Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

One remote solar QE65S92CATXXN

(Onderwerp aangemaakt op: 21-08-2024 06:22 PM)
247 Weergaven
Joost1978
Journeyman
Opties

Goedenavond,

Ik heb sinds gister mijn nieuwe tv ontvangen, de samsung QE65S92C. De installatie en alles is goed verlopen. Ook heb ik het kastje van KPN kunnen koppelen, de Arris vip5202. Dus ik kan alles doen met de one remote van Samsung. Helaas heb ik het volgende probleem. Het KPN kastje staat in mijn meubel. Zodra ik het deurtje van mijn meubel dicht doe kan ik helaas de remote niet gebruiken. Zodra ik mijn deurtje open zet, werkt het wel weer. Is het mogelijk om ergens iets aan te passen zodat ik gewoon kan ‘zappen’ met tv kijken met het kastdeurtje dicht? Dit was namelijk wel gewoon mogelijk met mijn eerdere televisies. Dus ik zou verwachten dat dit met deze tv ook zou moeten werken. Ik hoor graag van iemand een oplossing.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Joost1978 ,

De Solar remote werkt met infrarood en dat gaat niet door een kastdeurtje.
Je zou daarvoor een IR-Extender kunnen inzetten. Voorbeelden:

https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=ir%20extender&suggestFragment=ir%20exte

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 Antwoorden
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Joost1978 ,

De Solar remote werkt met infrarood en dat gaat niet door een kastdeurtje.
Je zou daarvoor een IR-Extender kunnen inzetten. Voorbeelden:

https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=ir%20extender&suggestFragment=ir%20exte

signatureee
Groet, Dick

Joost1978
Journeyman
Opties

Hallo Dick,

Bedankt voor je antwoord. Het verbaast me alleen ten zeerste dat het met ir is. Ik had verwacht dat deze remote ook met Bluetooth zou zijn. Is het ook mogelijk om een andere afstandsbediening te gebruiken/aan te schaffen die wel gebruik maakt van Bluetooth?

Ik begrijp dus dat zo’n ir extender de enige oplossing is?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Joost1978 ,

Het verbaast mij ook. Een BT remote is helaas geen optie.
En inderdaad is een extender de enige optie.

signatureee
Groet, Dick

Joost1978
Journeyman
Opties

Goedemorgen,

Ik heb nog even verder onderzoek gedaan naar die ir extenders, maar als ik het goed heb begrepen zijn deze niet aan te sluiten op de kpn box arris vip5202. Er zit wel een usb poort op, maar schijnt uitgeschakeld te zijn.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Joost1978 ,

Vervelend! Je zou KPN nog kunnen bellen. Misschien weten hun een oplossing.

signatureee
Groet, Dick

Joost1978
Journeyman
Opties

Ik heb nog even het één en ander gecheckt, maar de solarcell remote is wel degelijk bluetooth.. Ik heb namelijk geprobeerd mijn tv te bedienen vanuit de gang met de deur dicht en het werkt. Het is me echter heus nog niet gelukt om mijn kpn kastje te bedienen met het deurtje van mijn meubel dicht. Heeft iemand een idee? Ik heb er niet zoveel zin in om mijn kpn kastje op het meubel te zetten. Kan het misschien zijn dat deze tv het kpn kastje niet ondersteund mbt bluetooth of iets dergelijks?

0 Likes