op 26-01-2019 12:18 AM
ivm storingen heb ik ipv mijn bestaande draadloze verbinding een bekabelde verbinding laten aanleggen van KPN experience box naar Samsung smart tv. tv beeld is goed maar smarthub werkt niet goed meer. Melding dat tv is verbonden met internet, maar dat de internetverbinding instabiel is, controleer uw internetinstellingen (999). Heb al van alles geprobeerd, maar kom niet verder als het scherm voorwaarden privacybeleid met de foutmelding. Heb al reset gedaan , maar lukt niet. Wie weet de oplossing?
26-01-2019 04:33 AM - bewerkt 26-01-2019 04:35 AM
Goedemorgen @Mark47 ,
Met deze melding kan ik niet veel beginnen door het ontbreken van de gegevens van o.a de tv.
Daarom graag de volledige Model Code van de tv. Deze staat achterop de sticker van de tv en moet eindigen op XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Wat is er gereset? De tv of de SmartHub? Welke Experia Box heb je? De V8 of de V10?
Kun je op een ander device, bv. een pc of laptop, je internetsnelheid meten bij https://www.caiway.nl/speedtest ?
Graag Download (Mbps) , Upload (Mbps) en de Ping (ms). Geven de andere devices geen probleem?
Zou je een foto kunnen uploaden van de internetinstellingen van de tv?
Staan deze trouwens op Automatisch ophalen? Bij Instellingen->Algemeen->Netwerk->Netwerkstatus->IP-inst.
Graag hoor ik van je..
op 26-01-2019 09:13 PM
Hallo dick,
bedankt voor je reactie. Ik heb een Samsung internet tv Suhd uit de UE55JS8500LXXN serie. Bijgewerkt met Ui-versie 3.60.02. 7.3.60_1 softwareversie.
tuner Motorola _vip1853 (KPN) en experia box v10 van KPN .
Netwerkinstellingen bedraad kiezen i.p.v. draadloos (vorige instelling) kan niet. Hoewel tv wel aangeeft via internet verbonden te zijn, wordt de netwerkverbinding niet gelegd.
heb gereset wat ik kon resetten, maar bleef zelfde fout geven:
Speedtest draadloos in woonkamer meerdere keren gedaan. Dramatische snelheid 21,8 down en 32 up en Ping 6ms en daarna nog eens 20,5/18,3/5ms
terwijl abonnement op 200 Mbit/s zit en ik dan geen andere apparaten aan heb staan
27-01-2019 07:49 AM - bewerkt 27-01-2019 08:39 AM
Goedemorgen @Mark47 ,
Er is denk ik een probleem met je internetvoorziening. De tv is uit 2015
De snelheden zijn idd dramatisch en hier kan een Smart TV niet op draaien.
De softwareversie die je doorgeeft is geen softwareversie.
Ik weet niet waar je dit getal vandaan hebt gehaald, want de laatste versie is de 1530.1.
Waarom wil de tv niet op Bedraad ingesteld worden?
Dit doe je trouwens bij Instellingen->Algemeen->Netwerk->Netwerkinstellingen openen.
Daar moet een vinkje gezet worden achter 'Bedraad'. Indien mogelijk de tv bedraad aansluiten.
Ik heb hier nog geen antwoord op gekregen:
Welke storingen heb je trouwens gehad, omdat je de KPN erbij hebt gehaald?
Wil je misschien nog een keer een speedtest doen, maar dan bedraad?
Zou je de softwareversie nog een keer controleren? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Alleen als deze lager is dan de 1530.1 graag deze via USB updaten.
Hier te vinden bij Downloads:
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55JS8500LXXN/
Volg onderstaande procedure:
Zorg wel dat van de uitgepakte T-HKMDEUC_1530.1.exe de upgrade.msd (in de map T-HKMDEUC->image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden. Vergeet eventueel bij Deel 2, Punt 3 Ga naar Menu/Home >
Daarna de tv resetten Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Eventueel de tv een poosje spanningsloos laten staan.
Mocht de internetsnelheid (bedraad) laag blijven, dan zou ik de KPN langs laten komen.
Je krijgt volgens je abo tenslotte 200 Mbit/s aangeboden.
Graag hoor ik van je..
op 29-01-2019 08:08 AM
Goedemorgen @Mark47 ,
Is je probleem inmiddels opgelost?
op 29-01-2019 08:50 PM
Goedenavond Dick ,
bedankt voor je hulp. Heb er iemand bij gehad. Die zag al snel dat er iets met WiFi signaal aan de hand moest zijn omdat ik beneden amper snelheid had. Bleek dat modem knopje aan zijkant uit stond. Per abuis aangeraakt denk ik. Probleem opgelost internetverbinding met tv kon gelegd en goed bereik .
Blij dat t nu gevonden is. De digitale snelweg is leuk , maar niet met een slakkengang haha
op 29-01-2019 09:02 PM
Hoi @Mark47 , Mark,
Bedankt voor je terugkoppeling! Dus toch iets met je Wifi.
Mooi dat het is opgelost en nu geen knopjes meer aanraken 😉!
Kun je je vraag als ✓Oplossing markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijne avond
op 29-01-2019 09:10 PM
Beste Mark47 je hebt dus een bekabelde verbinding laten aanlegen naar je tv. Nu heb ik een vraag de netwerk kabel die kpn aangelegt heeft is dat een CAT6 kabel. IK heb namelijk een tijdtje treug ook een nieuwe netwerk kabel laten aanlegen Dat is ook een Cat6 kabel. Ik had eerst een cat5e kabel en die was volgens ziggo verouderd aangezien dat niet meer gebuikt word. Verder neem ik ook aan dat de netwerkkabel rechtstreeks op het kpn modem is aangesloten.
op 12-06-2021 12:05 PM
op 12-06-2021 12:09 PM
@kalibrie ,
Je post in een topic uit 2019 met een heel ander Onderwerp.
Je vermeldt ook totaal gegevens over hoe je dit wilt doen.
Je melding is dus kansloos..