Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kan niet schakelen tussen zenders met samsung remote en KPN

(Onderwerp aangemaakt op: 30-09-2019 04:57 PM)
4351 Weergaven
Bkrijgh
Student
Opties

Hi

ik heb afgelooen week een nieuwe tv gekocht de QE55Q67R. Met daarbij de Bluetooth remote. 
hij is via de hdmi aan mn kpn kastje gekoppeld. Eerst deed het zappen tussen kanalen het wel maar nu ineens niet meer. 
iemand een idee? 
ik heb de hdmi kabel ook al opnieuwe gekoppeld en het KPN kastje ook met de knop achter op het kastje aan en uit gezet. 
ik heb het ook geprobeerd via de smart things app en ook dan lukt het niet om te zappen. Geluid is geen enkel probleem. Gaat harder / zachter en op mute. 

hoop dat iemand kan helpen want de one remote is een stuk prettiger dan die van KPn. 

16 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Bkrijgh ,

Nogal wat onvolledigheden in deze melding. Is de volledige Model Code van de tv QE55Q67RALXXN?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Is de huidige softwareversie van de tv de 1318.0?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Over welke AB gaat het? Eerst is het de Bluetooth remote en later de One Remote 🤷‍♂️? Over welk 'kastje' van de KPN gaat het? Arris 4K Ultra HD ontvanger?

Zou je de tv kunnen 'kaal' kunnen resetten, dus zonder aangesloten devices? Daarna de tv een poos spanningloos zetten. Tevens de KPN decoder (welke?) resetten en ook spanningsloos zetten en alles weer aansluiten.

Het resetten van de AB heeft volgens mij geen zin, omdat het ook niet werkt met SmartThings.

Misschien de AB opnieuw koppelen/pairen.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Bkrijgh
Student
Opties

Hi. 

bedankt voor de reactie. Even wat meer duidelijkheid. 
-model tv QE55Q67RALXXN (van de sticker op de doos Tv hangt aan de muur)

-betreft samsung smart afstandbediening

-software tv 1315 (zal dus update nodig hebben. 

-kpn kastje Arris VIP2952 v2

De tv en KPN kastje resetten ga ik proberen. 
ik ga alle stappen doorlopen en kom erop terug. In ieder geval vast bedankt. 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Bkrijgh,

Bedankt voor je terugkoppeling! De softwareversie is idd out of date. Er is nieuwe beschikbaar.

De 1318.0. Graag updaten via USB. Hier te vinden bij Downloads en pak de All OS:

https://www.samsung.com/nl/support/model/QE55Q67RALXXN/

Volg onderstaande procedure:

http://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-update-ik-de-firmware-of-software-van-mijn-tv-v...

Zorg wel dat van de uitgepakte T-MSMDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-MSMDEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Vergeet bij Deel 2, Punt 3 Ga naar Menu/Home >
Dus Instellingen->Algemeen->Software-update->Nu bijwerken. Kiezen voor USB.

Hopelijk werken beide resets!

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Stephan0305
First Poster
Opties

Goedenavond,

ik heb sinds gisteren een Samsung 4K Qled 65Q74T tv icm KPN decoder Arris VIP2952. Nu kan ik met mijn AB van Samsung wel het geluid regelen met niet schakelen tussen de zenders. Het liefst wil ik alleen de AB van Samsung gebruiken. Heeft iemand nog een idee. Na mijn weten

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Stephan0305 , Stephan,

Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Graag hoor ik van je..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Marietje1
First Poster
Opties

Dag,

Ik het hetzelfde probleem met onze nieuwe The Frame van Samsung. Ik ben benieuwd of het probleem bij eerdere reacties opgelost is en hoe.

Alvast dank!

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Marietje1 ,

Met deze melding kan niemand in het forum iets beginnen. 'onze nieuwe The Frame' zegt niet zoveel 🤷‍♂️.
Voor de rest ook geen gegevens over hoe je tv kijkt.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Met welke decoder kijk je tv? Type?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Marietje1
First Poster
Opties

CC711317-3CBE-477A-BA1E-427B8BAC453D.jpeg

0 Likes
Marietje1
First Poster
Opties

EC986176-A0EB-41DE-9574-5142FA48F62D.jpeg