op 09-04-2021 01:24 PM
Ik wil graag mijn Resound TV-streamer t.b.v. mijn hoorapparaten aansluiten op de toslink-uitgang van mijn Samsung QE55Q80R televisie, zodat ik kan luisteren via mijn hoorapparaten i.c.m. de Resound TV-streamer en mijn vrouw gewoon via de speaker van de TV
Omdat mijn Samsung TV plat tegen de muur hangt, kan ik niets uitproberen, dus hoop ik dat iemand antwoord op mijn vragen kan geven. Als het kan wat ik wil, vraag ik de leverancier de aanpassing te doen (en dan moet de TV weer van de muur!).
1. Als ik de Toslink uitgang gebruik, wordt dan de speaker van de TV misschien uitgeschakeld? (en dat wil ik dus niet!)
2. Moet je dan nog iets op de TV zelf instellen? En zo ja, is dat éénmalig of iedere keer dat je de TV aanzet weer opnieuw?
Uw reactie wordt zeer op prijs gsteld!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-04-2021 02:53 PM
Hoi @Frehuja ,
Dat is mogelijk door in het menu de onderstaande optie te selecteren:
Bij Instellingen→Algemeen→Toegankelijkheid→Multi-uitgang geluid inschakelen.
Deze optie alleen beschikbaar als er een bluetooth koptelefoon gekoppeld is.
Normaal is deze greyed out. Zou je misschien je vraag, ondanks dat het eigenlijk niet is opgelost is 😉, als Opgelost ✅ willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijn weekend!
op 09-04-2021 02:09 PM
Goedemiddag @Frehuja ,
Het is helaas niet mogelijk, want de tv speakers worden inderdaad uitgeschakeld bij een optisch verbinding.
Het zou wel mogelijk zijn als er bluetooth op aanwezig zou zijn of met een bluetooth koptelefoon..
op 09-04-2021 02:39 PM
Dat is spijtig. Dank je wel voor je reactie.
09-04-2021 02:41 PM - bewerkt 09-04-2021 02:42 PM
Trouwens, je kan toch niet tegelijkertijd luisteren naar een bluetooth koptelefoon en de TV speaker?? Ik dacht dat het of/of was...
op 09-04-2021 02:53 PM
Hoi @Frehuja ,
Dat is mogelijk door in het menu de onderstaande optie te selecteren:
Bij Instellingen→Algemeen→Toegankelijkheid→Multi-uitgang geluid inschakelen.
Deze optie alleen beschikbaar als er een bluetooth koptelefoon gekoppeld is.
Normaal is deze greyed out. Zou je misschien je vraag, ondanks dat het eigenlijk niet is opgelost is 😉, als Opgelost ✅ willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijn weekend!
op 21-11-2021 05:06 PM
Gaat prima, heb ik ook.
Maar alleen via het "multi-uitgang geluid" van Toegankelijkheid.
op 21-11-2021 05:08 PM