reparatie, veel weken verder. Je raad het al... opnieuw het irritante zoem/mug geluid. Weer is alles opgehaald, voor de laatste keer.
**Zie ook: Noisy One connect box. - Samsung Community of dezelfde link op deze manier: https://eu.community.samsung.com/t5/tv/noisy-one-connect-box/td-p/4073720 Ben dus niet de enige maar er wordt weinig aan gedaan.
Klacht werd intern opgepakt en er zou een passende oplossing komen, ik had al voorzien dat ik uiteindelijk alleen maar mijn geld terug zou krijgen. (destijds de tv gekocht met een korting). Uiteindelijk is al in een vroeg stadium gekozen door Samsung dat ik mijn geld terug zou krijgen, dit is niet wat ik telkens heb gecommuniceerd met de interne collega. Ik wilde de keuze hebben, nieuwe vervangende tv dezelfde specs > beter OF geld terug.
Uiteindelijk na veel heen en weer gemail, kon ik een blik werpen in het royalty programma / Samsung Enhanced Partner Programma (een website met korting voor dit soort situaties) Alleen hier werden tvs aangeboden in een veel lager of hoger tarief of specs die totaal niet vergelijkbaar zijn. Ook hier kreeg ik geen reactie verder op.
Moraal van het verhaal, veel beloftes en excuses verder, geen tv en geen geld en ik moet geduld hebben??.
-Dit verhaal schrijf ik in de periode van het start van het EK, dus die mis ik als ik thuis kijk (oja en vergeet natuurlijk niet F1 en alle abbo's die ik heb...)
Dus community @Jan Paul > "Scoor het perfecte beeld van Euro 2024 met Samsung" #euro 2024, niet bij mij in iedergeval.
Mijn klachten:
-Er werd in het begin (jan 2024) verteld dat als de klacht niet gegrond was dat ik moest betalen voor de service kosten (ik zit nu nog steeds in de garantie, jaar na aankoop) later werd mij verteld dat dit verkeerd is uitgelegd. Onnodig bang gemaakt om kosten te maken tijdens garantie periode (ca 120 euro?)
-In een van de gesprekken werd mij verteld dat de One connect box niet seperaat opgestuurd kon worden. Uiteindelijk is er gewoon een op de post gestuurd, deze klacht heeft te maken met uiteindelijk hoevaak je het scherm in je handen hebt tbv reparatie, dit is namelijk eigen risico als er op dat moment wat gebeurt.
-Tijdens reparatie is er een leen tv beloofd, nooit geen leen exemplaar gehad voor de time being.
-Het hoe vaak thuis zijn voor het halen en brengen voor de tv, ja de eerste keer snap ik maar daarna ben je gewoon verplicht om een heel dagdeel te wachten. Gelukkig enigszins goed contact met de reparateur na een tijdje, maar dan nog min 4 uur per keer.
-De reparateur wilde de notificatie niet doorsturen naar Samsung waarin bleek dat de 2e One Connect box was gestuurd per post. Uiteindelijk heb ik als bewijs, want Samsung geloofde dit ook niet, een foto toegestuurd van 2 OCB in mijn bezit, waarvan 1 de schade zichtbaar is. Tot heden is dit dus ook niet bekend via de reparateur bij Samsung. Deze heb dan ook toegevoegd als profiel foto
-Meerdere malen (over 8 keer) is er aan de telefoon beloofd dat ik terug gebeld zou worden. Helaas.
-Meerdere malen Klantenservice bellen (over 20 keer?), de eerste lijn kan blijkbaar zeer weinig. Ze kunnen blijkbaar niet eens via Teams/Skype of wat dan ook een collega een berichtje sturen. Ze zijn natuurlijk behulpzaam en aardig, maar daar kan je niet zoveel mee als je tegen een muur aan loopt.
Mijn vraag:
-Wanneer komt het geld?
-Wat doen jullie met mijn klachten, verdwijnt dit achter het doek, of zie ik hier ooit iets van terug?
Mijn informatie:
Klacht: order **4370, ref: *0821529, RMA 000*2644, SPEC-*34, dossier: *2037241, mobiele nummer 06*3705, Ordernummer TV: NL230101-**11554 tbv 55 inch TV.
Natuurlijk Groet Guus, bedankt voor het lezen! 17-06-2024
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 20-08-2024 02:48 PM
Beste community,
Samsung heeft nu ook mijn klacht geheel afgehandeld. De vraag is nu natuurlijk of dit voldoende is;
Ik heb er ontzettend veel tijd en energie (bel minuten, mails) ingestoken omdat Samsung in mijn optiek niet een werkende klantenservice heeft. De secundaire klacht is afgehandeld met een cadeaubon en wederom met een link naar het loyaliteits programma (artikelen met wat korting). Natuurlijk na wat er is gebeurt zal ik niet gebruik maken van deze link. Echter de hoogte van de cadeau bon zal ik hier niet delen, maar staat in mijn ogen niet in verhouding met al het gedoe.
Bijdezen sluit ik hierbij dit topic. (accepteer dit bericht als oplossing)
Zie voor verdere discussie over secundaire klachten: Re: Oproep nazorg tbv secundaire klachten vanuit Samsung - Samsung Community
Natuurlijk dank voor het allemaal lezen en dank aan @Ajay-A voor het versnellen van de status!
Mvg Gust
19-06-2024 12:34 PM - bewerkt 19-06-2024 12:35 PM
Bedankt voor jouw bericht en uitgebreide uitleg van de situatie,
Ik lees dat de interne afdeling van onze E-shop hiermee bezig is. Ik heb met mijn collega van de betreffende afdeling herover besproken. Ze hebben mij geïnformeerd dat de vertraging in zit, omdat de televisie normaal eerst bij de reparatiedienst moet worden opgehaald. Nu proberen ze die proces te omzeilen door een directe overschijving te bewerkstellen. Ik kan je geen datum geven, alleen dat ze ermee bezig zijn. Laat weten wanneer je vrijdag nog nog hebt gehoord, ik vraag dan mijn collega voor een status update.
Met groet,
Ajay
op 19-06-2024 07:45 PM
Hi Ajay(-A),
Allereerst bedankt voor het navragen en reageren op mijn bericht :D.
Afgelopen dagen hebben we weer meerdere keren gebeld en zijn we weer over meer dan een uur bellen heen gegaan.
-Er werd in een van deze gesprekken (dinsdag) aangegeven dat we binnen 3-5 werkdagen het geld op de rekening zouden hebben. Maar dat hebben we al eens eerder gehoord.
Ik hoor nu voor het eerst dat er een proces wordt omzeilt. Was het geld niet sneller op de rekening als het proces dan wel gevolgd zou worden? Er is telkens gezegd dat het vooral bleef steken bij de afdeling die de uitbetaling moet uitvoeren. Raar.
Ik zet nu al meer hoop op uw support dan uw collega's van de eerste lijn (tel. klantenservice) van de afgelopen maanden.
Ik zal zeker via deze weg u en community leden op de hoogte houden.
Met een sprankje hoop, groet, Guus
op 20-06-2024 04:00 PM
Bedank voor jouw reactie Gusta112,
Hoewel er een proces bestaat voor wanneer het product bij de reparatiedienst staat, is het voor onduidelijke reden daar nog niet opgehaald. Daarom is het nu sneller om een ander proces in te gaan. Ik zie dat mijn collega ook vandaag mee bezig is, We hopen dat het zo snel mogelijk wordt afgerond. Stuur me morgen weer een bericht, dan kijk ik het weer na.
Met groet,
Ajay
21-06-2024 02:02 PM - bewerkt 21-06-2024 03:33 PM
Status 21-6: Nog geen geld (26 apr- 21 juni = 8 weken)
Goedemiddag Ajay en community leden.
Tot nu toe heb ik nog geen geld retour van Samsung.
- Kan je het wellicht nogmaals vragen en ook wanneer ik het kan verwachten?
- Ben ik de enige waarbij dit zo lang duurt, of is dit een bekend probleem?
- Wordt er ondertussen ook nagedacht wat er met de klachten gedaan wordt? Er zijn namelijk wel bedrijven die dit op een juiste / orginele manier afhandelen met klanten.
@community: Kunnen jullie mij wellicht informeren over hoe ik dit op een andere manier kan duidelijk maken bij Samsung? Alvast dank voor het meedenken en reageren (L).
- Ik zat zelf te denken aan tv programma's zoals Radar & Boos oid? -Dan stuur ik bijvoorbeeld deze post en emails mee.
Met een sprankje hoop in Ajay en een fijn weekend gewenst, groet Guus
op 24-06-2024 02:07 PM
Beste community,
Zojuist weer gebeld naar.... Samsung! De betaling staat uit en wordt in bulk uitbetaald. Dit is blijkbaar al sinds woensdag bekend, fijn dat dit wordt gedeeld met mij.
Tot zover nog niks gezien op de rekening.
Fijne dag verder, groet Guus
25-06-2024 02:04 PM - bewerkt 26-06-2024 01:20 PM
Beste @Ajay-A,
Edit 26-6: Geld is overgemaakt (na 8,5 week !!)
Wat betreft de klachten, ik heb wellicht een passende oplossing. Kan je wellicht vragen of ik hierover terug gebeld kan worden door een van je collega's? - Kleine hint: Hue app
Ik hoor het graag.
Mvg Guus
op 08-07-2024 01:16 PM
Beste @Ajay-A ,
Kan je navragen wat er met mijn klachten wordt gedaan? Zie eerdere bericht. Dank alvast voor de moeite.
Mvg Guus
24-07-2024 02:07 PM - bewerkt 24-07-2024 02:09 PM
Beste community,
Ik heb nog niks gehoord over de secundaire klachten, ik heb het idee dat Samsung daarin zal tegen vallen. Ik vind dat kwalijk van zo'n groot bedrijf.
Ik heb zelf vandaag nog maar weer een keer gebeld, blijkbaar was mijn ticket al gesloten... dit zegt ook wat. Deze is nu weer geopend en ik wordt zoals eerdere beloftes terug gebeld... (helaas had ik toen geen bereik meer)
Zie ook: Oproep nazorg tbv secundaire klachten vanuit Samsung - Samsung Community
Met vriendelijke groet,
Guus
op 20-08-2024 02:48 PM
Beste community,
Samsung heeft nu ook mijn klacht geheel afgehandeld. De vraag is nu natuurlijk of dit voldoende is;
Ik heb er ontzettend veel tijd en energie (bel minuten, mails) ingestoken omdat Samsung in mijn optiek niet een werkende klantenservice heeft. De secundaire klacht is afgehandeld met een cadeaubon en wederom met een link naar het loyaliteits programma (artikelen met wat korting). Natuurlijk na wat er is gebeurt zal ik niet gebruik maken van deze link. Echter de hoogte van de cadeau bon zal ik hier niet delen, maar staat in mijn ogen niet in verhouding met al het gedoe.
Bijdezen sluit ik hierbij dit topic. (accepteer dit bericht als oplossing)
Zie voor verdere discussie over secundaire klachten: Re: Oproep nazorg tbv secundaire klachten vanuit Samsung - Samsung Community
Natuurlijk dank voor het allemaal lezen en dank aan @Ajay-A voor het versnellen van de status!
Mvg Gust