Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

One connect box kabel Frame 2024 om te testen voor formaat

(Onderwerp aangemaakt op: 04-07-2024 02:44 PM)
1139 Weergaven
Hoogerdijk
Journeyman
Opties

Beste community,

Ik wil graag de Samsung Frame 2024 kopen.

Voordat ik deze bestel wil ik eerst graag de one connect box kabel/ adapter testen in de buis die ik in de muur heb verwerkt. De uitdaging zit niet zozeer in de smalle pijp van 32mm maar vooral in de bocht waar het lange stukje one connect box adapter niet door de bocht naar beneden past omdat hij te lang is. Om dit passend te maken moet ik alsware het bocht gedeelte er uit zagen met een gatenboorset maar ik ga natuurlijk knoeien in een gestucte wand en ondanks dat dit achter de tv zal zijn wil ik dit alsnog netjes doen en niet onnodig veel.

Hierbij mijn vraag, heeft iemand een idee hoe ik eventueel zo goedkoop mogelijk de kabel/ adapter kan gebruiken om deze te testen zodat ik weet wanneer ik klaar ben met het gat boren zodat hij de kabel meer van boven in een bijna rechte lijn naar beneden kan ipv die 90 graden bocht die er nu in zit?

Graag hoor ik van jullie!

Met vriendelijke groet,

Hoogerdijk

Rotterdam

4 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Hoogerdijk
Journeyman
Opties

@Dick Dank voor jouw reactie.

Ik bedoel eigenlijk gewoon de stekker aan de kabel inderdaad.

Het stopcontact en LAN aansluiting die ik speciaal voor een nieuwe tv heb laten aanbrengen haal ik weg want dat zorgt er alleen maar voor dat de tv niet plat op de muur gaat zie foto.

Voor de zekerheid heb ik voor een HDMI kabel een pijpje laten aanbrengen die via de kruipruimte 2 meter ernaast in de voorraadkast er achter uit komt om daar bijvoorbeeld de Playstation te plaatsen. Deze bleek later goed van pas te komen voor de One Connect Box van de Samsung The Frame 2024. Ik wilde namelijk eigenlijk de LG G3 kopen maar vanwege het schilderij effect toch voor de samsung gekozen. Als ik dat had geweten van te voren dan had ik wel een 40mm buis gebruikt ipv een 32mm buis.

Zie de foto waar ik zodanig het gat wil maken zodat ik de kabel van boven meer schuin naar beneden recht het pijpje in kan laten zodat de bocht verdwijnt. Om nou  eerst de tv te kopen en dan die kabel te gebruiken als test vind ik wat riskant mocht het allemaal niet lukken.

Hoogerdijk_0-1720101246374.png

Hoogerdijk_1-1720101305663.png

Hoogerdijk_2-1720101331027.png

Hoogerdijk_3-1720101870583.png

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
Oplossing
Hoogerdijk
Journeyman
Opties

Hoi @Dick ,

Ik heb toch maar besloten om de tv gewoon te bestellen. 

De kabel paste helaas net niet door de binnenkant van mijn buis dus heb ik gisteravond een schroevendraaier tussen de stekker gestoken in de uitsparing en deze een halve draai gegeven, toen ging het kapje er gemakkelijk vanaf en was de breedte een stuk smaller (zie foto). 

Ik heb met een gatenboorset het bocht gedeelte er uit gezaagd zodat ik de kabel van boven naar beneden door de buis kon laten gaan.

Hoogerdijk_0-1720769909405.png

Hoogerdijk_2-1720770331486.png

Hoogerdijk_3-1720770358580.png

Hoogerdijk_6-1720770491463.png

Hoogerdijk_4-1720770456687.png

Voor de zekerheid heb ik de adapter zonder kapje ingepakt in plastic voor door de buis mocht er vuil op komen. Vandaag gaat het kapje er weer op, desnoods met een beetje duc tape en ga ik de tv ophangen. Ik stuur een update als de tv hangt en alles werkt.

Groet Hanno

Oplossing
Hoogerdijk
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Ik had het stukje reclame voor de zekerheid maar meteen verwijderd omdat ik dacht dat dat hier niet gewenst is maar jij had dat bericht natuurlijk al gezien in je mail :winking-face: Gelukkig geen problemen met de apps die ik gebruik en ben heel blij met mijn keuze.

Hierbij de foto's:

Hoogerdijk_0-1721114201685.png

Hoogerdijk_1-1721114276502.png

Hoogerdijk_2-1721114304204.png

Dank voor jouw betrokken reacties Dick!
Ik hoop mocht er iemand zijn met een vergelijkbare uitdaging dat hij of zij er iets aan kan hebben in de toekomst.

Oplossing
Hoogerdijk
Journeyman
Opties

Het 2023 model lijst past gelukkig gewoon op het 2024 model tv ondanks dat de klantenservice van Samsung zei dat dat het dan echt op de doos moet staan wat dus niet zo is. Gelukkig nog even naar de coolblue gebeld en die zeiden dat het exact dezelfde tv's zijn dus dat het idd gewoon moet passen. Toch een leuk koopje zo mijn tv voor  €1.500,- en de lijst voor €65,-.  Nog bedankt voor jouw reactie Dick!

Hoogerdijk_0-1722323211870.png

16 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Hoogerdijk ,

Niet eerder van een One Connect Box adapter gehoord.
Bedoel je daarmee de stekkers aan de kabel?
Heb je misschien een foto of tekening van de situatie?

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
Hoogerdijk
Journeyman
Opties

@Dick Dank voor jouw reactie.

Ik bedoel eigenlijk gewoon de stekker aan de kabel inderdaad.

Het stopcontact en LAN aansluiting die ik speciaal voor een nieuwe tv heb laten aanbrengen haal ik weg want dat zorgt er alleen maar voor dat de tv niet plat op de muur gaat zie foto.

Voor de zekerheid heb ik voor een HDMI kabel een pijpje laten aanbrengen die via de kruipruimte 2 meter ernaast in de voorraadkast er achter uit komt om daar bijvoorbeeld de Playstation te plaatsen. Deze bleek later goed van pas te komen voor de One Connect Box van de Samsung The Frame 2024. Ik wilde namelijk eigenlijk de LG G3 kopen maar vanwege het schilderij effect toch voor de samsung gekozen. Als ik dat had geweten van te voren dan had ik wel een 40mm buis gebruikt ipv een 32mm buis.

Zie de foto waar ik zodanig het gat wil maken zodat ik de kabel van boven meer schuin naar beneden recht het pijpje in kan laten zodat de bocht verdwijnt. Om nou  eerst de tv te kopen en dan die kabel te gebruiken als test vind ik wat riskant mocht het allemaal niet lukken.

Hoogerdijk_0-1720101246374.png

Hoogerdijk_1-1720101305663.png

Hoogerdijk_2-1720101331027.png

Hoogerdijk_3-1720101870583.png

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Hoogerdijk ,

Bedankt voor de foto's! Stroom heb je daar sowieso niet nodig, want de tv wordt gevoed via de Invisible Cable.
Op de OCB zitten alle aansluitingen die normaal op de tv zouden zit. Ook LAN.
Het mooiste zou zijn als je met de kabel zelf kan testen, maar die zou je dan los moeten kopen 😉.
De stekkers kunnen er overigens niet af. Waar komt de OCB te staan?

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Hoogerdijk ,

Is alles gelukt?

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
Hoogerdijk
Journeyman
Opties

Hoi @Dick ,

Ik heb toch maar besloten om de tv gewoon te bestellen. 

De kabel paste helaas net niet door de binnenkant van mijn buis dus heb ik gisteravond een schroevendraaier tussen de stekker gestoken in de uitsparing en deze een halve draai gegeven, toen ging het kapje er gemakkelijk vanaf en was de breedte een stuk smaller (zie foto). 

Ik heb met een gatenboorset het bocht gedeelte er uit gezaagd zodat ik de kabel van boven naar beneden door de buis kon laten gaan.

Hoogerdijk_0-1720769909405.png

Hoogerdijk_2-1720770331486.png

Hoogerdijk_3-1720770358580.png

Hoogerdijk_6-1720770491463.png

Hoogerdijk_4-1720770456687.png

Voor de zekerheid heb ik de adapter zonder kapje ingepakt in plastic voor door de buis mocht er vuil op komen. Vandaag gaat het kapje er weer op, desnoods met een beetje duc tape en ga ik de tv ophangen. Ik stuur een update als de tv hangt en alles werkt.

Groet Hanno

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Hoogerdijk , Hanno,

Bedankt voor je uitgebreide verslag! Flink aan het werk geweest.
Houd er rekening mee dat Plasmavisie nog wel eens grijze import tv's verkoopt:

https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/

Goedkoop kan dus duurkoop zijn. De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN.
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.

Eventuele problemen:

1. Alles gerelateerd met de interne tuner:

Problemen met het vinden of decoderen van kanalen. Dit komt omdat de interne tuners van buitenlandse modellen anders zijn dan die van Benelux modellen.

2. Smart Hub werkt niet naar behoren:

Benelux apps zijn soms niet beschikbaar. Je hebt bijvoorbeeld Duitse, Hongaarse of Turkse apps.

Tevens ben je met Europese modellen uitgesloten van eventuele promoties:

https://www.samsung.com/nl/promo/

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
Hoogerdijk
Journeyman
Opties

Hoi Dick,

Ik had het stukje reclame voor de zekerheid maar meteen verwijderd omdat ik dacht dat dat hier niet gewenst is maar jij had dat bericht natuurlijk al gezien in je mail :winking-face: Gelukkig geen problemen met de apps die ik gebruik en ben heel blij met mijn keuze.

Hierbij de foto's:

Hoogerdijk_0-1721114201685.png

Hoogerdijk_1-1721114276502.png

Hoogerdijk_2-1721114304204.png

Dank voor jouw betrokken reacties Dick!
Ik hoop mocht er iemand zijn met een vergelijkbare uitdaging dat hij of zij er iets aan kan hebben in de toekomst.

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Hoogerdijk , Hanno,

Bedankt voor je leuke reactie! WoW! Dat ziet er strak uit! Veel kijkplezier!

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

Hoogerdijk
Journeyman
Opties

Dank je wel!

Ik heb overigens wel 1 bekend probleem dat hij mijn playstion 5 niet herkend en weergeeft als geen signaal maar ik zie hier bij een ander topic waar jij ook hebt gereageerd met dat ik dan hulp op afstand moet aanvragen via https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/.

Ik sta nu op de camping maar ben dit weekend weer terug en ga dan ook meteen even andere mogelijkheden testen die ik hier op het forum lees:

Of stroom van de one connect box halen voor  10 minuten en opnieuw proberen 

of 

Wat hielp bij mij?
Mijn PS5 stond op de resolutie ingesteld van 1440P.
Dit heb ik gewijzigd in 1080P.
Nadat ik dit gewijzigd heb heb ik geen zwarte schermen meer gehad.
Wellicht is het voor jou ook een optie om even te testen met een andere resolutie.

Groet Hanno

0 Likes